Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-30, 20:17
  #1
Medlem
Kheperas avatar
Jag kommer tillbringa 8-9 dagar i Hong Kong i mars, och kommer att fotografera mycket. Street är givet, men också stadsbilden från Victoria Peak, kanske Kowloon Peak, särskilt när det är solnedgång/skymning/natt (med stativ).

Söker därför särskilda tips, framförallt sådana som inte är de man först får upp på random turismguidesida?
Citera
2017-02-03, 18:58
  #2
Medlem
Det är ju det som är charmen med att själv hitta pärlor, att man själv har hittat platsen och stunden vilket gör det mer intressant. Så ut och utforska själv istället för att ta samma bild som 200.000 andra tar, hoppas du lyckas hitta lite objekt/miljöer som är kreativa för dig!
Citera
2017-02-03, 20:09
  #3
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Att fotografera Hong Kong Island från Tsim Sha Tsui är väl givet så fort solen går ner tycker jag. Du borde knalla runt lite i Mongkok med din kamera också när solen gått ner då de enorma neonskyltarna som finns där då verkligen visar sina rätta jag. All denna neon är en stor del av Hong Kong-feelingen för mig! Jag avundas dig! Enjoy the show!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2807275

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback