Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-02-01, 00:01
  #61
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Hon påstår ju fortfarande sig inte veta om det går att reglera eller ej. Alltså var din kommentar felaktig.


Citat:
Priset är före reglering. Ingen skadeanmälan är gjord och det verkar som om det är försent att göra en nu.

Ditt inlägg är bara en massa verkar & förmodligen, rena spekulationer.

Visst jag anar ugglor i mossen och en begrav hund men hästen är ju såld och förhoppningsvis hos någon som bryr sig mer om den än TS/fodervärd har gjort.
Citera
2017-02-01, 00:18
  #62
Medlem
Jag tycker att det är ytterst märkligt att inte försäkringsbolaget kopplades in automatiskt vid veterinärbesöket. Min erfarenhet (haft både hund och katt) är att man blir tillfrågad redan när man skriver in sitt sjuka djur hos veterinären om man har försäkrat djuret och i så fall vilket försäkringsbolag man anlitat.
Efter behandlingen kan djursjukhuset även ta hand om regleringen med försäkringsbolaget mot en viss ersättning (300 spänn har jag för mig senast jag var där). Man betalar då bara självrisken, tar sitt nu förhoppningsvis kurerade djur och åker hem.
Enligt vad jag har hört från flera håll släpper djursjukhuset inte ifrån sig djuret innan fakturan är reglerad och klar. Men det är alltså bara vad jag har hört.
Citera
2017-02-01, 01:00
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag tycker du har skrivit en bra klarsynt sammanfattning, Flagella.



Det kanske blev för långt för dig att läsa, men varför så snorkig? Någon har trots detta gjort sig möda att svara dig utförligt och genomtänkt. Hedervärt.

Tackar. Fast det gör inget att han var snorkig, det är jag med ibland

Det är ju intressant med sådana här trådar vilket forum de än placeras i. Nåt känns "fishy" och vi försöker både hjälpa och ta reda på var sanningen ligger så att säga. Själv förstår jag mig inte på när folk fibblar med fakta och ändå söker ja och nej-svar. Då är det bättre att skriva "jag har gjort bort mig, hur kommer jag ur det här?"


Fb engagerar!
Citera
2017-02-01, 14:05
  #64
Medlem
Eftersom TS ej beställt någon behandling utan det var fodervärden som gjorde detta så borde det väl inte vara några problem. Bara att bestrida räkningen till veterinären med motiveringen "Ej beställt" och hänvisa dem till fodervärden.

Men jag skulle ju inte försöka nyttja samma veterinärs tjänster i framtiden isåfall
Citera
2017-03-07, 15:35
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Ditt inlägg är bara en massa verkar & förmodligen, rena spekulationer.

Visst jag anar ugglor i mossen och en begrav hund men hästen är ju såld och förhoppningsvis hos någon som bryr sig mer om den än TS/fodervärd har gjort.
Dessutom så har fodervärden betalat nu, allt var pga att hon hade flyttat och inte fått papperna. Så sitt inte här och säg saker du inte har en aning om. Och för den delen så jobbar min mamma på länsstyrelsen och hade jag inte tagit hand om mina hästar så hade dom aldrig fått varit i min ägo. Äckliga människor det finns.
Citera
2017-03-07, 16:08
  #66
Medlem
Mansbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyga9
Min häst var utlånad på foder och avtalet var minst 1 år. I kontraktet stod det klart och tydligt att fodervärden ska stå för alla kostnader förutom försäkringen. Hästen fick kolik och fodervärden tillkallade veterinär. Hon lovade att stå för kostnaderna men hon vägrar betala dom, så nu har jag fått inkasso på över 8000kr. Jag har inte råd att betala detta och det är just därför jag lånade ut min häst pga jag ej har ekonomin just nu. Hästen för övrigt blev bättre och är idag såld. Fodervärden har flyttat och jag vet inte hennes adress då hon står skriven någon annanstans. Vad ska jag göra? Jag har skrivit till henne och sagt att hon fortfarande måste betala fakturan, men får inget svar. Distriktsveterinärerna vill ej skriva över fakturan förrän de fått hennes godkännande. Någon som varit med om detta? Tar gärna emot tips.


Om ni skrev kontrakt så dra henne inför domstol eller börja åtminstone med att hota med det och extra kostnader för henne pga detta.
Citera
2017-03-09, 22:14
  #67
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyga9
Dessutom så har fodervärden betalat nu, allt var pga att hon hade flyttat och inte fått papperna. Så sitt inte här och säg saker du inte har en aning om. Och för den delen så jobbar min mamma på länsstyrelsen och hade jag inte tagit hand om mina hästar så hade dom aldrig fått varit i min ägo. Äckliga människor det finns.
Hur ska vi veta att fodervärden har betalat när du inte har berättat det förrän nu?
Och för den delen är min pappa polis och inte så särskilt äcklig.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback