Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 15:27
  #1
Medlem
Enligt

https://www.google.se/maps/@59.32085...7i13312!8i6656

ska man kunna nå Gamla Stan/Skeppsbron direkt från Slussen, om man kommer på Söder Mälarstrand västerifrån. Då ska man ligga i filen längst till vänster, enligt skyltningen.

Men enligt kartan på

http://www.singo.nu/images/karta_vanlig01.jpg

syns det inte var man ska ta av. Det bästa jag kan se är en svängande ramp mellan Skeppsbron/Hornsgatan och Katarinavägen.

Jag vet att Slussen genomgår en gigantisk ombyggnad, så det gäller att fråga nu. Jag har flera gånger kommit åkandes på Söder Mälarstrand och sedan tagit av mot/från tunnlarna under Centralbron, vilket är lite "off".

Den version av Slussen (tredje, va?), som försvinner nu, är så jävligt komplex att inte ens en vanlig karta skulle visa alla ramper och tunnlar, va?

Topic är alltså Södra Mälarstrand västerifrån upp till Skeppsbron. Jag undrar bara, helt enkelt. Jag har åkt runt i karusellen många gånger, men just det där...??
Citera
2017-01-27, 16:28
  #2
Moderator
pudelluss avatar
Svaret kanske finns i någon av de 10-15 trådar som finns om Slussen i Stockholm och dess ombyggnad?
Citera
2017-01-27, 18:13
  #3
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Svaret kanske finns i någon av de 10-15 trådar som finns om Slussen i Stockholm och dess ombyggnad?
Han ställer en konkret fråga om vilken fil han ska ligga i när han kör igenom Slussen, och vilken ramp han ska köra av på. Jag vet inte för jag är bara en blondin som inte ha körkort (men glad ändå!)

Frågan är VART det är TS vill ta sig när han kör in i Slussen - vart är du vanligen på väg när du kommer som du beskriver ifrån S. Mälarstrand?
Om du förklarar det så är det säkert någon som kan beskriva hur du ska köra.
Citera
2017-01-31, 19:21
  #4
Medlem
adarkinthecandles avatar
Just nu och fram till cirka 2022 finns det ingen bilförbindelse mellan Söder Mälarstrand/Stadsgårdsleden och Gamla Stan.

Men det brukade fungera så här. (Google har inte uppdaterat kartan efter att ombyggnaden startade.) Efter att ha passerat under brokonstruktionerna så gjorde man något som påminde om en U-sväng och körde vänster upp på Skeppsbron.
Citera
2017-02-03, 17:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adarkinthecandle
Just nu och fram till cirka 2022 finns det ingen bilförbindelse mellan Söder Mälarstrand/Stadsgårdsleden och Gamla Stan.

Men det brukade fungera så här. (Google har inte uppdaterat kartan efter att ombyggnaden startade.) Efter att ha passerat under brokonstruktionerna så gjorde man något som påminde om en U-sväng och körde vänster upp på Skeppsbron.

Tack för svaret. Men jag själv har inget körkort. Så "jag ska köra så och så..."... Njae, jag är en flitig taxipassagerare, som brukar vara lite slö, utom vid Slussen. Men ändå...
Citera
2017-02-27, 21:49
  #6
Moderator
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syringa
Enligt

https://www.google.se/maps/@59.32085...7i13312!8i6656

ska man kunna nå Gamla Stan/Skeppsbron direkt från Slussen, om man kommer på Söder Mälarstrand västerifrån. Då ska man ligga i filen längst till vänster, enligt skyltningen.

Men enligt kartan på

http://www.singo.nu/images/karta_vanlig01.jpg

syns det inte var man ska ta av. Det bästa jag kan se är en svängande ramp mellan Skeppsbron/Hornsgatan och Katarinavägen.

Jag vet att Slussen genomgår en gigantisk ombyggnad, så det gäller att fråga nu. Jag har flera gånger kommit åkandes på Söder Mälarstrand och sedan tagit av mot/från tunnlarna under Centralbron, vilket är lite "off".

Den version av Slussen (tredje, va?), som försvinner nu, är så jävligt komplex att inte ens en vanlig karta skulle visa alla ramper och tunnlar, va?

Topic är alltså Södra Mälarstrand västerifrån upp till Skeppsbron. Jag undrar bara, helt enkelt. Jag har åkt runt i karusellen många gånger, men just det där...??

Söder Mälarstrand => Upp Torkel Knutssonsgatan => Ta vänster på Hornsgatan till Södermalms torg, där du kan fortsätta på den provisoriska rampen över till Munkbroleden och runda Stadsholmen medurs tills du kommer till Skeppsbron från norr.

//Brute
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback