• 1
  • 2
2017-01-30, 19:24
Medlem
elastikmandens avatar
Det är så så jävla sjukt, och naturligtvis anmälar jag alla, men vad är det de fiskar efter? Finns det faktiskt riktiga idioter som går på sådan skit?

De gör en kort profil på en läcker tjej som har typ 100 vänner, och bla, bla. Jag är lite orolig att någon går på det, kanske äldre ensamma gubbjävlar? Hur skall man stoppa eländet? För anmäla som spam räcker ju inte. Och inte blockera heller.

Lämmar ingen länk, då jag inte vill föra fanskapet vidare, men jag kan ju inte vara den enda som drabbas av detta mög?

Alltså vänförfrågan på Facebook.
Senast redigerad av elastikmanden 2017-01-30 kl. 19:29.
Citera
2017-01-30, 19:28
Medlem
Jeg har det samme problemet
Citera
2017-01-30, 19:34
Medlem
AA-suiteds avatar
Jag tippar på att de som går på sådant antingen är äldre gubbar som inte vet bättre, medelåldersinvandrare som inte vet bättre och kåta tonåringar där penis tagit kontroll över det centrala nervsystemet. Det är nog inte så många som går på det men det är en fråga om hur många potentiella offer man kan nå ut till. Leta länge nog så hittar du någon som går med på att döda sig själv för dig.
Citera
2017-01-30, 19:36
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveddismiles
Jeg har det samme problemet

Ja, det som gör mig ledsen är att någon idiot skulle gå på det, och fortsätta. Varför bryr sig inte Facebook? De vet ju att det är bedrägeri. Och många har anmält, men de fortsätter strömma in. Än från den ena eller andra, konstigt nog är det bara brudar som gör dessa "vänförfrågan", kommer ifrån, varför inga män?? Ha, ha. Dåligt försök på att kapa konton från e.vt. idioter. Och det är just dem jag oroar mig för här.

Hur skall man förmedla detta till FB? De verkar ju inte bry sig ett skit?
Citera
2017-01-30, 21:19
Medlem
kobents avatar
Folk går på sånt här, annars skulle dessa bedragare prova nåt annat.

Detta är en uppdaterad variant av Nigeriabrev där botar skapar nya konton.
Citera
2017-02-01, 20:24
Medlem
elastikmandens avatar
Ja, så är det nog.😵
Citera
2017-02-01, 20:47
Medlem
Det är troligt att det är " hallickar " bakom brudarna. Det är oxå troligt att FB vet vad som pågår. Jag har luskat runt en hel del till allt från vad som verkar terrorgrupper till ren förmedling av sexuella tjänster. Jag märker rätt fort vilka som har skumma profiler o när man klickar vidare kommer man till halvnakna "vänner" med en säck pengar , eller bunt med pengar i bilden o helst på en säng i ett sovrum. Har oxå sett rena samlagsbilder. Att fb stoppar en bild på ett bröst för cancerfonden men låter detta pågå är bevis nog för mig vilken sida de står på. Sen jag började efterforska har det på mitt personliga konto dykt upp väldigt konstiga förslag på vänner. Homosexuella afrikaner i bara kalsonger. Många av dem. Jag har raderat alla vänner från mitt personliga konto då jag utsattes för hot o misstänkte att de skulle dels sprida falsk info från mitt konto till dem o dels skada dem. Mitt ex blev hotad o orolig o min kusin o min bästa vöninna blev rånsd tre gånger på ett år .. har ju inga bevis för nåt, men att det ör prostitution är jag övertygad om. En av mina latinovänner som hade krog hade massor av unga halvnakna sexiga bombnedslag , klart prostituerade, deras vönner var oxå prostituerade o troligen kriminella mön. Samma med en annan, kille från Balkan som hade krog, massor av tjejer, uppenbart prostituerade. Han försökte troligen få mig på tåget oxå. Gjorde flera chatförsök . Eftersom jag såg hans "vänner" var jag inte intresserad.
Det sjuka är att på två av ställena jag sett samlagsbilder har det varit i arabiska /muslimska grupper. Man borde ju tycka att deras religion inte tillåter sånt..
Senast redigerad av nikki1971 2017-02-01 kl. 21:17.
Citera
2017-02-03, 13:46
Medlem
KalleXLs avatar
Om du pratar om "spam" där nakna svenska tjejer (På dålig svenska) erbjuder giftemål och andra trevligheter i sänghalmen, så är det kriminella gäng i något av öststatsländerna som försöker få dig att öppna en fil (Trojan) för att komma över dina konton.

När jag får dessa mejl får jag 8-10 åt gången efter varandra samma dag från olika horor någon vecka, sedan upphör dom en månad då dom väller in igen. Deras mejladresser går inte att spåra och hur dom fått tag i min mejladress som aldrig besöker konstiga sidor förstår jag inte. PayPal är enda sidan jag använt som varnar på sin hemsida.
Citera
2017-02-09, 14:35
Medlem
EvelKnievels avatar
2 gemensamma vänner, alltid de torskigaste idioterna man är bekant med.
Citera
2017-02-09, 15:18
Medlem
Det är profiler som används till att länka ut något på marknaden via andras facebookprofiler.

Jag har följt ett företag riktigt ordentligt under en sexmånaders period som typ enbart har använt denna form av marknadsförening vad jag kunnat se för att etablera sin sexhjälpmedelssida😉. Anledningen till mitt intresse är för att jag anser att potentialen är enorm och outnyttjad.
Företaget startade under perioden och gör än idag mellan 5-10 konto om dagen som snabbt som fan får massvis med vänner genom att man exempelvis använder en riktig tjejs profil för att till exempel lägga ut i sitt flöde med 5000 vänner att hennes tjejkompis har blivit singel och därför söker ny kille så kontakta henne.,
Att kontot som används för detta är riktigt vet jag eftersom jag noga har kollat upp det och personen finns och har starka kopplingar till bolaget.

När sen tjejen utan kille har fått ihopa 2-300 vänner så änvänds deras vänner/Wall osv för att länka reklam till följd att ett sånt konto inte lever många dagar men eftersom det startas nya hela tiden så gör det ingenting. Detta är bara ett av många fulsätt som detta företaget använder sig av för att etablera sig på nätet och det verkar onekligen fungera bra
Senast redigerad av brasnyggman 2017-02-09 kl. 15:22.
Citera
2017-02-09, 18:15
Medlem
Garnityrs avatar
De används till att säljas som följare till företag. Facebooks algoritmer försöker hela tiden lista ut vilka profiler som är fejk för att motverka detta fenomen och en uppenbar grej är förstås om man följer massa företag utan att ha några vänner. Därför måste fejkföljarna ha vänner och det lättaste sättet att få folk att acceptera vänförfrågningar är genom att ha en profilbild föreställandes en snygg tjej.
Citera
2017-02-10, 00:19
Medlem
lighten-ups avatar
Har också sett detta, hur random profiler lägger till en trots att de skapades för 15 minuter sedan

Jag anmäler dem, och oftast blir de borttagna, men i vissa fall (p.g.a. att antalet vänner inte är så högt?) så har Facebook valt att inte ta bort profilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in