Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-10, 21:52
  #13
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRNARN
Säger du det? Till vem har du visat upp ditt ESTA? Jag har aldrig någonsin visat upp någonting innan jag hoppat in i flygplanet.
Har visat det för dem som checkar in ditt bagage bland annat och dem som du visar dina boarding pass för innan du kliver in på flyget.
Citera
2017-03-13, 11:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Har visat det för dem som checkar in ditt bagage bland annat och dem som du visar dina boarding pass för innan du kliver in på flyget.

Låter jätte konstigt. ESTA är elektroniskt.
Citera
2017-03-13, 11:03
  #15
Avstängd
Skulle vara en kul idé men tror inte det skulle funka. Precis som allt annat behövs det noga planering och mkt pengar, vilket vänstern inte har. Inget av dom
Citera
2017-03-13, 15:08
  #16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRNARN
Säger du det? Till vem har du visat upp ditt ESTA? Jag har aldrig någonsin visat upp någonting innan jag hoppat in i flygplanet.
Eftersom ESTA är elektroniskt så ser dom nog ifall du har ESTA när dom kontrollerar ditt pass så man behöver nog normalt inte visa ESTA separat.
Citera
2017-03-14, 10:23
  #17
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRNARN
Låter jätte konstigt. ESTA är elektroniskt.
det är det, när man skaffar det är det rekommenderat att skriva ut det för att visa upp för bla boarding personal, vilket jag faktiskt gjort flertal gånger både i Sverige och i tyskland, frankrike bla. Sist visade jag bara en screenshot på mobilen, och enbart i Sverige när jag checkade in väskan.. kanske är olika varifrån man reser.

Givetvis har passkontrollen i usa detta i sina datorer, men personalen på flygplatser innan frågar väl helt enkelt för att det inte ska stå folk och väl framme i USA och inte ha något esta alls.
Citera
2017-03-14, 11:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
det är det, när man skaffar det är det rekommenderat att skriva ut det för att visa upp för bla boarding personal, vilket jag faktiskt gjort flertal gånger både i Sverige och i tyskland, frankrike bla. Sist visade jag bara en screenshot på mobilen, och enbart i Sverige när jag checkade in väskan.. kanske är olika varifrån man reser.

Givetvis har passkontrollen i usa detta i sina datorer, men personalen på flygplatser innan frågar väl helt enkelt för att det inte ska stå folk och väl framme i USA och inte ha något esta alls.

Har du blivit tillfrågad eller visat upp på eget bevåg? Även flygbolagen kan som sagt se om du har godkänt ESTA, utan att du visar upp detta via telefon eller papper.
Citera
2017-03-14, 12:10
  #19
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
det är det, när man skaffar det är det rekommenderat att skriva ut det för att visa upp för bla boarding personal, vilket jag faktiskt gjort flertal gånger både i Sverige och i tyskland, frankrike bla. Sist visade jag bara en screenshot på mobilen, och enbart i Sverige när jag checkade in väskan.. kanske är olika varifrån man reser.

Givetvis har passkontrollen i usa detta i sina datorer, men personalen på flygplatser innan frågar väl helt enkelt för att det inte ska stå folk och väl framme i USA och inte ha något esta alls.
Läs om citatet i det här inlägget: (FB) Flyga i protest
Citera
2017-03-14, 15:08
  #20
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRNARN
Har du blivit tillfrågad eller visat upp på eget bevåg? Även flygbolagen kan som sagt se om du har godkänt ESTA, utan att du visar upp detta via telefon eller papper.
blev faktiskt tillfrågad så sent som i september förra året på en av Sveriges större flygplatser. Låter ju skumt nu när ni säger att de kan se om man har det eller ej. De kanske tycker jag ser så jävla lustig och skum ut så de frågar för säkerhets skull.
Citera
2017-03-14, 15:53
  #21
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
blev faktiskt tillfrågad så sent som i september förra året på en av Sveriges större flygplatser. Låter ju skumt nu när ni säger att de kan se om man har det eller ej. De kanske tycker jag ser så jävla lustig och skum ut så de frågar för säkerhets skull.
Vet inte hur flygbolag resonerar, men hur svårt kan det vara att förfalska en utskrift svett ESTA-godkännande? Jag gissar att det är lätt och skulle därför inte lita på det.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2807282

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback