Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-31, 13:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Den första är en vattenkylning och det står inte i beskrivningen att den passar socket 1151 utan bara "1150, 1155, 1156, 1366 och 2011" så den hade jag nog inte valt.

Den andra som du länkar är luftkylning. Den verkar ju ha fått bra recensioner osv så pröva den om du vill snåla

Bägge sitter på processorn som i sin tur sitter på moderkortet om man skall prata detaljer. Då det är processorn de skall kyla.

Ah satan missade socket 1151
Tänkte nog köra vattenkylning så luft går bort

Skickade ett PM till dig med ytterligare ett förslag
Citera
2017-01-31, 16:16
  #14
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gant
Tack för svar!

Inte så jätte hemma på data sidan förutom själva spelandet så du får jätte gärna utveckla "läsa av givare" samt "kylpasta"?

kylpastan på diverse saker i datorn torkar och blir dålig tillslut, exempelvis mellan CPU och CPU kylare är det vanligt att man får lov byta ut kylpastan nån gång ibland.

programmet menade jag nåt coretemp program som lätt och enkelt kan visa vad det är för grader på olika hårdvara, tex om du kör nåt krävande spel så kan du se om någon temperatur är för hög
Citera
2017-01-31, 16:20
  #15
Avstängd
Plaguetongues avatar
en urdammning och eventuellt en klick ny kylpasta bör lösa dina problem. såvida du inte har en underdimensionerad kylare så lär du knappast behöva byta den
Citera
2017-02-01, 09:47
  #16
Medlem
Igår öppande jag datorn, dammsög rent allt löst damm, blåste försiktigt ur alla fläktar med tryckluft på burk, och lät sidan utav chassit vara borta under tiden jag startade spelet och testade.

Freez problemet har upphört men däremot började spelet att "lagga" ovanligt mycket och flera warnings symboler började dyka upp på skärmen under spelets gång.

Dessa symboler:
https://www.google.se/search?q=bf4+w...AMVmaJO8k5M%3A

Inte alla dock utan 3 stycken :

- Server Performence
- High latency
- Low FPS

Dessa tre symboler varierar mellan orange och rött under spelets gång på höger sida utav skärmen.

Någon som vet vad som krävs för att ordna detta?
Spelar på trådlöst internet vilket jag alltid gjort och datorn står på samma ställe som alltid, dessa har aldrig tidigare dykt upp under mina 2 år med bf4?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback