Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-02, 02:18
  #1
Medlem
Tog 0,6 i snoken, satt ned, reste mig upp och gick tio meter, sedan upp för kanske 30-40 trappsteg. Fortsätter gå och efter några sekunder känner jag hur jag blir lätt yr, men behåller balansen och fortsätter gå. Samtidigt försvinner hörseln, eller den domnar bort (som i film när någon blir slagen i huvudet point of view, fast utan att det ringer i öronen. Bara jättedovt verkligen). Detta håller i sig i 10 sekunder ganska intensivt tills det ebbar ut, och en minut senare är det helt över. Tjacknojan tänker "liten blodpropp i hjärnan", men det känns fett orimligt.

EFtersom detta aldrig hänt innan, och första gången var på tjack och jag tar tjack så sällan så känns det mest troligt att det är kopplat till det. Får aldrig blodtrycksfall i vanliga fall, så det känns inte heller logiskt, men hittade ingen annan möjlig förklaring till varför det kan bli så. Hade för övrigt inte käkat på 15 timmar, och druckit lite mindre vatten än vanligt (speciellt på tjack), men får man sånna monstereffekter?

Kan någon tjackvan relatera/förklara/lugna? Tack, vänner
Citera
2017-02-02, 04:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Tog 0,6 i snoken, satt ned, reste mig upp och gick tio meter, sedan upp för kanske 30-40 trappsteg. Fortsätter gå och efter några sekunder känner jag hur jag blir lätt yr, men behåller balansen och fortsätter gå. Samtidigt försvinner hörseln, eller den domnar bort (som i film när någon blir slagen i huvudet point of view, fast utan att det ringer i öronen. Bara jättedovt verkligen). Detta håller i sig i 10 sekunder ganska intensivt tills det ebbar ut, och en minut senare är det helt över. Tjacknojan tänker "liten blodpropp i hjärnan", men det känns fett orimligt.

EFtersom detta aldrig hänt innan, och första gången var på tjack och jag tar tjack så sällan så känns det mest troligt att det är kopplat till det. Får aldrig blodtrycksfall i vanliga fall, så det känns inte heller logiskt, men hittade ingen annan möjlig förklaring till varför det kan bli så. Hade för övrigt inte käkat på 15 timmar, och druckit lite mindre vatten än vanligt (speciellt på tjack), men får man sånna monstereffekter?

Kan någon tjackvan relatera/förklara/lugna? Tack, vänner

Syrebrist i hjärnan, och brist överlag i din kropp, då du inte hade ätit eller drucking på nästan ett dygn. Tror inte det hade speciellt med tjacket att göra. Brukar bli så om man slarvar med sin kropp och kost medans man tjackar, så du kan känna dig säker att det inte är någon blodpropp. Eller 100 % kan jag inte vara, men mycket mer troligare att du slarvade bara, sen att sätta sig ner och sen resa sig upp och gå uppför trappor är ett bra sätt att svimma och skada sig, tur att du inte slockade där utan det gick över.


Kom ihåg bara för att du inte känner av kroppens begär så betyder det inte att dom har försvinnit!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback