Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-31, 20:14
  #1
Medlem
daggessons avatar
Ska senare i vår åka drygt två månader (70dagar) till Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna. Har en t/r Stockholm-Bangkok och kommer lämna Thailand inom ett par veckor så behöver inget visum. Kommer det då bli ett problem att ta sig tillbaka till Thailand för hemresan senare, med tanke på att jag redan fått en 30 dagars stämpel i passet? Överväger att boka om biljetten för att slippa problem..
Citera
2017-01-31, 21:17
  #2
Medlem
bzsx0809s avatar
Jag tycker att du bör ringa Thai ambassaden om detta, då de troligt kan besvara det med ett säkrare svar än här på Flashback.

Phone +46 8 588 04 250
For inquiries:
1.00 p.m. - 4.00 p.m.
Citera
2017-01-31, 21:52
  #3
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggesson
Ska senare i vår åka drygt två månader (70dagar) till Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna. Har en t/r Stockholm-Bangkok och kommer lämna Thailand inom ett par veckor så behöver inget visum. Kommer det då bli ett problem att ta sig tillbaka till Thailand för hemresan senare, med tanke på att jag redan fått en 30 dagars stämpel i passet? Överväger att boka om biljetten för att slippa problem..

Varfor skulle det bli ett problem?

Du far en inresestampel och en utresestampel nar du reser ut igen.

Nar du atervander med flyg sa far du 30 nya dagar, aterkommer du landvagen sa far du 14 dagar.

Det som kan valla problem ar om du inte har nagon utresa ifran Thailand bokad, da kan flygbolaget
vagra att slappa ombord dig pa flighten ifran Arlanda.
Citera
2017-01-31, 21:56
  #4
Medlem
daggessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Varfor skulle det bli ett problem?

Du far en inresestampel och en utresestampel nar du reser ut igen.

Nar du atervander med flyg sa far du 30 nya dagar, aterkommer du landvagen sa far du 14 dagar.

Det som kan valla problem ar om du inte har nagon utresa ifran Thailand bokad, da kan flygbolaget
vagra att slappa ombord dig pa flighten ifran Arlanda.

Jag läste att det 2016 kom nya regler där man inte kan åka in/ut för att förnya hur som helst, utan att man måste skaffa ett speciellt visum för det. Men jag hoppas jag har fel.
Det sista är inget problem.
Citera
2017-01-31, 22:02
  #5
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggesson
Jag läste att det 2016 kom nya regler där man inte kan åka in/ut för att förnya hur som helst, utan att man måste skaffa ett speciellt visum för det. Men jag hoppas jag har fel.
Det sista är inget problem.

Du kan enbart aka in och ut via landgrans till/ut ifran Thailand tva ganger pa ett kalender ar,365 dagar.

Kommer man med flyg sa ska det inte vara nagot problem, an sa lange...

Men det kommer val formodligen att forandras forr eller senare da juntan som styr i bangkok
inte verkar vilja ha turister som stannar langre an en manad
Citera
2017-01-31, 22:11
  #6
Medlem
daggessons avatar
Det låter väldigt rimligt det ni skriver, är nog bara jag som är lite orolig hehe.. tack för infon!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2807626

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback