Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-01, 23:04
  #1
Medlem
Vi har alla haft den där fyllan som man helst glömmer. Medföljande konsekvenser brukar oftast bli att man aldrig i hela sitt liv kommer kunna dricka den drycken igen.

Själv hade jag första fyllan på vodka och hallonsoda. Dessa 2 drycker har jag svårt för än idag...

Har ni någon dryck som verkligen inte går ner i halsen på er?
Citera
2017-02-01, 23:08
  #2
Medlem
franges avatar
Sierra Tequila, efter en fest för ca 10 år sedan där festinnehvaren hade flertalet plattor med sagda rävgift - så alla gästerna fick dricka fritt... Får kväljningar bara jag ser den röda hattjäveln nu för tiden...
Citera
2017-02-01, 23:11
  #3
Medlem
Jag minns inte vad det var från den kvällen.
Citera
2017-02-01, 23:11
  #4
Medlem
SameOldStorys avatar
Sprit med lakrissmak... Fyfan, börjar vattnas i munnen som det gör innan man ska spy bara jag tänker på det.
Citera
2017-02-01, 23:18
  #5
Medlem
En gång i tiden gillade jag jäger. Idag kan jag knappt lukta på skiten. Öl i kombo med jäger är särskilt vidrigt.

Sen klassikern, Fernet, inte för jag har gjort bort mig på det utan bara för det smakar så överförjävligt. Även om man är stupfull när man dricker får man kväljningar.
Citera
2017-02-01, 23:21
  #6
Medlem
ascHacks avatar
Powerking energidryck med explorer vodka.

Kan visserligen dricka vodkan för sig, men energidrycken ger mig självmordstankar då jag drack 8 st utblandat i groggar under kvällen och blev tvingad till dop dagen efter. Kändes väldigt syndigt att spy en halvmeter ifrån utgången mitt under pågående präst-tal. Tur att man inte var gudfar alltså.
Citera
2017-02-01, 23:23
  #7
Medlem
l150s avatar
Klassresa i 9:an - en halv flaska dillsnaps.
Sen dess har jag haft skitsvårt för allt som har med dill att göra.
Whisky ( alla sorter ) har jag av nån okänd anledning fått skitsvårt för.
Första glaset brukar ge riktigt tunga kväljningar, så har gett upp whiskyn helt.
Förr så älskade jag whisky.

Edit - kom på en annan, drack en flaska söt mandarinlikör i en hävert en gång ( 15 år ish )
Dom kaskadspyorna kommer jag fortf ihåg, vidrigt.
Citera
2017-02-01, 23:23
  #8
Medlem
All sorts alkohol sista gången jag kunde dricka ordentligt var när jag hinkade i mig 700ml sprit och en karta stesolid, det är inget man gör om. Nu kan ju inte njuta av alkohol alls längre.

Men något som jag öht inte ens kan ta en klunk av utan att nästan spy är Minttu, fyfan.
Citera
2017-02-01, 23:25
  #9
Medlem
Hade min första smällfylla på gin för drygt 25 år sedan. Är fortfarande inget superfan av gin, vet dock inte om det har med det att göra. En GT funkar t ex.

Annars kan jag nog dricka det mesta utan större problem. Averna är dock något jag helst slipper.
__________________
Senast redigerad av Truchanov 2017-02-01 kl. 23:36.
Citera
2017-02-01, 23:30
  #10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Pina colada lär jag aldrig pröva igen..
För cirka 30 år sen på tågluff med 2 vänner - nyanlända i Spanien trodde vi att vi var lite lokala och beställde in Pina Coladas som serverades i typ halvlitrar.. Eftersom kompisarna tydligen inte gillade kokos fick jag dricka upp alla tre - nu gillar jag inte heller kokos längre eftersom det är godare på väg ner..
Citera
2017-02-01, 23:42
  #11
Medlem
Z2361s avatar
Rosévin alltså. Det var vidrigt redan första klunken och båda två gångerna jag druckit det har det gått snett. Kan såhär 8 år senare knappt höra ordet utan att få kväljningar.
Citera
2017-02-01, 23:46
  #12
Medlem
Friheters avatar
rödvin då jag drack korkskiten i botten en gång. gin smakar skit och fanta exotic smakar vodka
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback