Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-01, 20:51
  #1
Medlem
Jag skriver in allting jag äter i en app, nu till ris frågan, > se titel.

Skulle vara skönt att få veta.
Citera
2017-02-01, 20:57
  #2
Medlem
okokt.
Citera
2017-02-01, 21:23
  #3
Medlem
pumbbas avatar
Alltid okokt!
Citera
2017-02-01, 21:43
  #4
Medlem
Soluss avatar
Mäter du mjölken innan eller efter du kokat såsen?
Citera
2017-02-02, 11:39
  #5
Medlem
Klemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Mäter du mjölken innan eller efter du kokat såsen?
Citera
2017-02-02, 23:05
  #6
Medlem
Som-Gjutens avatar
Ris / Pasta / Linser etc etc
Allt som drar åt sig vatten vikt under tillagningsprocessen skall vägas innan matlagning!

Sen är det e nannan grej när man tex steker upp lite köttfärss ifrån willys (Irland) då är det helt plötsligt en JÄVLA MASSA vatten som kommer ut ur skiten, så då har jag vägt dyngan efteråt!
Sama med det helveten förbaskade kyckling fileerna som man köper frysta, 20% vatten och tillråga på allt så adderar vissa märken även socker eller salt till vattenblandningen ... pinsammt !!
så kycklingen vägs efter tillagning enligt mig, ingen ide att väga 20% vatten och räkna det som "protein" hehehe!
Citera
2017-02-02, 23:38
  #7
Medlem
Frisims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Ris / Pasta / Linser etc etc
Allt som drar åt sig vatten vikt under tillagningsprocessen skall vägas innan matlagning!

Sen är det e nannan grej när man tex steker upp lite köttfärss ifrån willys (Irland) då är det helt plötsligt en JÄVLA MASSA vatten som kommer ut ur skiten, så då har jag vägt dyngan efteråt!
Sama med det helveten förbaskade kyckling fileerna som man köper frysta, 20% vatten och tillråga på allt så adderar vissa märken även socker eller salt till vattenblandningen ... pinsammt !!
så kycklingen vägs efter tillagning enligt mig, ingen ide att väga 20% vatten och räkna det som "protein" hehehe!

Näringvärdena är beräknad för det du har i påsen, steker du 100g fryst kyckling med 24g protein i, så kommer du fortfarande ha 24g protein även om skiten väger mindre pga. allt vatten som förångat.

Väg innan tillagning, det blir fel annars. Även om köttfärsen är från Irland och består till största del vatten.
Citera
2017-02-02, 23:42
  #8
Medlem
Tack ska ni ha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback