Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-29, 15:18
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Stina en bit från toppform presterar ändå mycket bra idag. Kan hon få till en formtopp till VM kan det bli mycket kul.
Det värsta är väl att det är fler än hon som väntar på en formtopp lagom till VM.
2017-01-29, 15:20
  #314
Medlem
Jag är inte orolig för de finska åkarna, jag är orolig för vallateamet. Helt uruselt arbete hela veckoslutet, Pärmäkoski och Pentsinen igår som undantag. Iivo måste vara i kanonform med tanke på skidorna idag. Jylhä lär ha förlorat 5s igår i en enda utförsbacke.
__________________
Senast redigerad av Tuokkonen 2017-01-29 kl. 15:23.
2017-01-29, 15:25
  #315
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Jag är inte orolig för de finska åkarna, jag är orolig för vallateamet. Helt uruselt arbete hela veckoslutet, Pärmäkoski och Pentsinen igår som undantag. Iivo måste vara i kanonform med tanke på skidorna idag. Jylhä lär ha förlorat 5s igår i en enda utförsbacke.

Skidorna var inte de bästa, men det var löst före också.

Även norskorna sladdade omkring ibland.
2017-01-29, 15:29
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Skidorna var inte de bästa, men det var löst före också.

Även norskorna sladdade omkring ibland.

Stämmer, men skillnaden mellan t.ex Krista och norskorna idag var ändå stor. Genom att helt enkelt titta på tävlingen kunde man se att Krista kunde inte alls lita på sitt fäste. Hon har inte förlorat formen, hon var ju tvåa för en vecka sedan och fyra igår.

Falun har alltid varit en dålig plats för vallateamet, de misslyckades ju även i VM 2015 och tom förra säsongen om jag kommer ihåg rätt.
2017-01-29, 15:31
  #317
Medlem
Det var skidorna som var toppen och gjorde jobbet för honom idag säger Halfvarsson. Nästan.
2017-01-29, 15:47
  #318
Medlem
Fabulators avatar
Oj, så Stina Nilsson imponerer i dag.

Hadde ikke Bjørgen stilt til start - og tatt initiativet, så tror jeg Nilsson hadde vunnet foran Weng og en forbannet Østberg (etter å ha dratt gjennom hele løept)
__________________
Senast redigerad av Fabulator 2017-01-29 kl. 16:01.
2017-01-29, 16:26
  #319
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Oj, så Stina Nilsson imponerer i dag.

Hadde ikke Bjørgen stilt til start - og tatt initiativet, så tror jeg Nilsson hadde vunnet foran Weng og en forbannet Østberg (etter å ha dratt gjennom hele løept)

Hade inte Björgen varit med hade det stått mellan Nilsson och Östberg.

Weng hade säkert hängt med, men inte orkat på slutet. Nilsson hade förmodligen klått Östberg i en spurt på upploppet, men Östberg var stark idag och hade (eventuellt) kunnat dra ifrån Nilsson i någon av de sista backarna.

Men Björgen är i en klass för sig, även jämfört med andra norska åkare. Jag tycker dock att Östberg gjorde det jättebra idag. Hon och Nilsson imponerade mest på mig. Och Östberg åkte bättre nu än i TSK.
2017-01-29, 16:51
  #320
Medlem
snapphonas avatar
Samtidigt var Nilsson långt före dem bakom sig. Hon slog Kalla med 25 sek, Pärmen med 40 sek och Falla med nästan en minut. Lite skillnad mot igår, då hon slog Falla med en tåspets

Finskorna verkar väldigt jämnstarka. De kör ofta i mål i en liten klunga, på 5-10:e plats. Men de har en del att fundera på om de ska ha medaljchanser på VM. Diggins också som slutade 10:a.
2017-01-29, 18:15
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Jag är inte orolig för de finska åkarna, jag är orolig för vallateamet. Helt uruselt arbete hela veckoslutet, Pärmäkoski och Pentsinen igår som undantag. Iivo måste vara i kanonform med tanke på skidorna idag. Jylhä lär ha förlorat 5s igår i en enda utförsbacke.
Ja riktigt bedrövligt vallat. Krista kunde inte lita på fästet en enda gång, syntes från första digonaltag.

Iivo hade kanske lite bättre, men inte heller han kunde åka som han kan.
2017-01-29, 20:08
  #322
Medlem
Idag grämde sig Stina iaf en aning över att inte testat gå med från början, till skillnad från under TdS. Menar inte att hon gjorde direkt fel idag, men däremot att det blir all-in på VM
2017-01-29, 20:11
  #323
Medlem
Alkibiadess avatar
Var detta Stinas bästa resultat på en distans längre än 10 km?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback