Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-30, 18:14
  #1
Medlem
Exodus78s avatar
Hej

Planerar, som några sett, att gå på en Testo/Deca kur (250/250 E5D) men några saker finner jag ingen bra information kring.

Vill därför höra kring era erfarenheter:

Kör ni Caber (Dostinex) ihop med Deca?
Vad är er anledning till antingen det ena eller andra beslutet?

Vet att det diskuterats en del här men kändes mest som pajkastning. Att köra en AI och därmed hålla koll på sitt Östradiol under sin testo/deca kur ser jag som en självklarhet.

Ni med erfarenhet, dvs inte bara läst om ämnet, av Deca vad är era tankar och hur brukar ni köra?

Vänligen Exo
__________________
Senast redigerad av Exodus78 2017-01-30 kl. 18:17.
Citera
2017-01-30, 19:55
  #2
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Hej

Planerar, som några sett, att gå på en Testo/Deca kur (250/250 E5D) men några saker finner jag ingen bra information kring.

Vill därför höra kring era erfarenheter:

Kör ni Caber (Dostinex) ihop med Deca?
Vad är er anledning till antingen det ena eller andra beslutet?

Vet att det diskuterats en del här men kändes mest som pajkastning. Att köra en AI och därmed hålla koll på sitt Östradiol under sin testo/deca kur ser jag som en självklarhet.

Ni med erfarenhet, dvs inte bara läst om ämnet, av Deca vad är era tankar och hur brukar ni köra?

Vänligen Exo


Deca är ett mycket potent prepp. 400 kanske 500 mg tycker jag nästan är max. Har givetvis testat att gå över man jag lagt på mig onödigt med vatten då. Men känner folk som ligger upp till grammet och är jätte nöjda av det. Det är ju lite vad du är ute efter. Men högre doser mer biverkningar.
Dostinex är ett absolut måste om man inte är snål och korkad.
Får du gynnokänningen på en sådan kur kan de lika gärna vara Prolaktin som östro.
Och Prolaktin kan du inte kontrollera med AI.
Citera
2017-01-30, 20:19
  #3
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Deca är ett mycket potent prepp. 400 kanske 500 mg tycker jag nästan är max. Har givetvis testat att gå över man jag lagt på mig onödigt med vatten då. Men känner folk som ligger upp till grammet och är jätte nöjda av det. Det är ju lite vad du är ute efter. Men högre doser mer biverkningar.
Dostinex är ett absolut måste om man inte är snål och korkad.
Får du gynnokänningen på en sådan kur kan de lika gärna vara Prolaktin som östro.
Och Prolaktin kan du inte kontrollera med AI.

Hej
Ja, precis, deca är otroligt potent och därav det faktum att jag "enbart" kommer ligga på 350mg/vecka.

För min del kommer jag reglera Östrot med AI (Arimidex) och dos baserat på mätningar.
Får jag gynokänningar kommer det bero på prolaktinet går upp.

Problematiken är dock att det, så vitt jag vet, inte finns några tester för att se hur man ligger utan dosering av Dostinex blir en ren chansning. Vissa verkar köra helt utan detta preparat...

Därav min undran hur ni som har erfarenhet brukar göra.

Mvh Exo
Citera
2017-01-30, 20:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Deca är ett mycket potent prepp. 400 kanske 500 mg tycker jag nästan är max. Har givetvis testat att gå över man jag lagt på mig onödigt med vatten då. Men känner folk som ligger upp till grammet och är jätte nöjda av det. Det är ju lite vad du är ute efter. Men högre doser mer biverkningar.
Dostinex är ett absolut måste om man inte är snål och korkad.
Får du gynnokänningen på en sådan kur kan de lika gärna vara Prolaktin som östro.
Och Prolaktin kan du inte kontrollera med AI.


Fast för högt prolaktin får man av att inte kontrollera sitt östro.
Citera
2017-01-30, 20:27
  #5
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostblocket
Fast för högt prolaktin får man av att inte kontrollera sitt östro.

Om detta har det tvistats en del här på F12. Du har, enligt min efterforskning, inte fel men inte heller helt rätt.

Progesteronet styr ditt prolaktin inte ditt Östrogen. Dock har östrogenet en påverkan på prolaktinet.
På detta sätt har åtminstone jag uppfattat det. Håller man sitt Östrogen i schack bidrar det därför till att även hålla prolaktinet i nivå.

Men åter till frågan:
Hur kör folket sina kurer med Deca - med eller utan Dostinex?

Mvh Exo
Citera
2017-01-30, 21:48
  #6
Medlem
JillisLs avatar
Ren idioti att använda annat än AI. Caber medför bara otrevliga biverkningar utan att ge något.

En gemensam nämnare bland alla prolaktinfyllda gubbar är uteslutande av AI.
__________________
Senast redigerad av JillisL 2017-01-30 kl. 21:54.
Citera
2017-01-30, 22:12
  #7
Medlem
Jag ligger på ca grammet av deca och testo. Kör enbart arimidex till det. Inga problem alls.
Citera
2017-01-30, 23:03
  #8
Medlem
jag ligger på:
896 mg testo e / ew
420 mg nandrolone deca / ew
0,5 mg arimidex e3d

inga konstigheter för mig
Citera
2017-01-31, 03:51
  #9
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Om detta har det tvistats en del här på F12. Du har, enligt min efterforskning, inte fel men inte heller helt rätt.

Progesteronet styr ditt prolaktin inte ditt Östrogen. Dock har östrogenet en påverkan på prolaktinet.
På detta sätt har åtminstone jag uppfattat det. Håller man sitt Östrogen i schack bidrar det därför till att även hålla prolaktinet i nivå.

Men åter till frågan:
Hur kör folket sina kurer med Deca - med eller utan Dostinex?

Mvh Exo

Ja i min värld finns det inte på kartan att inte ha en KOMPLETT kur ifrån start inkl PCT.
Jag har aldrig någonsin haft känning av gyno av något prepp. Men att spara in 1000kr på ett prepp som gör skillnad mellan att en man får kvinnobröst eller ej är enkel mattematik i min värld. När du dessutom får dem sålda sprätt lätt på andra brädor där man kan sälja överblivet prepp om du inte behöver dem
Sen stämmer det att man oftas klarar sig på AI genom att kontrollera östrot. MEN om just du inte är den person som klarar sig med enbart AI så hur kul är det då? Och om du dessutom får känning av gyno har du INGEN som helst aning om det är prolatin eller östro som spökar

Så ditt svar på frågan är att jag aldrig har behövt äta det men har det till hands.
Men har 2 kollegor/bekanta som båda har fått en kula modell större i bröstet när ena av dem körde på Deca och andra körde på Tren och båda körde körde Arimidex 0.5 e2d och försökte panikstoppa det med letro utan någon som helst lycka.
Citera
2017-01-31, 10:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja i min värld finns det inte på kartan att inte ha en KOMPLETT kur ifrån start inkl PCT.
Jag har aldrig någonsin haft känning av gyno av något prepp. Men att spara in 1000kr på ett prepp som gör skillnad mellan att en man får kvinnobröst eller ej är enkel mattematik i min värld. När du dessutom får dem sålda sprätt lätt på andra brädor där man kan sälja överblivet prepp om du inte behöver dem
Sen stämmer det att man oftas klarar sig på AI genom att kontrollera östrot. MEN om just du inte är den person som klarar sig med enbart AI så hur kul är det då? Och om du dessutom får känning av gyno har du INGEN som helst aning om det är prolatin eller östro som spökar

Så ditt svar på frågan är att jag aldrig har behövt äta det men har det till hands.
Men har 2 kollegor/bekanta som båda har fått en kula modell större i bröstet när ena av dem körde på Deca och andra körde på Tren och båda körde körde Arimidex 0.5 e2d och försökte panikstoppa det med letro utan någon som helst lycka.


det var ju inte tren han körde om han fick BT alltså bara för att vara klara på den fronten... vet inte om du formulerade dig lite konstigt eller om jag inte fattar din text här ^^
Citera
2017-01-31, 11:35
  #11
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
det var ju inte tren han körde om han fick BT alltså bara för att vara klara på den fronten... vet inte om du formulerade dig lite konstigt eller om jag inte fattar din text här ^^

Jo du fattade texten alldeles rätt, och visst var det Tren han fick gyno känning av. Annars hade givetvis Letro tagit bort problemet.
Citera
2017-01-31, 12:50
  #12
Medlem
Är caber motsvarigheten till letro vid en deca kur? Har inte vågat mig på deca sen jag körde lågdos och fick gyno. Lyckligtvis var det från testot men det avskräckte mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback