Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-01, 13:04
  #1
Medlem
Hej nu är det så att vår klass ska till riksdagen och vi ska ha med oss frågor dit, men då jag är helt oinsatt i den svenska politiken kommer jag inte på någon relevant fråga så vänder mig till er här på FB som är lite mer politiskt insatta
Citera
2017-02-01, 13:18
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
En relevant fråga kan vara "Riksdagen har 349 ledamöter. Varför inte klara sig med 149 istället?"

Svarar de att det handlar om arbetsbelastning, vilket jag inte tror men då kan du alltid svara att belastningen måste ökat sedan antalet beslutades och fråga varför det inte är 749 stycken.
Citera
2017-02-01, 18:47
  #3
Medlem
Det mesta beslutas väl ändå i EU?

Man kan undra varför de har sådana vidlyftiga förmåner?
Läste någonstans att en riksdagsledamot snittar ungefär 83 000 kronor i månaden, med alla sidoinkomster. Hur väl det stämmer kan man kanske tvista om, men de tjänar groteska pengar. Sedan alla jäkla förmåner som gör att de i princip inte har några utgifter.

Många är födda in i yrket, ja för det är ett yrke och inte förtroendevalda.
De som sitter i riksdagen kommer från en pott om ungefär 1-3% av Sveriges befolkning. Det är de som är medlemmar i ett politiskt parti. De utgör inte ett snitt.

Det är alltid massa oklara regler som gör att parasiter som Yvonne Ruwaida kan ringa privatsamtal för 44 000 kronor eller köpa saker privat för nästan 300 000 kr o ändå klara sig.

Kriminella som Ardalan Shekarabi som super upp pengar som skulle gå till integrationsprojekt eller fuskar med medlemssiffrorna i SSU.
Det finns mängder av sådana exempel och alla klarar sig.
Namn som Mona Muslim får det att smaka kräks i min mun.

Fråga riksdagen detta. Varför de skyddar kriminella.
Troligen kommer du bli utkastad.

Passa på att dricka lite virvlat vatten o kolla om de fortfarande har Sveriges endaste postkontor där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback