Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-29, 10:26
  #1
Medlem
Hej, jag har tänkt köpa Asus zenpad 3s 10 då jag anser att den är ganska lik ipad pro fast cirka 1 500 kr billigare. Asus plattan har egentligen bara fått skit för sina kameror som jag knappt använder ändå så jag bryr mig inte om det. Blev dock lite besviken när jag såg att den hade ett mediatek chip istället för ett från qualcomm. Hade den haft ett qualcomm chip hade jag köpt den utan att tveka. Går det att lita på att mediatek chipet gör ett bra jobb eller ska jag satsa på en ipad air istället som ligger i samma prisklass? Asus plattan har även 4 GB ram vilket är väldigt mycket för en platta, speciellt för den här prisklassen.
Citera
2017-01-29, 10:32
  #2
Medlem
Vilken mobiltelefon har du? Har du Android så är det självklart med Zenpad! Har du Iphone så blir valet svårt... Eftersom det då kan vara någon fördel för Ipad. Men Android plattorna har så många fler användningsområden och funktioner.
Citera
2017-01-29, 11:16
  #3
Medlem
Jag har android mobil med qualcomm snapdragon 820 och den fungerar magiskt bra. Det gör inget för mig att äga en ipad ändå men ja köper nog asus plattan.

Finns det någon här som har en enhet med mediatek?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback