Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-01-29, 23:40
  #1
Medlem
Substans: Svampar, torkade Cubensis B

Dos: 6 Gram

Ålder: 21 år

Kön: Man

Vikt: 94 Kg

Tid: 6-8 timmar

Vill bara börja med att säga att det är min första tripprapport så ha lite överseende med grammatiken, hoppas ni finner den på något sätt givande ändå!

Det hela började med att jag och min likasinnade vän, som jag här kommer att benämna som Jonas, tyckte att det var dags att ha en riktigt mysig svamptripp. Själv har jag testat dels i Thailand som många andra och även tryfflar i Amsterdam så jag hade en del erfarenheter inom ämnet. Min vän Jonas hade aldrig testat men var ändå lika ruskigt taggad som mig, det skulle bli en helt underbar dag helt enkelt.

Vi hade haft goda förberedelser med bra musiklistor, framförallt Alina Baras kan lyftas fram här som ett exempel, en så bedövande vacker röst som rör ända in i själen. Vi började med att äta svamparna tillsammans i soffan, vi hade då förberett oss för att dom skulle smaka riktigt illa. Men så snart vi börjat smaska i oss dom knapriga små fynden så inser vi att dom inte alls smakade så farligt, dom var faktiskt goda. Så självklart tryckte vi i oss allt som dom pajasarna vi är, även fast det var tänkt till 3 personer.

Vi inledde med att spela lite Rocketleauge på Ps4 med lite skön glad bakgrundsmusik. Vi hann spela en match på ca 10 minuter innan dom första effekterna av svampen kom. Det började som vanligt med att magen kändes lite tung, som att den hade mycket att jobba med. Men väldigt snart så började färgerna från tv-spelet bli allt starkare. Bilarna i spelat som redan kunde flyga fick ett mycket verkligare perspektiv. Nu hade det från intag gått enbart 25 minuter och det var redan dags att stänga ner tv-spelet för att gå runt i lägenheten för att utforska. Jag och Jonas går en sväng långsamt och fastnar på lite olika ställen på vägen. Jag fastnade för ett gäng barstolar i ett läderliknande material som började forma havsliga mönster i form av bläckfiskar. Väldigt underhållande och väldigt intensivt för att vara så tidigt i trippen.

Jag tar med mig flummiga Jonas in till ett rum där det finns en tapet av björkar. Jag hade sen tidigare kunnat tänka mig att det hade varit en intressant vägg att stirra på lite halvveck på svamp, och det kan jag garantera att den var! Björkarna gungade skönt till musiken i bakgrunden samtidigt som väggen fick ett stort djup. Man ville liksom gå in i skogen, men så fort man gick närmare väggen så avtog effekten. Så jag och Jonas stod på avstånd och stirrade på den otroliga väggen som numera gav ifrån sig något lila ljus samtidigt som björkarna cirkulerade runt hela väggen. Oklart hur länge vi stod där, men med tanke på hur djupt fascinerade jag och Jonas var, antagligen en lång stund.

När vi kände oss klara med väggen så bestämmer vi oss för att gemensamt gå ut ur rummet och utforska lite mer. Så fort vi kommer ut från rummet så är allting förändrat, ett så starkt ljus ligger över hela lägenheten och det känns inte alls som samma plats som innan, det känns så mycket mer lyckligt. Nu börjar jag se starka visuella effekter, inte stora drakar som flög omkring, utan precis allt som ögat hade fokus på blomstrade ut i en lugn andande effekt. Det var riktigt mysigt och man blev konstant underhållen av svampen som på något sätt spelade en sorts show som man fick bevittna. Jag plockar upp Jonas vaporizer och testar några sug på den mest för skojs skull. Det stora rökmoln som kommer ut från min mun liknar rök från en tecknad film och var extremt underhållande att blåsa runt omkring sig då man till slut var helt omfamnad av den tecknade röken. Tyckte även det var väldigt betryggande att gå runt med den i handen under stora delar av trippen, den avgav ett sorts lugn för mig.

Min vän Jonas plockar upp en liten buddha figur som han tydligen behövde hålla i, jag förstod honom helt, såklart han skulle gå runt hela kvällen och hålla i den. Under kvällens gång hade Jonas plockat på sig en filt, solglasögon, mössa och en nackkudde tillsammans med buddha figuren. Han gick runt och flummade med alla sina objekt på sig och rockade faktiskt outfiten på något sjukt sätt. När vi först möts efter vi har stirrat på lite olika saker så beskriver han hur det känns som att vara på ett safari, sjukt skev tanke men jag förstod honom helt då svamptrippen verkligen lämnade intressanta saker att se på. Det var verkligen som en magisk föreställning.

Vi sätter oss i en Asieninspirerad myshörna med triangulära liggfåtöljer som var helt underbar att ligga i. Vi försöker ständigt föra samtal mellan varandra men kommer aldrig egentligen fram till någonting men på samma gång förstår vi precis vad den andra menar, det var helt fantastiskt och vi dör konstant av skratt. Vi hämtar massor med täcken och filtar som jag inte ens kunde förstå formen av, de blev extremt fluffiga som moln och fullspäckade med olika mysiga färger som man älskade att ligga och krama och till och med klappa dom. En tanke som har återkommit till mig under alla mina trippar på svamp var just att man dels vill hitta en väldigt bekväm plats att spendera sin tid på, men även att dom man är med också har det bekvämt. Jag blir mycket mer givmild och jag blir ett med dom jag hänger med, sitter dom obekvämt så blir jag på något sätt också obekväm.

Tyckte det var så otroligt kul att kolla på Jonas när vi var som mest påverkade, jag såg honom då som 20 år äldre och av någon anledning såg han arabisk ut fast han inte har något påbrå därifrån. Kunde bara kolla på honom och totalt dö av garv då han såg så absurt ful ut. Något att rekommendera är att testa ta av och på sig solglasögon, det blev som en variation i trippen. För mig blev det som att gå från en väldigt ljus och intensiv tripp utan solglasögon till en mer mjuk och lugn tripp med solglasögonen på, jag föredrog att ha dom på.

Vi spenderar en lång stund i myshörnan och blicken vandrar från solen som lätt kysser en i ansiktet till den ofantligt spårade växten på bordet framför oss som ständigt blommade ut till nya växter i olika färger och former. Jag är nu i sinnet totalt veck, tankegångarna går från att intala mig själv att jag inte var trippad till att undra vart fan jag är någonstans. Men rätt snabbt inser jag hur påverkad jag är och accepterar det, låter helt enkelt svampen göra sitt och det välkomnade jag med glädje.

Efter en stund när jag och Jonas tycker att vi har ”landat lite” så bestämmer vi oss för att snurra ihop en gås. Vi båda blir taggade på detta men inser så fort vi ska börja att vi inte ens är i närheten av att ha landat än. Bara att smula gräset blev omöjligt då jag såg flera olika sorters gräs i olika färger framför mig i mängder, jag visste helt enkelt inte vilket som var det verkliga. Den här perioden av att mecka ihop en gås kan ha varit den längsta perioden i hela mitt liv kändes det då som. Det var ett projekt som fick flera pauser med flummiga tripps som till slut resulterade i en knappt rökbar gås som givetvis skulle slukas.

Vi har vid den här tidpunkten, ca 2 timmar in i trippen redan hittat dom ultimata och mest bekväma platserna i myshörnan med täcken och kuddar från hela lägenheten. Så självklart skulle vi inte lämna dom för att röka, vi öppnade bara fönstret och rökte inomhus, det kändes helt rätt i stunden. Det var helt enkelt för bra för att bry sig om att det skulle lukta gräs i hela lägenheten.

Gåsen slog fint och i takt med att det visuella började minska något så gjorde gräset att det psyket fick allt mer fokus. Jag började se på mig själv som person på ett annat sätt, det som jag tidigare såg som driftig upplevde jag numera som stressad och sökandes. Jag upplevde att man bröt ned sin personlighet till ett stadie där man var så rå, man kan då se saker och ting från ett nytt perspektiv. Inte alls på något negativt sätt, jag började helt enkelt tänka ett steg längre till dom tankarna man tidigare hade haft för att hitta den verkliga orsaken till den tanken, luddigt att förklara.

Det är så oerhört svårt att förklara, men jag hittade mig själv på något djupare stadie och mina mål för framtiden kändes på något sätt mer klara, jag kände att den stress jag tidigare haft varit onödig. Jag resonerar på ett annat sätt i min målsättning och jag tror generellt att det är något som definitivt kommer gynna mig i framtiden. Även fast jag hade testat svamp tidigare så har jag aldrig kunnat komma så djupt in i psyket som jag nu gjorde. För att inte nämna dom visuella effekterna som blomstrade ut i fina mönster under stora delar av trippen.

Svårt att säga var trippen egentligen slutade då man kände sig relativt stukad mentalt i nästan 10 timmar. Men efter cirka 6 timmar så hallucinerade jag i alla fall inte längre. Vi hade då inte ätit på hela dagen så vi avslutade med att slänga ihop en riktigt bra middag, delvis för att gräset hade gjort sitt för hungern. Det tog sin tid men det kändes även lite skönt att ha landat igen.

Sammanfattningsvis så vill jag säga att svamp kan vara otroligt intressant att testa, men att man ska ha respekt för den. Testa bara om du tror att du kommer uppskatta det som kommer att hända, är du osäker på om det ens är något för dig så kanske det är något du kan skippa, alternativt börja med en väldigt liten dos. Svampen förändrar mycket och kan stundvis bli väldigt intensiv, gillar man inte det så finns det inte så mycket man kan göra åt det för stunden. Att hålla ut kan kännas som en evighet då det kändes som att min tripp var minst dubbel så lång än vad den faktiskt var.

Stay safe och underskatta inte svampen!
Citera
2017-02-01, 04:09
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Hallucinogener --> Tripp- och rusrapporter
/Moderator
Citera
2017-02-03, 11:33
  #3
Medlem
naturdjur00s avatar
Härlig rapport ! Intresset för svamp är nu väckt 7/10
Citera
2017-06-02, 11:26
  #4
Medlem
Dina tankar och känslor är välbeskrivna i denna rapport. Jag hade velat läsa lite mer om flummiga händelser (dock är detta inte alls lika viktigt som insikter) för att få rapporten lite roligare. De händelserna du tog med var väldigt bra beskrivna men hade dock velat haft lite mer av dem. Jag ska själv debutera på svamp omgående och denna rapport gjorde susen för att tagga mig till det. Du verkar även besitta ett stabilt psyke och det tycker jag gör rapporten så mycket bättre. Rapporter tappar ofta fokus från det viktiga enligt mig när personer med svagt psyke ska beskriva sina trippar (detta gäller självfallet inte alla).

3.5/5 Svampar
Citera
2017-07-08, 13:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil-Baba
Dina tankar och känslor är välbeskrivna i denna rapport. Jag hade velat läsa lite mer om flummiga händelser (dock är detta inte alls lika viktigt som insikter) för att få rapporten lite roligare. De händelserna du tog med var väldigt bra beskrivna men hade dock velat haft lite mer av dem. Jag ska själv debutera på svamp omgående och denna rapport gjorde susen för att tagga mig till det. Du verkar även besitta ett stabilt psyke och det tycker jag gör rapporten så mycket bättre. Rapporter tappar ofta fokus från det viktiga enligt mig när personer med svagt psyke ska beskriva sina trippar (detta gäller självfallet inte alla).

3.5/5 Svampar

Tack för responsen, alltid kul att dela med sig av sina upplevelser. Förstår precis vad du menar, det är väldigt svårt att få med allt i en rapport. Även fast den blev relativt lång så kändes det som en otroligt liten del av trippen. Sen vad det gäller flummiga händelser så är man så pass stukad att de flummiga händelserna inte är mer intressanta än att man kollar på varandra och dör av garv, men ska absolut ha det i åtanke för eventuella rapporter i framtiden!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback