Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-30, 03:16
  #1
Medlem
No6s avatar
Jag har "bara" erfarenhet av att sluta med benzo och z-analoger sedan tidigare. Jag missbrukade de fram tills för ca 14 månader sedan. Var helt ren i ett år från ALLA droger.

I december tänkte jag att jag kan unna mig själv något på helgen, inte benzo då givetvis utan vi prövar något nytt. Provade tramadol på nyårsdagen och det var kärlek vid första ögonkastet. Hade bara erfarenhet av citodon tidigare, kodein ger mig inte i närheten av samma rus förmodligen pga tramadolens effekt på serotoninet(lider av depression).

Hur som helst har jag skött mig och hållt ett bruk på helgen nu i 5 veckor. Har inte bara tagit tram utan varierat lite med Lyrica vissa dagar, benzo(som förövrigt inte ger mig någonting längre), alkohol, gräs vissa helger. Men har endå tagit 200-300 mg tram 5 helger nu, 6 dagar sammanlagt. Har alltdå hållt mig ren 6-7 dagar mellan intagen.

För 2 veckor sedan började jag märka på måndagen om jag tagit på söndagen att jag fick värk i hela kroppen, inte så att det gör ont utan mer molande värk. Seg i hela kroppen och ont i magen. Trodde först det var en jobbig koffein/socker utsättning, känns lite som det men det har jag uteslutit nu.

Jag känner inte igen denna AT, det är inte benzo AT iaf. Jag har endå lyckats tvinga mig själv till att röra på mig osv, fast det är tungt. Ska jag tolka detta som ett varningstecken på att jag kör för hårt? Hur lång tid tar det innan det släpper? Har läst 2-3 veckor. Har ingen ångest eller rännskita, bara värk och orkeslöshet.

Alltså förr förra veckan hade jag detta mån-sön, körde tram på söndagen och sen fick jag tillbaka värken kommande veckan.Tog sista tramen idag och tänkte nu ta ett uppehåll.

Det är just den anti-depressiva effekten jag fastnat för. Har inget direkt sug eller så, tycker om att ta tramadol och ligga i sängen framför teven och koppla av. avSå jag rycker det är konstigt att jag fått ATnär jag tagit så sällan. Är det dosen som är problemet?

Tänkte nu ta ett uppehåll på 3-4 veckor för att bli av med detta och sedan dra ner till varannan helg och minska dosen till hälften(150 mg).

Kan man ta lite Lyrica mot värken eller funkar de inte så? Jag har läst varningarna om vilket helvete det är att sluta med Lyrica så har respekt för de, men tänkte mig AT nu mån-ons sen ladda batterierna på tors med låg dos lyrica exempelvis. Kommer spendera veckan i sängen, förra veckan körde jag tpm gymmet och det var inte skönt för kroppen
__________________
Senast redigerad av No6 2017-01-30 kl. 03:40.
Citera
2017-01-30, 08:57
  #2
Medlem
UncleBerts avatar
Jag tycker du bör ta dessa milda varningstecken som en signal.
I slutet på tunneln finns bara misär när det kommer till opiater/oider i 9 av 10 fall.

Nöj dig med cannabis på helgen. Det duger gott och väl för att ta udden från vardagen. Och resulterar inte i några AT eller större problem.
Citera
2017-03-02, 23:55
  #3
Medlem
CaptainBlueshearts avatar
Trappar ner på Tramadol nu och där fungerar Atarax (och självdisciplin) bra. Har haft föreskrivet 4*50 mg T. om dan i fem års tid men ökade dosen i Maj "illegalt" till mellan 10-25 om dan. Nu tar jag tre på morgonen och två på eftermiddagen.
Ataraxen ger ingen total ångestlindring men den dämpar den tillräckligt för att jag ska kunna läsa, titta på TV och gå och handla. Arbete får vänta tills jag antingen slutat med Tramadol eller kan hålla mig till föreskriven dos.

Tre kvällar i rad har jag somnat utan Imovane som jag också tagit i fem år.

Jag kan tänka mig att den som varit upp i stora bensodoser har en dålig effekt av A. Någon eufori tror jag knappast nån får av A. men som hjälp vid nedtrappning på Tramadol funkar det. Åtminstone på mig.
Kan tilläggas att jag har gott om T hemma men har tröttnat på att vara beroende utan att få den extra stimulans jag fick tidigare.
Citera
2017-03-03, 01:05
  #4
Medlem
Tramadol är inte en opiod värd att gå in sig på då du även fuckar runt med serotoninet. Och det är absolut inte värt att bli opioidberoende pga en skräpdrog som Tramadol. Då kan du lika gärna gå på något som faktiskt får dig fjuttad o grann som morfin, heroin eller oxycodone.

Lyrica hjälper enormt mot opioidabstinens och kommer även vara dubbel verkande mot tramadolabstinens iom tramadol påverkar serotonin och mående till en större grad vilket Lyrican försöker höja.
Lyrican är bra mot smärtorna och krypet i kroppen som kommer av opioidbastinens.¨¨

Men var för fan försiktigt så du inte torskar dit på lyrican för där är abstinensen nästan värre än tunga opioider som Buprenorfin, heroin etc.
Citera
2017-03-05, 02:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag har "bara" erfarenhet av att sluta med benzo och z-analoger sedan tidigare. Jag missbrukade de fram tills för ca 14 månader sedan. Var helt ren i ett år från ALLA droger.

I december tänkte jag att jag kan unna mig själv något på helgen, inte benzo då givetvis utan vi prövar något nytt. Provade tramadol på nyårsdagen och det var kärlek vid första ögonkastet. Hade bara erfarenhet av citodon tidigare, kodein ger mig inte i närheten av samma rus förmodligen pga tramadolens effekt på serotoninet(lider av depression).

Hur som helst har jag skött mig och hållt ett bruk på helgen nu i 5 veckor. Har inte bara tagit tram utan varierat lite med Lyrica vissa dagar, benzo(som förövrigt inte ger mig någonting längre), alkohol, gräs vissa helger. Men har endå tagit 200-300 mg tram 5 helger nu, 6 dagar sammanlagt. Har alltdå hållt mig ren 6-7 dagar mellan intagen.

För 2 veckor sedan började jag märka på måndagen om jag tagit på söndagen att jag fick värk i hela kroppen, inte så att det gör ont utan mer molande värk. Seg i hela kroppen och ont i magen. Trodde först det var en jobbig koffein/socker utsättning, känns lite som det men det har jag uteslutit nu.

Jag känner inte igen denna AT, det är inte benzo AT iaf. Jag har endå lyckats tvinga mig själv till att röra på mig osv, fast det är tungt. Ska jag tolka detta som ett varningstecken på att jag kör för hårt? Hur lång tid tar det innan det släpper? Har läst 2-3 veckor. Har ingen ångest eller rännskita, bara värk och orkeslöshet.

Alltså förr förra veckan hade jag detta mån-sön, körde tram på söndagen och sen fick jag tillbaka värken kommande veckan.Tog sista tramen idag och tänkte nu ta ett uppehåll.

Det är just den anti-depressiva effekten jag fastnat för. Har inget direkt sug eller så, tycker om att ta tramadol och ligga i sängen framför teven och koppla av. avSå jag rycker det är konstigt att jag fått ATnär jag tagit så sällan. Är det dosen som är problemet?

Tänkte nu ta ett uppehåll på 3-4 veckor för att bli av med detta och sedan dra ner till varannan helg och minska dosen till hälften(150 mg).

Kan man ta lite Lyrica mot värken eller funkar de inte så? Jag har läst varningarna om vilket helvete det är att sluta med Lyrica så har respekt för de, men tänkte mig AT nu mån-ons sen ladda batterierna på tors med låg dos lyrica exempelvis. Kommer spendera veckan i sängen, förra veckan körde jag tpm gymmet och det var inte skönt för kroppen

Hej!

Jag har mer eller mindre experimenterat som dig i 2 månader!
Tidigare varit hooked på alkohol under många år, sedan började jag med diverse rc-benzo i medicinskt syfte (aldrig flöddersyste).
Senaste 2 åren har ja köpt riktiga varor som iktrovil och diazepam, även där har ja endast tagit det vid behov. 2-3 grr i veckan 1mg iktro.

För två månader sen kom ja på den dåliga idén att testa tram istället för att ja var rädd att bli heltorsk på benzo...
Tog 200-300mg lite sporadiskt, högst 2-3 gånger i veckan, det va ju hundra gånger skönare än benzo och ja fick heller ingen AT från mitt långvariga benzobruk.
Senare tog mina 10 kartor slut och fy fan så dåligt ja mådde psykiskt, aldrig någonsin känt livet så mörkt och deppigt...
Upplevde att varken benzon eller Alkoholen bet på mig längre så var skapligt frustrerad!
Jag var riktigt rädd ett tag att ja aldrig skulle må som vanligt igen men tur nog kom ja tillbaka efter 3-4 dagar... Vilken jävla lättnad ja kände!

Dum nog köpte jag en sista ranson på 10 kartor som ja tagit vid tristess på helgen.
Har dock en jävla respekt för dessa nu, de verkar grymt mycket lömskare en benzo.
Det farligaste är att man mår så jävla bra och blir så bekymmersfri på ett mycket skönare sätt än mot benzo...

Har iaf bestämt att det var min sista order, det är för farligt känner ja, när tom min huvuddrog alkohol känns fattigt är det en riktig varningsklocka vad denna kan ställa till med!

Du gör helt rätt i att sluta nu medan du kan och jag lovar att du kommer må som vanligt igen efter bara några dagar!

/Gia
__________________
Senast redigerad av giacometti 2017-03-05 kl. 02:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback