Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 13:47
  #1
Medlem
Hej,
Har blivit antagen till en master på NHH men har enligt mailet till den 7 Feb att acceptera. För mig är det lite svårbegripligt eftersom ansökningsdeadlinen inte ens är passerad, den är egentligen inte förrens den 20 Feb.
Jag har sökt många andra program från vilka jag realistiskt sett kommer få svar endast långt in på våren. Hur går jag tillväga nu? Vad händer om jag accepterar men sedan blir antagen på ett annat program som jag prioriterar högre? Kan man tacka ja, sedan dra sig ur? Känns rätt oprofesionellt, men de måste väl förstå?
Man vill ju inte tacka nej, då det inte finns några garantier för positiva besked från resten.

Mvh
__________________
Senast redigerad av 919191 2017-01-27 kl. 13:55.
Citera
2017-01-27, 17:02
  #2
Medlem
Jag hade samma dilemma förra året. Jag tackade ja till första programmet och blev antagen på ett annat program. Skickade bara ett mail till första programmet (HHS) tre dagar innan utbildningen började och sa att jag inte kunde delta.

Kanske inte så snyggt, men de var förstående och tackade för att jag hörde av mig.

Borde alltså inte vara några problem att acceptera NHH, speciellt om du inte behöver betala någon form av deposition eller liknande.
Citera
2017-01-27, 19:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Although1
Jag hade samma dilemma förra året. Jag tackade ja till första programmet och blev antagen på ett annat program. Skickade bara ett mail till första programmet (HHS) tre dagar innan utbildningen började och sa att jag inte kunde delta.

Kanske inte så snyggt, men de var förstående och tackade för att jag hörde av mig.

Borde alltså inte vara några problem att acceptera NHH, speciellt om du inte behöver betala någon form av deposition eller liknande.

Tack för hjälpen! Låter precis som min situation. Då är jag inte ensam om att lösa det på det sättet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback