Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-06, 08:06
  #13
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Har en Macbook Pro (laptop), så det blir inte mer direkt än att använda USB-dockor.

Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Nu börjar jag undra om det eventuellt kan vara så att det är min USB-docka som är skyldig till förfallet,

Du frågar ju själv om det kan vara dockan som strular, då är det ju högst intressant att veta om du får problem när du monterar direkt i USB-porten på din Macbook Pro. Det är steg ett att testa i din felsökning.
Citera
2017-02-06, 16:35
  #14
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Du frågar ju själv om det kan vara dockan som strular, då är det ju högst intressant att veta om du får problem när du monterar direkt i USB-porten på din Macbook Pro. Det är steg ett att testa i din felsökning.

Får problem när jag monterar vad direkt i USB-porten på min Macbook Pro?
Citera
2017-02-06, 19:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segment
Ja, sedan jag skrev den här tråden så har jag haft problem med en helt ny USB-docka. Hårddisken vägrar att matas ut (om jag försöker mata ut den via terminalen så klagar den på något som skulle kunna vara Spotlight-relaterat, men vem fan vet), vägrar att skrivas eller läsas från, hänger Findern vid filkopiering, och säkert mer, men jag har inte vågat plugga in den i datorn igen eftersom jag är rädd att jag ska krasha ytterligare en disk.

Är helt inne på att köpa en stationär dator och överge macOS när det gäller allt som har med backup att göra. Systemet är ju helt livsfarligt för min data.

Kan kanske vara Spotlight som indexerar usb-disken? testa att stänga av indexering på den "system preferenses > privacy > tryck +et och välj din usb-disk" Hoppas det löser sig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback