Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-28, 05:05
  #1
Medlem
WordWarriors avatar
Vilka konsekvenser har det att växa upp utan en manlig förebild? I dagens trasiga svenska familjer är ju detta oerhört vanligt. En del av orsaken är ju feminismen hos mödrar, sociala myndigheter och så vidare.

Vad jag som legitimerad läkare och människa uppfattat både genom empiri och beprövad kunskap är att de som vuxit upp utan en fadersfigur ofta blir trasiga människor. Rotlösa, rastlösa och ideologiskt vilsna.

Är det kanske dags att ge kärnfamiljen en välförtjänt upprättelse?

Vad tycker ni?
Citera
2017-01-28, 05:20
  #2
Medlem
Jo, fast hur kommer det gå ihop med den manliga biologin? Män är ju uppenbarligen fullt upptagna med att sprida sin säd så spelar det någon roll då?
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-01-28 kl. 05:38.
Citera
2017-01-28, 07:53
  #3
Medlem
Alla som växer utan pappa saknar ALLTID och evighet efter pappa.
När de blivit vuxna och äldre saknar fortfarande efter pappa.... "Var är pappa?"

Pappa borde ta ordentligt ansvar att vara med barn eftersom han har gjort barn till
världen så är det hans eget ansvar.

Det är inte roligt att börja söka den känsla hela tiden om hur det hade varit om pappa
var med i barndomsuppväxt och spelar fotboll eller snickra trä....

De flesta barn som saknar sin frånvaro pappa så ofta leder till lite kriminella för att
bedöva känslomässigt.... eller skada sig själv...

Några barn/tonårsbarn som är mer medveten att pappa fanns inte med.
Dom tänker: "Pappa är borta och han är inte intresserad alls då kan jag lika bra att glömma"
Och dom bygger upp en fantasin pappa i tankar i stället...

Feminister i samhället växer på är det ju fel på männen som lät det gå på....

Mammor blir att vara bara mamma.... som gjort barnen lite tryggt.

Mammor borde vara mamma och PAPPA samtidigt så barnen blir tryggare...

Atlet och bestämd behöver barnen verkligen
__________________
Senast redigerad av -.-zZZZ 2017-01-28 kl. 07:57.
Citera
2017-01-28, 10:31
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Ärligt så har det inte förändrat mycket hos mig. Jag kan inte se tillbaka på min barndom och tänka: min pappa saknades där och att det var så jobbigt.

Jag har kontakt med han nu. Vi har en helt ok relation men jag har inte direkt föräldrakänslor för han. Vi är dock otroligt lika.

Blev aldrig kriminell eller hade problem med lag och ordning. Men visst finns det dom som har problem med sådant för att dom saknar en far. Men det behöver inte betyda att alla blir så.
Citera
2017-01-28, 10:56
  #5
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jo, fast hur kommer det gå ihop med den manliga biologin? Män är ju uppenbarligen fullt upptagna med att sprida sin säd så spelar det någon roll då?
En man som inte vill uppfostra sina barn är inte en man. Det är en usel person som ofta är neger och alltid ett mentalt barn.
Citera
2017-01-28, 11:15
  #6
Medlem
Libertarismuss avatar
Huvudproblemet, enligt mig, har att göra med att barn från en väldigt tidig ålder (ibland från och med 1,5 års ålder) sätts på förskola, medan mamma och pappa gör karriär. Barnet gråter på morgonen när hon lämnas till förskolepersonalen. Sedan väntar en lång dag med skrikande barn, trött personal och äcklig mat. Barn i denna miljö mår dåligt och är helt slutkörda när dagen är slut.

Under de första 5-6 åren av sitt barns liv bör mamma eller pappa vara hemma och leka, lära och älska sitt barn. Feminism har tyvärr splittrat kärnfamiljen och övertygat kvinnor att karriär är viktigare än att uppfostra barn.
Att leka, lära och älska sitt barn är tydligen kvinnoförtryck. Men att vara stressad på ett arbete och lyda sin chefs order är kvinnligt empowerment.
__________________
Senast redigerad av Libertarismus 2017-01-28 kl. 11:23.
Citera
2017-01-28, 11:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vilka konsekvenser har det att växa upp utan en manlig förebild? I dagens trasiga svenska familjer är ju detta oerhört vanligt. En del av orsaken är ju feminismen hos mödrar, sociala myndigheter och så vidare.

Vad jag som legitimerad läkare och människa uppfattat både genom empiri och beprövad kunskap är att de som vuxit upp utan en fadersfigur ofta blir trasiga människor. Rotlösa, rastlösa och ideologiskt vilsna.

Är det kanske dags att ge kärnfamiljen en välförtjänt upprättelse?

Vad tycker ni?
killar som växer upp utan pappa blir ju ofta bögar så för tjejer kan det också vara gay vägen de går tillmötes
Citera
2017-01-28, 12:03
  #8
Medlem
sommarlovs avatar
Jag tror de får ett hål i sitt liv.
Vuxna kvinnor kanske söker nya män för att fylla tomrummet.
Vuxna män kanske agerar ut sin egen manlighet genom att erövra massor med kvinnor/bögar...
Citera
2017-01-28, 12:14
  #9
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
killar som växer upp utan pappa blir ju ofta bögar så för tjejer kan det också vara gay vägen de går tillmötes

DET sambandet har jag inte sett (att lesbiska oftare skulle ha växt upp utan sina pappor). Om jag ska dra en slutsats av det lilla material av lesbiska kvinnor som jag har träffat, så är det i så fall faktiskt tvärtom: de lesbiska kvinnorna har varit "pappas flickor". Gjort manliga aktiviteter tillsammans med pappan, såsom fiska och spela fotboll, och gå och titta på hockey. Ofta har de gjort karriär inom något mansdominerat område som vuxna. Sedan kan man diskutera vidare vad som är hönan eller ägget här, OM det här sambandet finns i hela populationen. Det kan ju vara så att flickans hjärna utvecklats i manlig riktning p.g.a. att hon uppfostrats åt det hållet, och att sexualiteten då hängt med. Det kan också vara så att hon fått en bättre "kompis"kontakt med sin pappa för att hon redan från början varit mer som en grabb... Jag vet inte som sagt.

De tjejer som vuxit upp utan pappa brukar antingen (oftast) bli sådana som ligger runt och har massor av avbrutna relationer och barn hit och dit. Eller (mer sällan) ha svårt att få kontakt med män överhuvudtaget, ha en idealiserad syn på män, tro att de inte kan få en relation med en man i verkligheten för att det är för främmande och overkligt. De blir gamla fröknar.
Citera
2017-01-28, 12:32
  #10
Medlem
Fast att inte ha pappa i familjen är ju inte detsamma som att att det saknas manliga förebilder. Överhuvudtaget tror jag på att "Det krävs en by för att uppfostra ett barn", dvs ju fler vuxna som finns runt ett barn, desto bättre. Är någon av föräldrarna inget vidare, finns då möjligheten att andra, vettigare, kan träda in och visa på ett bättre sätt att vara vuxen, åtminstone.

Jag tycker att otrygghet och brist på kärlek och omvårdnad verkar vara betydligt värre för barn än att den ena eller andra föräldern saknas.
Citera
2017-01-28, 12:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
DET sambandet har jag inte sett (att lesbiska oftare skulle ha växt upp utan sina pappor). Om jag ska dra en slutsats av det lilla material av lesbiska kvinnor som jag har träffat, så är det i så fall faktiskt tvärtom: de lesbiska kvinnorna har varit "pappas flickor". Gjort manliga aktiviteter tillsammans med pappan, såsom fiska och spela fotboll, och gå och titta på hockey. Ofta har de gjort karriär inom något mansdominerat område som vuxna. Sedan kan man diskutera vidare vad som är hönan eller ägget här, OM det här sambandet finns i hela populationen. Det kan ju vara så att flickans hjärna utvecklats i manlig riktning p.g.a. att hon uppfostrats åt det hållet, och att sexualiteten då hängt med. Det kan också vara så att hon fått en bättre "kompis"kontakt med sin pappa för att hon redan från början varit mer som en grabb... Jag vet inte som sagt.

De tjejer som vuxit upp utan pappa brukar antingen (oftast) bli sådana som ligger runt och har massor av avbrutna relationer och barn hit och dit. Eller (mer sällan) ha svårt att få kontakt med män överhuvudtaget, ha en idealiserad syn på män, tro att de inte kan få en relation med en man i verkligheten för att det är för främmande och overkligt. De blir gamla fröknar.

Du kan ju inte på allvar tro att man blir lesbisk för att man tillbringar tid med sin egen pappa vid hockeyrinken, eller fiskar med honom och spelar fotboll?

Skulle pappans sexualitet vara så toxisk att den smittar hans egen dotter just då de tittar på vad du anser vara manliga aktiviteter, eller ska pappor överhuvudtaget kanske förbjudas att vistas alltför länge/ofta i sina döttrars närhet för att flickorna kan råka bli lesbiska helt plötsligt? Eller är det en massa manliga hormoner som flyger runt i just hockeyrinkar och tar sig in i de stackars flickebarnen?

Man får vara glad att man klarade sig, jag umgicks rätt flitigt med både mamma och pappa när jag var liten. Promenerade ensam med pappa i naturen också. Jag vet inte hur manligt eller kvinnlig det är, men än så länge är jag heterosexuell. Ren tur, antagligen.
Citera
2017-01-28, 12:44
  #12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du kan ju inte på allvar tro att man blir lesbisk för att man tillbringar tid med sin egen pappa vid hockeyrinken, eller fiskar med honom och spelar fotboll?

Skulle pappans sexualitet vara så toxisk att den smittar hans egen dotter just då de tittar på vad du anser vara manliga aktiviteter, eller ska pappor överhuvudtaget kanske förbjudas att vistas alltför länge/ofta i sina döttrars närhet för att flickorna kan råka bli lesbiska helt plötsligt? Eller är det en massa manliga hormoner som flyger runt i just hockeyrinkar och tar sig in i de stackars flickebarnen?

Man får vara glad att man klarade sig, jag umgicks rätt flitigt med både mamma och pappa när jag var liten. Promenerade ensam med pappa i naturen också. Jag vet inte hur manligt eller kvinnlig det är, men än så länge är jag heterosexuell. Ren tur, antagligen.

Nu spekulerade jag bara, och jag SA att mitt urval var begränsat - jag har inte känt så många lesbiska kvinnor (som jag har vetat om, i alla fall). Hur eller hur, så tror jag inte att det som den person jag svarade skrev stämmer. Att lesbiska skulle ha växt upp utan sina pappor, i stor utsträckning. Är DET något du tycker dig ha sett? Som sagt: i min erfarenhet jagar kvinnor som vuxit upp utan sin far (eller utan en "närvarande" och känslomässigt normal far) desperat efter män. De blir inte lesbiska, för en kvinna skulle ju aldrig kunna bli den fadersgestalt de söker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback