Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-02, 22:06
  #13
Medlem
nonameds avatar
Frihet, upprättelse för min egna del. Samhället är en del av ansvaret. Något du aldrig kommer förstå då du varit "fri" hela livet. Välfärdssystemet är väldigt ansträngt å kanske kan kollapsa eller bli extremt sämre.
Citera
2017-02-02, 22:57
  #14
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Frihet, upprättelse för min egna del. Samhället är en del av ansvaret. Något du aldrig kommer förstå då du varit "fri" hela livet. Välfärdssystemet är väldigt ansträngt å kanske kan kollapsa eller bli extremt sämre.


Du skriver lite kryptiskt så jag har svårt att hänga med. Men jag stöttar dig i dina frihetssträvanden och din upprättelse.

På vilket sätt jag har varit fri hela livet fattar jag inte. Menar du att jag inte suttit inspärrad har du rätt.Menar du något annat kan du ha fel.

Välfärdssystemet är ansträngt i vissa områden. Det är långt ifrån en kollaps. skulle jag säga men det är kanske mer min högst subjektiva uppfattning. Att det kan bli extremt sämre ser jag inte heller för troligt. Varför skulle det bli extremt sämre undrar jag...?
Citera
2017-02-03, 15:18
  #15
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Du skriver lite kryptiskt så jag har svårt att hänga med. Men jag stöttar dig i dina frihetssträvanden och din upprättelse.

På vilket sätt jag har varit fri hela livet fattar jag inte. Menar du att jag inte suttit inspärrad har du rätt.Menar du något annat kan du ha fel.

Välfärdssystemet är ansträngt i vissa områden. Det är långt ifrån en kollaps. skulle jag säga men det är kanske mer min högst subjektiva uppfattning. Att det kan bli extremt sämre ser jag inte heller för troligt. Varför skulle det bli extremt sämre undrar jag...?
Kan förstå om du inte förstår mig. Inte många som gör. Just för dom grundläggande sakerna.
Varnings tecken överallt enligt mig. Just välfärdssystemet som vi svenskar är så stolta över.
Tycker man skär ner på allt och prioriterar helt fel saker.
Citera
2017-02-10, 14:40
  #16
Medlem
Varför vill du endast nå ut i din stad? Om du till att börja med skriver ut din teori här, så är du en redan en bit på vägen.
Sätt upp lappar, engagera dig politiskt, håll föredrag i relevanta föreningar. Det är lite svårt att säga hur du ska "nå ut" bäst när du inte säger exakt vad du vill förmedla.
Citera
2017-02-21, 13:18
  #17
Medlem
nonameds avatar
Jätte svårt. Går inte att föra en debatt. Är aktiv på FB. Ingen är man nog att ta debatten där heller. Vill mer förmedla sanningen. Dom flesta lever i förnekelse stadium.
Citera
2017-02-21, 13:24
  #18
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Jätte svårt. Går inte att föra en debatt. Är aktiv på FB. Ingen är man nog att ta debatten där heller. Vill mer förmedla sanningen. Dom flesta lever i förnekelse stadium.


Vilken debatt. Vad pratar du om?
Citera
2017-02-21, 14:26
  #19
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Vilken debatt. Vad pratar du om?
Nyfiken? Ett "samhällsprojekt" som jag försöker jobba med. Liten stad. Jag är lite gåtfull ändå.
Citera
2017-02-21, 19:36
  #20
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Nyfiken? Ett "samhällsprojekt" som jag försöker jobba med. Liten stad. Jag är lite gåtfull ändå.

Ja visst. Låt höra. Jag kanske kan ge dig något tips så du hamnar på rätt väg.
Citera
2017-03-02, 13:56
  #21
Medlem
nonameds avatar
Verkar få en viss respons av samhället. Eftersom det är ett samhällsprojekt så försöker jag bara visa min bild och försöka få folk att få en verklighetsuppfattning av vad som pågår.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback