Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Moll-Es avatar

Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2017-01-31, 20:10
Medlem
Tråden är till för förfrågningar om tips på dokumentärer som liknar något man tidigare sett/gillat. Det är inte tillåtet att, utan en giltig förfrågan, tipsa om dokumentärer.

Diskussioner/recensioner om dokumentärer sker fortfarande i enskilda trådar.

Inga diskussioner om fildelning tillåts i den här tråden. För sådant får ni vända er till (FB) Fildelning

/Moderator
2017-01-31, 21:22
  #2
Medlem
bzsx0809s avatar
Jag söker efter något som efterliknar Making a Murderer.
Citera
2017-02-01, 00:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzsx0809
Jag söker efter något som efterliknar Making a Murderer.

Se the Jynx! Bland de bättre jag har sett
Citera
2017-02-01, 11:07
  #4
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzsx0809
Jag söker efter något som efterliknar Making a Murderer.
Fler tips..
The Staircase
Shadow of Truth
Citera
2017-02-28, 11:49
  #5
Medlem
Någon som känner till en serie lik DMT- the spiritual molekyl samt Cosmos?
Citera
2017-03-02, 22:14
  #6
Avstängd
Africabois avatar
Någon som vet bra dokumentärer om det politiska läget i USA just nu? Och Obamas president tid? Såg på SVT en bra dokumentär och blev sugen på fler. Den hete Delade staterna
Citera
2017-04-14, 16:34
  #7
Medlem
Sena svar på era frågor här i tråden men provar citera er ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av bzsx0809
Jag söker efter något som efterliknar Making a Murderer.

OJ Simpson fallet på Netflix är väl något liknande kanske? Har ej sett den men noterade den.

Citat:
Ursprungligen postat av Africaboi
Någon som vet bra dokumentärer om det politiska läget i USA just nu? Och Obamas president tid? Såg på SVT en bra dokumentär och blev sugen på fler. Den hete Delade staterna

Jag såg nyligen Korrespondenterna som hade ett avsnitt inför valet i USA där dom träffade några personer med olika situation och varför dom tänker rösta osv. Helt ok.

Filip och Fredrik gjorde ju om Trump. Sen finns en dokumentär på SVT som heter "Trumped" samt en som heter från "Clinton till Clinton."
Citera
2017-04-30, 20:15
  #8
Medlem
Astrorbits avatar
Dinosaurier - Dokumentär

Någon som kan rekommendera en riktigt bra dokumentär som avhandlar Jura perioden? finns ju ganska många, men det känns som att de flesta dokumentärer om Jura/Dinosaurier är rätt så gamla och outdated, finns ju "Walking with Dinosaurs" men CGI är så gammal så det blir löjligt plus att den är "outdated"
Citera
2017-05-01, 10:59
  #9
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Någon som kan rekommendera en riktigt bra dokumentär som avhandlar Jura perioden? finns ju ganska många, men det känns som att de flesta dokumentärer om Jura/Dinosaurier är rätt så gamla och outdated, finns ju "Walking with Dinosaurs" men CGI är så gammal så det blir löjligt plus att den är "outdated"

(FB) Rekommendera mig en dokumentär som är lik ... är en bättre tråd att titta i. Nu är jag snäll och slänger in denna tråd i denna.

/Moderator.
Citera
2017-12-06, 21:28
  #10
Medlem
Fredrikstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzsx0809
Jag söker efter något som efterliknar Making a Murderer.
Litt gammelt innlegg, men litt overrasket over at ingen har nevnt Paradise Lost: The child murders at Robin Hood-hills.

https://en.wikipedia.org/wiki/Paradise_Lost:_The_Child_Murders_at_Robin_Hood_Hil ls

Første film kom i 1996 rett etter rettssaken. 3 stykker ble laget gjennom årene, og en kan nesten følge hele saksgangen i filmene.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback