Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-29, 14:08
  #1
Medlem
Hybridsmurfens avatar
Köpte en bärbar HP Elitebook med fingeravtrycksläsare. Hur säker är den? Fungerar gör den ju bevisligen på bara en av mina fingrar. Jag vet att det är enkelt att gå runt säkerheten om man så vill. Men detta är inte frågan.

Frågan är hur bra själva avläsningen är? Kul grej iallafall.
Citera
2017-01-30, 00:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridsmurfen
Köpte en bärbar HP Elitebook med fingeravtrycksläsare. Hur säker är den? Fungerar gör den ju bevisligen på bara en av mina fingrar. Jag vet att det är enkelt att gå runt säkerheten om man så vill. Men detta är inte frågan.

Frågan är hur bra själva avläsningen är? Kul grej iallafall.

Vad menar du? Du frågar hur bra säkerheten är, samtidigt skriver du att du vet att det är lätt att gå runt säkerheten, men det vill du inte diskutera... Vad är det du vill diskutera då?
Citera
2017-01-30, 14:04
  #3
Medlem
Hybridsmurfens avatar
A, lite rörigt där kanske.

Jag är medveten om att lösenord och nämnda hårdvara går att ta sig runt enkelt på denna datorn. Bara undrar hur duktig själv läsaren är? Om man testar 100 obehöriga, kommer någon att accepteras?
Citera
2017-01-30, 14:09
  #4
Medlem
knullJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridsmurfen
A, lite rörigt där kanske.

Jag är medveten om att lösenord och nämnda hårdvara går att ta sig runt enkelt på denna datorn. Bara undrar hur duktig själv läsaren är? Om man testar 100 obehöriga, kommer någon att accepteras?
Jag har väldigt svårt att tro det. Man skulle ju dra på sig ansenliga juridiska risker i sådana fall.
Citera
2017-01-30, 23:28
  #5
Medlem
Läsaren i sig är nog ungefär som de flesta andra läsare som finns idag, dvs tror inte den kommer släppa in en enda av 100 som försöker.

Däremot så kommer den troligtvis släppa in med en kopia på rätt fingeravtryck,, ungefär som man gör i filmer faktiskt. Fast det var kanske den delen du redan visste och inte var intresserad av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback