Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 18:17
  #1
Medlem
Har två xml filer jag vill jämföra, en ny och en gammal.

Det som är ändrade värden vill jag kopiera från den gamla till den nya.

Det som är nytt i den nya (finns inte i den gamla) vill jag behålla som det är.

Vill ha en portabel applikation (ingen installation!) som färgar kod, har radnummer och jämför två xml sida vid sida. Vill sen kunna redigera dem i detta läget och spara.

Testat några plugins till sublime men de låter mig inte redigera. Gäller webbtjänster jag testat, man redigerar inte i samma vy som man ser "diff check".
Citera
2017-01-27, 19:23
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Har två xml filer jag vill jämföra, en ny och en gammal.

Det som är ändrade värden vill jag kopiera från den gamla till den nya.

Det som är nytt i den nya (finns inte i den gamla) vill jag behålla som det är.

Vill ha en portabel applikation (ingen installation!) som färgar kod, har radnummer och jämför två xml sida vid sida. Vill sen kunna redigera dem i detta läget och spara.

Testat några plugins till sublime men de låter mig inte redigera. Gäller webbtjänster jag testat, man redigerar inte i samma vy som man ser "diff check".
Beror ju på vad för plattform du använder, men på Linux är det väl diff som gäller, windows kan man ju kanske prova med http://portableapps.com/apps/utiliti...merge_portable för att uppnå samma resultat?

För övrigt har väl de flesta bra IDEer nuförtiden stöd för diff-operationer, så vill man ha syntaxstöd etc kanske man kan prova med eclipse eller netbeans eller nåt annat sådant trevligt?
Citera
2017-01-27, 19:24
  #3
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera
2017-01-28, 01:02
  #4
Medlem
https://www.emacswiki.org/emacs/EmacsPortableApp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback