Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 21:28
  #1
Medlem
Hej!

Jag ska göra intelligenstester för ett yrke som kräver hög koncentrationsförmåga, stresstålighet, simultankapacitet och spatial intelligens. Förra gången jag genomförde testerna nådde jag inte riktigt upp till målen. Testerna pågick under hela dagen och jag kände mig tung i huvudet efter några timmar.

Finns det någon drog/medicin som höjer koncentrationsförmågan under hela dagen? Jag har hört om s.k. "study drugs", typ ADHD mediciner(?), som studenter i USA tar för att klara tentorna. Har ni tips får ni gärna hjälpa till!
Citera
2017-01-27, 21:40
  #2
Medlem
du kan ju öka din vakenhet så att du orkar mer utan att bli trött, med hjälp av adhd-mediciner, men själva intelligensen kommer inte att öka. Däremot kanske du orkar lägga i en extra växel. Men du kommer inte att "förstå" spatiala uppgifter osv bättre pga det tyvärr.
Citera
2017-01-27, 22:21
  #3
Medlem
-spitzlix-s avatar
Någon stimulant behöver du. Är det pissprov med på schemat?
Citera
2017-01-27, 22:30
  #4
Medlem
ParanormalParanoias avatar
En mikrodos lsd hade hjälpt dig!
Citera
2017-01-28, 05:37
  #5
Medlem
En skvätt riktigt bra amfetamin.
Det är just sånt som det har använts för genom tiderna.
Citera
2017-01-30, 09:13
  #6
Medlem
Zot^s avatar
Noopept eller någon liknande glutamat receptor modulator kanske. Jag kan ingenting alls om dessa droger ärligt talat förutom att de påstås ska göra en klarare i skallen efter en viss tids användning. Har själv aldrig känt något behov av något sådant, jag tycker jag klarar mig ändå. Tror heller inte det är något som man kan slänga i sig sådär bara en dag och hoppas att man ska bli mer klartänkt utan att det är en effekt som måste byggas upp genom att man tar drogen i sig ett längre tag.

Amfetamin må bättre på vakenhet men trots att jag själv har ADD så pluggar jag inte bättre alls på amfetamin utan blir distraherad och snöar in på annat istället. Jag skulle själv inte använda det inför något test av något slag.

Studera mera är nog det bästa alternativet.
Citera
2017-01-30, 11:22
  #7
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
mikrodose LSD eller eth-lad al-lad eller 1p-lsd ökar din intelligens koncentrationsförmåga och inlärningsförmåga.
de 3 sista är lagliga kopior av lsd, sök på youtube efter microdosing.
Citera
2017-01-30, 14:19
  #8
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
mikrodose LSD eller eth-lad al-lad eller 1p-lsd ökar din intelligens koncentrationsförmåga och inlärningsförmåga.
de 3 sista är lagliga kopior av lsd, sök på youtube efter microdosing.

Det är dem inte alls. AL-LAD är jag rätt säker på är klassad som narkotika sedan ett år tillbaka. 1-P LSD är klassificerad som hälsofarlig vara. Jag skulle nog heller inte ta någon sorta psykadelika inför ett test som kräver uthållig koncentration. Tror man måste vara väldigt van vid effekten först för att det skulle hjälpa.
Citera
2017-01-31, 14:36
  #9
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Det är dem inte alls. AL-LAD är jag rätt säker på är klassad som narkotika sedan ett år tillbaka. 1-P LSD är klassificerad som hälsofarlig vara. Jag skulle nog heller inte ta någon sorta psykadelika inför ett test som kräver uthållig koncentration. Tror man måste vara väldigt van vid effekten först för att det skulle hjälpa.

ok eth-lad och adl-52 då..
Det ska ge ökad inlärningsförmåga.
Citera
2017-09-29, 02:26
  #10
Medlem
Fojoss avatar
Nu är detta lång efter, men kolla nootropics. Finns qualia och liknande men rätt så dyr.
Citera
2017-10-02, 23:27
  #11
Medlem
gersmans avatar
Varför? Så fort du slutar ta drogen blir du ju lika pantad som vanligt. Eftersom du redan tar droger är ju normaltillståndet redan tämligen korkad eftersom du ställer frågan.
Plugga brukar annars hjälpa, nå´t vi körde med på 1900-talet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback