Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 12:18
  #13
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mestroni
Det blir 5 veckor försenat tydligen...
3 April skulle det släppts nu är nya datumet 8 Maj!
Hoppas det kommer då ja som var så jävla laddad...

Jasså? Det hade jag missat, jag som nyss kört igenom ettan igen för att fräscha upp minnet. Jaja hoppas dom gör det av en bra anledning och inte släpper skräp
Citera
2018-03-15, 13:03
  #14
Medlem
Mestronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jasså? Det hade jag missat, jag som nyss kört igenom ettan igen för att fräscha upp minnet. Jaja hoppas dom gör det av en bra anledning och inte släpper skräp
Var en hel del buggar som var kvar hoppas de får bort så mye som möjligt. Kommer väl ta ett par patchar innan det är perfekt som med alla nya spel.
Ettan spelade jag ett år efter det kommit ut så det var ju väldigt bra spelupplevelse! Riktigt bra lir är de ialfall, älskar den gamla BG känslan
Är så här rollspel ska vara enligt mig.
Citera
2018-05-12, 17:06
  #15
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Nå hur är spelet?
Är de värt att importera en gammal save även om jag vill spela en ny class.
Ibland förlorar man lite när de val man får fylla i början inte är representativa för hela prequel.
Citera
2018-06-14, 21:56
  #16
Medlem
Mestronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Nå hur är spelet?
Är de värt att importera en gammal save även om jag vill spela en ny class.
Ibland förlorar man lite när de val man får fylla i början inte är representativa för hela prequel.
Väldigt roligt! Kom precis en patch som gjorde det svårare var alldeles för enkelt vid launch så nu är det bättre, inte perfekt men bättre. Grym grafik och frihets känsla. Main storyn för kort men många roliga sidouppdrag! 62h timmar klarade ja det på första gången. är på mitt 3e omgång nu. fins över 800 olika combos på gubbar man kan göra så kommer spela om det många gånger med olika gubbar i gruppen.

Blir nog ett grymt spel efter några till patchar och när de 3 stora DLC har släppts.
Helt klart värt ett köp!
Citera
2018-08-27, 22:22
  #17
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mestroni
Väldigt roligt! Kom precis en patch som gjorde det svårare var alldeles för enkelt vid launch så nu är det bättre, inte perfekt men bättre. Grym grafik och frihets känsla. Main storyn för kort men många roliga sidouppdrag! 62h timmar klarade ja det på första gången. är på mitt 3e omgång nu. fins över 800 olika combos på gubbar man kan göra så kommer spela om det många gånger med olika gubbar i gruppen.

Blir nog ett grymt spel efter några till patchar och när de 3 stora DLC har släppts.
Helt klart värt ett köp!

Det var ett toppenspel. Hade väl främst problem med att main var för kort som du sa. Föredrar när main story är längre samt lite mer flätat med side-uppdragen. Hade nästan föredraget ett spel med alternativ endings och sandbox. För factions och världen var egentligen main story enligt min uppfattning. Förövrigt var spelvärden betydligt bättre än POE1, där den endast var en poor mans forgotten realms. Nu var det intressant.
Citera
2018-08-28, 21:40
  #18
Medlem
Krongjorts avatar
Trevligt spel att köra när man har lite fritid. Finns så mycket valfriheter vad gäller karaktärer och liknande.

Om man förstått det rätt så kommer en av DLC att handla om det här med trollkarlarna, återstår att se exakt vad det kommer innebära förstås. Går även att göra mods av olika slag, så man kommer närmre det du önskade i det mesta utom titel.
Citera
2018-08-29, 19:58
  #19
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Trevligt spel att köra när man har lite fritid. Finns så mycket valfriheter vad gäller karaktärer och liknande.

Om man förstått det rätt så kommer en av DLC att handla om det här med trollkarlarna, återstår att se exakt vad det kommer innebära förstås. Går även att göra mods av olika slag, så man kommer närmre det du önskade i det mesta utom titel.

Nice!
Blir ett spel igen när expansionerna släppts.
Får hoppas på fler classic-crpgs i framtiden.
Eller inte - blev 1 veckas lägre omsättning förra gången.
Citera
2018-08-29, 20:18
  #20
Medlem
Krongjorts avatar

Tror det kommer något liknande snart också, Pathfinder Kingmaker eller liknande. Med gamla namn som Chris Avelone och så som drivande i produktionen. Kan bli klassiker som Baldur och sådant av det hela, verkar åtminstone vara lite av en uppsving på bra RPGs. Även Cyberpunk verkar kunna bli bra, men är stora skillnader, även om det också är RPG. Hur som haver, hoppas vi både RPGs fortsätter utvecklas och att det gäller även Pillars of Eternity. Trevlig kväll.
Citera
2018-08-29, 20:41
  #21
Medlem
Darwins avatar
Finns det någon tidsplan för när expansionerna/DLC:erna kommer?

(Jag tänkte vänta med köpet tills allt innehåll är släppt).
Citera
2018-08-29, 21:51
  #22
Medlem
Krongjorts avatar

Första är ute, andra skulle komma i September, tredje i November.
Här är länken som kunde hittas på Obsidians egna forum. Förutom dessa så kommer det att komma fler uppdateringar som är gratis, samt program för att skapa egna mods enklare.

Edit: Första skulle kommit i Juli men kom tidigt Augusti, kan bli samma sak med de andra expansionerna. Återstår att se.
Citera
2020-12-29, 20:40
  #23
Medlem
Germanofils avatar
Har lirat detta nu några dagar och hittills tycker jag att spelet levt upp till mina förväntningar efter att ha imponerats av första delen. Tycker det är lite märkligt att det inte skrivits mer här i tråden.

Skön stämning med sjöfart och kolonialtema. Vissa sidequests känns lite trista då man seglar i dagar för att gå i land på en ö där man slår ihjäl ett par fiender och sedan är det klart och man får segla tillbaka igen. Men de flesta uppdrag jag gjort hittills har varit roliga och genomtänkta.

Till en början hade jag svårt för detta med management av skepo och besättning men när man hajar hur det funkar så är det kul.

Spelet reas ut på Steam just nu så slå till vettja! Om ni gillar isometriska RPGs kommer ni inte att bli besvikna.
Citera
2020-12-29, 20:46
  #24
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har lirat detta nu några dagar och hittills tycker jag att spelet levt upp till mina förväntningar efter att ha imponerats av första delen. Tycker det är lite märkligt att det inte skrivits mer här i tråden.

Skön stämning med sjöfart och kolonialtema. Vissa sidequests känns lite trista då man seglar i dagar för att gå i land på en ö där man slår ihjäl ett par fiender och sedan är det klart och man får segla tillbaka igen. Men de flesta uppdrag jag gjort hittills har varit roliga och genomtänkta.

Till en början hade jag svårt för detta med management av skepo och besättning men när man hajar hur det funkar så är det kul.

Spelet reas ut på Steam just nu så slå till vettja! Om ni gillar isometriska RPGs kommer ni inte att bli besvikna.

För mig var det världsbygget ,alltså världens historia å allt sånt som inte riktigt greppade mig, men jag gillade det och pillars 1. Tror det var lite för anonymt när spel som divinity och missade pärlor som Tyranny finns. Nu är ju BG3 på ingång och det är svårt att tävla mot D&Ds massiva lore.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback