Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-27, 16:58
Medlem
Hejsan,

Driver själv bolag och sökoptimering har blivit mer och mer inblandat i verksamheterna. Hur upplever ni er kostnad och vad tycker ni det generar för ert företag?
Gör ni er egen optimering eller lämnar ni ut det till ett mediabolag?

Jag driver flera olika saker själv, små projekt och sådant gör jag själv medans dom stora saker anlitar jag andra till.

Sedan ett liten fotnotis om nya företag som kommit upp som hanterar era sociala medier, lägger ut inlägg skriver dom och tar kort någon haft bra relationer till det? Har det generat något för er är väl min fråga.

//Johan Mårtensson
www.johanmårtensson.se
Citera
2017-01-27, 17:07
Medlem
olasvenssons avatar
Jag SEO:ar det mesta själv och det har fungerat bra, mycket tack vara wordpress. SEO:ar mina bilder, döper bilder till rätta namn. Använder plugin för SEO på wordpress. Byter namn på permalänkar.

Kan du rada upp det viktigaste när man/hur man SOE:ar bäst?
Citera
2017-01-27, 17:15
Medlem
Dubbelinlägg :S
Senast redigerad av bLEW 2017-01-27 kl. 17:18.
Citera
2017-01-27, 17:15
Medlem
Hur har ditt resultat på din egna SEO varit?

Jag brukar alltid sätta mig ner och titta på google/trend för att se vilka ord som är det bästa att använda.
Sedan sätter jag som säkert du gör Nyckelordet och använder mig av tillägget Yoast i wordpress och ringar in det som behöver göras enligt Yoast.
Sedan är det sociala medier o.s.v för delning, länkningar m.m för att öka värdet och som jag kallar det tyngden till google sök.

Bilderna är inget för det det organiska fältet utan det är enbart för bild sökningar. Tror jag hörde att det var 80% bild och 20% organiska men jag kan ha fel.

Sedan mäter jag resultatet hur det går på www.sökord.se där du kan söka på din sida och dina nyckelord för att se om du har lyckats tränga fram igenom bubblan.

Men det är mina små projekt jag använder det på. När det väl blir riktigt stora sidor kan man inte använda sig av tillägg som Yoast för dom funkar inte längre när du använder. Bygg layout i wordpress och där tappar jag det själv. Och anlitar mediabolag.

//Johan Mårtensson
www.johanmårtensson.se
Citera
2017-01-27, 17:24
Medlem
olasvenssons avatar
Google trend har jag missat plus en annan massa saker förstås. Jag ska läsa på din blogg.

http://xn--johanmrtensson-qib.se/blo...toroptimering/
Citera
2017-01-27, 17:34
Medlem
olasvenssons avatar
Var är det för fel på hemsidan om man inte kan inte kan uppdatera längre? Är det en ominstallation av Wordpress som behövs då eller? Har Wordpress installerat på webbhotellet Cliche.
Citera
2017-01-27, 18:52
Medlem
Kan tyvärr inte hjälpa dig, men kan inte in /login så borde det vara fel från din leverantör och inte din wordpress.
Citera
2017-01-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Var är det för fel på hemsidan om man inte kan inte kan uppdatera längre? Är det en ominstallation av Wordpress som behövs då eller? Har Wordpress installerat på webbhotellet Cliche.
På vilket sätt kan du inte uppdatera? Beskriv i detalj vad du gör och vad du får för meddelanden och vad som händer.
Citera
2017-01-28, 11:20
Medlem
Men det är ingen annan på FB som investerar i sökoptimering?

Skulle vilja jämföra resultat eller hur ni ställer er till det. I min närhet så är det ingen direkt som gör det så hade varit trevlig att diskuttera med någon annan hur bra dom tycker det har funkat för dom.

www.johanmårtensson.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in