Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-30, 11:08
  #1
Medlem
Ju större desto farligare? Är det verkligen sant?

Jag är ute efter den ultimata "fighting kroppen". Vad skulle ni säga? Vikt, längd, explosivitet, vart ska man vara stark osv?
Citera
2017-01-30, 11:25
  #2
Medlem
Verkligen inte ju större desto farligare, jag skulle nog säga 180-185, 85-90kg, lång räckvidd, spänstig, och bra kondition. Sen är det såklart kanske inte så roligt om typ "the Mountain" får tag i en, då spelar det nog fan ingen roll hur mycket du vevar för han hade brutit av en på mitten
Allt beror ju på hur din motståndare ser ut..
Citera
2017-01-30, 11:35
  #3
Medlem
Grodaifickans avatar
Beror helt på hur du slåss. Hur du slåss är även betydligt viktigare än hur du ser ut, så det kanske kan vara något att fokusera på i första hand.
Citera
2017-01-30, 11:44
  #4
Medlem
FetLeffes avatar
Fedor Emelianenko
Robust, snabb,smidig, stor

Slut på funderingarna.
Citera
2017-01-30, 11:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiiimpaN
Verkligen inte ju större desto farligare, jag skulle nog säga 180-185, 85-90kg, lång räckvidd, spänstig, och bra kondition. Sen är det såklart kanske inte så roligt om typ "the Mountain" får tag i en, då spelar det nog fan ingen roll hur mycket du vevar för han hade brutit av en på mitten
Allt beror ju på hur din motståndare ser ut..

Ja det är ju sant.

Hade vart kul och se en match mellan Brock Lesnar och The Mountain
Citera
2017-01-30, 11:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Beror helt på hur du slåss. Hur du slåss är även betydligt viktigare än hur du ser ut, så det kanske kan vara något att fokusera på i första hand.

Jo det hoppas jag alla förstår...

Om man tex. säger att två mma fighters är EXAKT lika bra på att slåss, men ena är 180 cm och väger 90 kg medans den andra är 200 cm och väger 90 kg, vem har störst odds?
Citera
2017-01-30, 11:59
  #7
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1
Jo det hoppas jag alla förstår...

Om man tex. säger att två mma fighters är EXAKT lika bra på att slåss, men ena är 180 cm och väger 90 kg medans den andra är 200 cm och väger 90 kg, vem har störst odds?

Det beror på hur de slåss. Om den kortare killens stil går ut på att ligga och jabba utifrån exempelvis, så kommer han få en jobbig kväll mot ett två meters torn. Det säger liksom sig självt.

Poängen är att din frågeställning är helt poänglös. Vilken som är det ultimata "fighterkroppen" för dig beror på så många olika faktorer. Den viktigaste faktorn är hur du slåss. Är två fighters "exakt lika bra", som du säger, så spelar deras kroppsstorlek uppenbarligen ingen roll. Fighten slutar med ett oavgjort.
Citera
2017-01-30, 12:12
  #8
Avstängd
mariusz pudzianowski typen möter man inte gärna
Citera
2017-01-30, 13:10
  #9
Medlem
RiverStyxs avatar
Storlek är alltid ett plus förutsett att man har de andra kvalitéterna också - styrka, snabbhet, teknik, etc. Är två fighters lika bra i övrigt är storlek ganska avgörande.

Det är bara att dra det i extrem för att fatta detta. Säg en kille är överlägset bäst i världen rent tekniskt men han råkar väga 12 kilo, och en annan har ganska taskig teknik men han är 3 meter lång och väger ett halvt ton. Vem hade ni satsat på?
Citera
2017-01-30, 13:31
  #10
Medlem
Apologists avatar
Jag skulle säga Bruce Lees kropp (Längd 1.71 m, Vikt 58 kg). Lägg till 30cm och 35-40kg plus dagens moderna tränings resurser.
Citera
2017-01-30, 16:52
  #11
Medlem
Anthony Joshua
Citera
2017-01-30, 18:16
  #12
Medlem
smidighet snabbhet och styrka är nog ett måste längd spelar ingen roll man får köra en stil som funkar för ens vikt och längd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback