Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-28, 18:52
  #37
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Detta är inte svenska flaggan. Färg/nyanser och proportioner är fel.
Låt inte slöddrets provokationer irritera er.
Citera
2017-01-28, 19:15
  #38
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShabbatGoy
Tycker inte man behöver överanalysera allt, skulle tro att de flesta de du kallar troende marxisthjon inte vet att att de är "marxisthjon", däremot kanske de vet att de är vänstersympatisörer. Om du inte har belägg för och kan bevisa samband mellan dina påståenden finns risken att du framstår som icke trovärdig,
Att judar tenderar att verka för judiska intressen är väl allmän kännedom? Jag kan belägga det jag påstod men är du verkligen intresserad? Att svälja det röda pillret är inte helt igenom angenämt. Jag kan erbjuda ingångspunkter men det är upp till var och en att verifiera informationen:

Judiska bolsjeviker/kommunister i Sovjet:
(FB) Zigenarkartläggningen, komiska överdrifter i media och paralleller till förintelsen


Judisk kulturmarxism:

Minority Rule: The Rise of Political Correctness
https://www.youtube.com/watch?v=tz8pzG02oxU

Prof. Kevin MacDonald Discusses Jewish Influence on Western Culture
https://www.youtube.com/watch?v=sKEMsZQUuII

The History of Political Correctness
https://www.youtube.com/watch?v=EjaBpVzOohs


Judisk socialdemokrati:
(FB) Carina Hägg (S): "Islamismen har smält samman med Socialdemokratiska partiet"
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2017-01-28 kl. 19:31.
Citera
2017-01-28, 21:19
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Nej, det är inte olagligt att skända flaggor i Sverige.


Däremot är det moraliskt korrekt att vandalisera kränkande reklamannonser.
Citera
2017-01-28, 22:05
  #40
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Med tanke på det fetade.
Har ni sett de svenska flaggorna med text på landskamper. Jävla landsförädare som hatar sitt land.

Landsförrädare är förstås att ta i, men de saknar kunskap om flagglagen och tillräcklig förmåga att ta reda på gällande regler. Givetvis skall man inte kladda text på flaggan.
Citera
2017-01-28, 22:21
  #41
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Landsförrädare är förstås att ta i, men de saknar kunskap om flagglagen och tillräcklig förmåga att ta reda på gällande regler. Givetvis skall man inte kladda text på flaggan.
Nu betvivlar jag att Gefle Dagblad tog fram sprejburken för att sedan fota. Jag är övertygad om att Photoshop har nått till Gävle nu.
Citera
2017-01-28, 22:25
  #42
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nu betvivlar jag att Gefle Dagblad tog fram sprejburken för att sedan fota. Jag är övertygad om att Photoshop har nått till Gävle nu.

Jo, det ligger nog nära till hands. Som sagt, utan att ha mätt i detalj så betvivlar jag att GD:s "flagga" är korrekt vad gäller proportioner eller kulörer.
Citera
2017-03-12, 00:55
  #43
Medlem
Oavsett om den är korrekt eller inte så är detta fan vidrigt. Jag höll på att smälla av när jag såg den första av dessa nere i centrum (fanns 10-15st stora affisher vid div busskurer och större rutor). Krossade 3st första kvällen redan och förstörde.
Citera
2017-03-13, 17:13
  #44
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/gav...pp-pa-arabiska

"Mittmediakoncernen har i samband med att man lanserade en nyhetstjänst på arabiska – MittArabi, använt den svenska flaggan i marknadsföringssyfte, något som statsheraldiker Carl Michael Raab, nu slår ner på.

Statsflaggan är enligt lagstiftningen skyddad från att utan tillstånd användas i marknadsföringssyfte. Att dessutom använda flaggan med text infälld är med få undantag inte tillåtet.

”Riksarkivet ser det som besvärande att statsflaggan i Mittmedia AB:s annonsering har försetts med arabiska bokstäver och det egna bolagsnamnet."
Citera
2017-03-21, 07:11
  #45
Medlem
Pungsvings avatar
Folk i maktposition tycker det är kul att mobba svenskarna. Svenskarna är bra mobboffer. Om man nu gillar sådant. Men svenskarna har drivit detta till sin spets genom att alltid rösta på så sjuka politiker som möjligt. Nu sitter psykopater på alla viktiga positioner i samhället. Svensken röstade fram sossesverige. Svenskar ska dö. Enda sättet att bli av med sossesverige.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback