Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-08, 14:16
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varghop
nu är du ju antingen troll eller har svårt med kognitionen, men tror du inte att det finns någon skillnad mellan en kille som inte gillar sport och en transsexuell? du verkar ju i alla fall tro att något mellanting mellan dessa är omöjligt av någon okänd anledning

Vem sa att jag pratar om transsexualism? Transsexuella gillar ju inte sina kroppar. gillar du inte att du har en snopp? Du vill vara en hermafrodit med fitta och hår på bröstet och skägg?
Citera
2017-02-08, 15:46
  #26
Medlem
det spelar ingen roll om du tog upp transsexualism eller inte eftersom jag tog upp det tidigare i tråden. så berätta nu om det kan finnas något mellanting (rent psykiskt, alltså) eller inte och hur du resonerar.

jag antar att du accepterar att heterosexualitet och homosexualitet har mellantinget bi- eller pansexualitet. varför kan inte samma sorts mönster finnas inom identitet? hur kan mänsklig variation plötsligt ta slut just där?
__________________
Senast redigerad av Varghop 2017-02-08 kl. 15:55.
Citera
2017-04-18, 10:57
  #27
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Här är en fallstudie där de länkar långvarigt cannabisbruk till en förstorad och framskjutande hypofys.
Tillståndet där hypofysen har nedsatt funktion kallas hypopituiratism.

http://www.healio.com/endocrinology/...ypopituitarism

https://healthunlocked.com/thyroiduk...ypopituitarism

Att han fick permanent nedsatt kortisolproduktion var väl anledningen till att han öht höll på med det. Att cannabis sänker en massa andra hormonnivåer tror jag inte är allmänt känt.

Hypopituiratism behöver inte uppstå pga dagligt cannabisbruk utan miljögifter och feber i fosterlivet är vanligare orsaker.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7398444
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3156535/

Här talar man om att de misstänker hypofysskador i mellan 3-5% av befolkningen, dock är det vanligare att det yttrar sig som orkeslöshet och depression än regelrätt könsdysfori.

http://www.emaxhealth.com/1/112/3116...ana-users.html
__________________
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-04-18 kl. 11:16.
Citera
2019-01-18, 19:24
  #28
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Alla vet vad transsexuell betyder: Någon som föds i det som uppfattas vara fel kropp, och vill byta till motsatsen. Kille som vill vara tjej, tjej som vill vara kille. Det är ett legitimt tillstånd, diagnosen heter "könsdysfori" och man har sett att transexuella personers hjärnor faktiskt liknar motsatsen av deras biologiska kön.

"Transperson" innefattat dock en massa olika saker. Det är ett paraplybegrepp som helt enkelt syftar på personer som avviker från könsnormen. Transsexuella räknas, men även transvestiter, intersexuella, ickebinära, genderfluid, etc. Ickebinär är någon som inte identifierar sig med något kön, eller så känner dom sig som "både man och kvinna". Genderfluid är någon som byter kön varje vecka.

Här är mitt problem: Varför ska dessa personer räknas som "trans" när dom inte ens vill transitionera?

Transsexualism är en riktig grej, och man vet detta för att det förekommer över hela politiska spektrat, vare sig liberal/vänster eller konservativ/höger. Tänk Caitlyn Jenner och Blaire White. Trans är ingen ideologi eller åsikt, det är ett genuint tillstånd. Kollar man på homosexuella ser man samma mångfald där som bland transsexuella.

Individer som kallar sig transpersoner/ickebinära däremot, är ALLTID radikalfeminister, ALLTID PK-vänster och ALLTID anhängare av rabiat identitetspolitik. Dom vill inte byta kön och klagar bara på när vissa inte kallar dom "hen". Dom brukar se likadana ut, och delar jämt samma efterblivna åsikter. Vilket för mig tyder på att detta är en subkultur grundad på generell identitetslöshet, och inte genuin dysfori. Det är med andra ord en social konstruktion.

Har jag fel? Är jag en intolerant bajshärskare? Motargumentera gärna, jag är öppen till att förändra min syn.

För det första: Liberalism i Sverige är mer höger än vänster.

För det andra: Låt transpersoner fortsätta vara transpersoner. Jag menar, tänk om du/någon nära vän drömmer om att få klä ut sig till det motsatta könet när han/hon vill. Att byta kön är också något de borde få göra när de känner för det, även om det idag är lite komplicerat så ska de få göra det.
Citera
2019-01-18, 19:34
  #29
Medlem
QwertySalms avatar
Poängen är att vem som helst ska få klä ut sig till det motsatta könet när denne känner för det utan att bli kränkt för det.

Jag anser att det är modigt att klä ut sig till det motsatta könet. Detta är speciellt om man är en kille, med tanke på att män har så mycket mindre utbud i kläder att välja mellan än vad kvinnor har.
Citera
2019-01-18, 19:37
  #30
Medlem
Jag förstår inte varför de mår dåligt innan de får hjälp, får hjälp, opererar sig och fortfarande får hjälp och mår dåligt. Känns som att de aldrig blir nöjda.
Citera
2019-01-18, 20:49
  #31
Medlem
Folk med mindervärdeskomplex som vill intala sig att de är extra speciella. Mest lidande av deras galenskap är nog de äkta transorna och hermafroditerna. För vem fan vill förknippas och förväxlas med identitetsmiffona?

Själa könsgrejen är en liten del av det hela. De påstår sig vara nedstigna från olika fantasiväsen, drakar och utomjordingar. De inbillar sig att de är inkarnationer av figurer från tv-spel, eller att de har andra personligheter som bor i skallen (så kallade headmates.) Många är furries och liknande.

De är som nån sorts djävulsk blandning av hipstern och fandom-autisten, och fast i en barnslig mentalitet där allt ska kretsa runt dem själva.

Delvis tycker jag synd om dem. Jag tror de behöver vård.
Citera
2019-01-18, 21:02
  #32
Medlem
Sumiregusas avatar
Ännu en masspsykos
Citera
2019-04-02, 18:26
  #33
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
För det andra: Låt transpersoner fortsätta vara transpersoner. Jag menar, tänk om du/någon nära vän drömmer om att få klä ut sig till det motsatta könet när han/hon vill. Att byta kön är också något de borde få göra när de känner för det, även om det idag är lite komplicerat så ska de få göra det.
Jag sa inget annat.

Med det förtydligat kan du väl bemöta inlägget du citerade.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback