Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-06, 15:19
  #205
Medlem
TraXzmans avatar
Det finns iaf ingen arbetskrafts diskriminerings eller rasism... Hela poängen med massinvandringen och vad folk röstade för av dom som röstade för det var ju just det arbetskraftsinvandring, kan inte tänka mig nåt annat ...men så blev eller blir det ju alldrig i bristyrken och högre utbildningsyrken..vi får väl se när det blir när invandrare från utomeuropeiska länder har ett självförsörjande system ???

Så att skylla på att invandrare som utbildar sig med godkänt betyg inte får jobb pga av ursprung eller hudfärg är rent struntprat
Citera
2019-01-06, 18:49
  #206
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Tino är psykopatiskt drägg som inte behövs. Finns vettiga svenska nationalekonomer som inte tigger pengar, behöver inte skriva böker, beskriver på ett vettigt sätt nackdelar och vad som behöver göras med massinvandringen. Professor Magnus Henrekson är ett exempel: https://www.youtube.com/watch?v=CoRw5kM-0ZY
Tino publicerar artiklar tillsammans med Henrekson ditt drägg. Läs på lite ditt pucko.
Citera
2019-01-06, 19:05
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Tino publicerar artiklar tillsammans med Henrekson ditt drägg. Läs på lite ditt pucko.

Jag hittade några gemensamma artiklar. Google scholar citations. Men så vitt jag kan se har de inget med invandring att göra. Men artiklar , dock.
Citera
2019-01-06, 19:10
  #208
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jag hittade några gemensamma artiklar. Google scholar citations. Men så vitt jag kan se har de inget med invandring att göra. Men artiklar , dock.
Tino forskar inte om invandring. Däremot citerar han alltid de som gör.
Citera
2019-01-06, 21:57
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Tino forskar inte om invandring. Däremot citerar han alltid de som gör.

Jaha , han forskar inte om invandring men uttalar sig gärna om densamma.
Citera
2019-01-06, 22:01
  #210
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jaha , han forskar inte om invandring men uttalar sig gärna om densamma.
Precis. Även om andra forskar om det så blir ingen lika känd som Tino. Mainstreampersonerna känner inte till Magnus Henrekson eller Jan Ekberg och deras forskning, däremot kan de mycket väl känna till Tino på Facebook som citerar studier gjorda av dessa professorer. Det handlar om att nå ut och lära folk om verkligheten och inte vem som har vilken titel.
Citera
2019-01-07, 05:58
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Tino publicerar artiklar tillsammans med Henrekson ditt drägg. Läs på lite ditt pucko.
Inget med invandring idiotiska drägg. Henrekson har en betydligt trevligare framtoning än psykopatiska skiten Tino som snor från andra.
Citera
2019-01-07, 06:01
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Precis. Även om andra forskar om det så blir ingen lika känd som Tino. Mainstreampersonerna känner inte till Magnus Henrekson eller Jan Ekberg och deras forskning, däremot kan de mycket väl känna till Tino på Facebook som citerar studier gjorda av dessa professorer. Det handlar om att nå ut och lära folk om verkligheten och inte vem som har vilken titel.
Tino är plagiatör, du är psykopatiskt drägg som din idol, därför du beundrar honom.
Citera
2019-01-07, 16:27
  #213
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Tino är plagiatör, du är psykopatiskt drägg som din idol, därför du beundrar honom.
Förstår att du blivit avvisad i hans kommentatorsfält eller liknande. Visst kan han vara dryg som fan ibland men han får åtminstone fram sitt budskap och ger inte upp.
Citera
2019-01-07, 19:28
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Förstår att du blivit avvisad i hans kommentatorsfält eller liknande. Visst kan han vara dryg som fan ibland men han får åtminstone fram sitt budskap och ger inte upp.
Gett exempel på ljusår bättre nationalekonomer än han. Tino är en obetydlig skit.
Citera
2019-01-13, 19:58
  #215
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Klart som fan att det tydligen finns en massa tveksamheter i hans bok:

https://www.svd.se/allvarliga-briste...-om-invandring
Pingeling!
Nu har det gått 1 1/2 år sedan den insändaren i SvD från två vänsterakademiker besvarades av Sanandaji.
Hur går det för dig Ola Schubert? Vid det här laget måste du själv hittat minst en tveksamhet i boken som du säkert vill berätta om, ha ha.
Citera
2019-01-13, 20:16
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Gett exempel på ljusår bättre nationalekonomer än han. Tino är en obetydlig skit.

Jag har ingen aning om hur bra nationalekonom han är men vad jag förstår är det väl ingen raketforskning som ligger bakom de sammanställningar han gjort om siffror kring Sveriges immigrationsexperiment. Så det kanske även en medioker nationalekonom klarar...om han vågar!

För det är väl det som är grejen med Tino Sanandaji, att han vågade skriva rent ut om denna infekterade fråga?

Jag har läst en del av de invändingar som framförst men inte tyckt att de framstått som särskilt trovärdiga. Min bedömning som lekman var att jag på det stora hela läst en ganska så korrekt framställning av hur det ligger till. Utanför sandlådan finns det till och med svenska medier som ansett att boken är seriös och värdefull:
https://fof.se/tidning/2017/3/artike...ndringspolitik
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback