Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-29, 07:22
  #1
Avstängd
JohnnyDeppigs avatar
Hej

Blev frågad av en kompis om den här sidan var legit, för så som jag förstår det så får du ett netflixkonto för 99kr och sedan ska det hålla i 2år?

Är det någon som provat som kan förklara lite närmare, för priset är ju lockade men man vill ju veta hur det kan vara så billigt.

Är det lagligt? Om inte, hur stor risk är det att man åker dit om det nu skulle vara hackade konton
2017-01-29, 09:57
  #2
Medlem
sasos avatar
https://wickedgen.com/ är gratis
2017-01-29, 12:37
  #3
Avstängd
JohnnyDeppigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
https://wickedgen.com/ är gratis

Fast där delar man väl med andra om jag förstod det rätt? Ska försöka mig på deras spotify premium och återkommer och ser om det fungerar
2017-01-29, 12:40
  #4
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDeppig
Fast där delar man väl med andra om jag förstod det rätt? Ska försöka mig på deras spotify premium och återkommer och ser om det fungerar


har själv inte testat tjänsten ännu
men troligen fungerar den felfritt
2017-01-30, 14:22
  #5
Medlem
Det där har man ju sett förut. För att få tillgång till tjänsten får man acceptera en massa spam och telefonsäljare samt delta i en massa "undersökningar" och annat skit. Nu vet jag inte om det är samma här, men varför skulle jag bli förvånad om så är fallet? Sen var det många som signade upp, men endast fick Spotify någon månad eller två.
Varför skulle någon ge bort en tjänst som annars inte är gratis? Jo, för att våra personuppgifter är hårdvaluta som kan säljas om och om igen. Har vi dessutom gett samtycke till försäljare och spam (vilket man ofta gör genom att godkänna villkoren som INGEN verkar ta sig tid att läsa) är detta guld värt och i princip omöjligt att bli av med såvida man inte är beredd att byta telefonnummer och e-postadress.
Tro mig! Om det är för bra för att vara sant är det för bra för att vara sant.
2017-01-30, 19:05
  #6
Medlem
NickLidstroms avatar
Går det inte bara hitta på något konstigt namn då?
2017-01-30, 23:06
  #7
Avstängd
JohnnyDeppigs avatar
Beställde ett netflix och spotify premium från streaminggurun.com kontot funkar som det ska så det rekomenderas. Såg nu att dom hade viaplay, betalade med swish.
Fick till och med kontona innan för att försäkra mig om att det var legit
2017-01-31, 21:17
  #8
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Varning för streamingguru.com

Det är förmodligen samma person som låg bakom Morodoren, en scam sida där dom sålde röka, och streamingskonton.

Jag fixade en countermail för att beställa från morodoren, några dagar senare så blev det tyst och både sidan och mailen slutade fungera.
Sen skickade streamingguru ett mail till mormors.club om att han ville annonsera där och min mail stod med i CC.
Jag har bara använt den mailen en gång och det var när jag skulle beställa från morodoren. Så att streamingguru hade min mail är väldigt konstigt sammanträffande.

Citat:
Hej

Jag har blivi tipsad om dig, har en sida som säljer netflix och
spotifykonton.
Den är för närvarande under utveckling men fungerar idag om man man betalar
med bitcoin eller paypal.

Swish + banköverföring kommer.

Sidan heter StreamingGurun.com

Hur ser möjligheterna ut att få annonsera hos er?
2017-02-01, 02:13
  #9
Avstängd
JohnnyDeppigs avatar
kanske värt att fråga dom vart morodoren tog vägen?
Fick deras mail vid order, streaminggurun@countermail.com

Än så länge är jag nöjd då mina konton fungerar, dom har ju viaplay nu och det skulle ju vara en stor besparing att köra på det istället för viaplay för 399kr/mån som blir typ 4700kr om året.

Aja, scammers eller ej, jag fick mina grejer. Dom frontar ut sina konton även om man frågar har jag för mig
2017-02-01, 10:59
  #10
Medlem
Traffe!s avatar
Köpte också spotify + netflixpaket för 249kr.
Fungerar felfritt och mycket trevliga

Rekomenderas
2017-02-01, 11:43
  #11
Medlem
HabIb*s avatar
Kan också intyga att det är legit, köpte stora paketet med viaplay+netflix+spotify för 499kr

Har fått netflix och spotify som fungerar utmärkt, viaplayen skulle anlända senare under dagen.

Observera att man inte får nytt spotify konto utan att dom kan uppgradera ditt egna, vilket var en positiv överraskning.

Supertrevliga

Skulle dock vilja se storytel och ett c-more paket
2017-02-02, 19:46
  #12
Medlem
Ja tjänsten är legit. Har själv fixat fungerande HBO, Netflix och spotify premium. Men han håller på att bygga ut. Han finns på mormors.club
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback