Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 19:40
  #1
Medlem
cybergrodans avatar
Batteriet i min MBP mid 2012 har lagt av och jag har ingen lust att lämna in den till apple och få det utbytt för över tusenlappen. Jag hittade då flera sidor som sålde icke-original, bland annat denna: http://www.applebatterier.se/article...mb990-mfl/7408

Min dator har modellnummer A1278 så denna ska ju passa. MEN det står samtidigt såhär ''Pro 13 A1278 (2009 Version)''. Dessutom är spänningen 10.8-11.1 men på min dator står det 16 volt. Har detta någon betydelse?
Citera
2017-01-27, 20:07
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
16V är laddarens spänning.

Om du inte vet hur man gör kan det bli svårt, batteriet sitter rejält fast i bottendelen!
Citera
2017-01-27, 20:26
  #3
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
16V är laddarens spänning.

Om du inte vet hur man gör kan det bli svårt, batteriet sitter rejält fast i bottendelen!
Haha ja det är klart det är så.
Jag har gjort det flera gånger förut men inte köpt batteriet själv då. Har även tagit bort batteriet på min dator redan så det är inga problem! Och nej, det sitter inte fast hårt, bara en plastbit att dra i och koppla bort.
Citera
2017-01-28, 02:21
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara: Mac
/Moderator
Citera
2017-01-28, 11:57
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Haha ja det är klart det är så.
Jag har gjort det flera gånger förut men inte köpt batteriet själv då. Har även tagit bort batteriet på min dator redan så det är inga problem! Och nej, det sitter inte fast hårt, bara en plastbit att dra i och koppla bort.
Aha, blandar ihop modellerna, Mid 2012 retina ska vara limmad...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback