Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-21, 17:34
  #1
Medlem
Kanqins avatar
Tjenare,

Jag har ett sug på att köpa ny mobil, det skulle ju inte vara dumt med en med mp3 (viktigt) . Kamera, visst kan vara kul, men inte högsta pri.

En mobil med de egenskaperna är kanske inte så svår att hitta. Men jag har några andra önskemål också. Jag flyttar till japan (studera) i höst och då behöver jag en översättningsmanick (som går på några tusenlappar). Det skulle ju vara toppen om man kunde ha de det i "mobilen". Vill även ha översättningar till andra språk, men det borde ju inte vara lika problematiskt som japanskan (pga av tecknen)

Andra grejer som är skulle vara bra att ha är ju möjlighet att vara ansluten till msn/icq.

Frågan lyder alltså, finns min drömmanick. Kostnadsfrågan är inte så viktig.
Citera
2005-12-21, 21:44
  #2
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanqin
Tjenare,

Jag har ett sug på att köpa ny mobil, det skulle ju inte vara dumt med en med mp3 (viktigt) . Kamera, visst kan vara kul, men inte högsta pri.

En mobil med de egenskaperna är kanske inte så svår att hitta. Men jag har några andra önskemål också. Jag flyttar till japan (studera) i höst och då behöver jag en översättningsmanick (som går på några tusenlappar). Det skulle ju vara toppen om man kunde ha de det i "mobilen". Vill även ha översättningar till andra språk, men det borde ju inte vara lika problematiskt som japanskan (pga av tecknen)

Andra grejer som är skulle vara bra att ha är ju möjlighet att vara ansluten till msn/icq.

Frågan lyder alltså, finns min drömmanick. Kostnadsfrågan är inte så viktig.

Om jag var som Du så skulle jag vänta med att köpa ny nalle tills jag hade kommit fram till Japan, de har nämligen mycket fräckare telefoner till salu där som passar deras lokala nät.
Citera
2006-02-17, 21:33
  #3
Medlem
Hur mycket skiljer sig priset och utvecklingen i japan och sverige?

Ska oxå till Japan snart. Funderar på att köpa handdator men jag kanske borde vänta när jag kommer dit?
Citera
2006-02-17, 23:56
  #4
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peja
Hur mycket skiljer sig priset och utvecklingen i japan och sverige?

Ska oxå till Japan snart. Funderar på att köpa handdator men jag kanske borde vänta när jag kommer dit?

Framförallt så använder de andra frekvenser och annan signalering i sina primära mobilnät, vilket betyder att terminalerna inte är kompatibla med våra här i Europa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback