2017-01-27, 11:28
Medlem
Hederligt krogslagsmål?
Citat:
Det var vid 03-tiden, efter att två gäster tog med sig glas ut från krogen som det hela urartade. Entrévärden och gästerna hamnade i konflikt och enligt samtal till polisen ska ett 20-tal personer varit inblandade, de flesta genom att försöka avstyra bråket.

– En av gästerna fick en sårskada i huvudet och låg medvetslös under en stund. Han fördes sen till sjukhus, säger Daniel Ågren, RLC-befäl vid polisen.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/upp...n-till-sjukhus

Vilka ställen vid Stora Torget har öppet så sent på en torsdagsnatt? O'Connors och Terassen kanske?
Citera
2017-01-27, 11:36
Medlem
Turister som inte vet om att det är förbjudet att föra ut alkohol utanför lokalen? Eller någon sorts studentfest? Vet inte vad som brukar vara populärt på Torsdagskvällar i Uppsala, känns som det är mest studenter som festar mitt i veckorna (undantag onsdag).

Torsdagar brukar väl kallas lillepick afton, kanske är något homofobiskt motiv?
Senast redigerad av KFCnogger 2017-01-27 kl. 11:38.
Citera
2017-01-27, 11:47
Medlem
Troligtvis palermo. De har väl öppet till 3 och är väl knappast kännt för att husera stadens elit. Mest folk som vill hitta ett desperat ligg.
Citera
2017-01-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Troligtvis palermo. De har väl öppet till 3 och är väl knappast kännt för att husera stadens elit. Mest folk som vill hitta ett desperat ligg.
Ursäkta, jag missade lite info i mitt klippåklistrande:
Citat:
Polis larmades till storbråk vid Stora torget natten mot torsdag. En person fick föras till sjukhus. Nu har man två olika anmälningar om misshandel att reda ut.

Så sunkhaket Palermo är det inte. För den delen så är det väl inte den sortens klientel som hänger där?
Citera
2017-01-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Turister som inte vet om att det är förbjudet att föra ut alkohol utanför lokalen?
Sådana regler kan även inhemska förmågor ifrågasätta vid den tidpunkten på dygnet.

Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
lokalen? Eller någon sorts studentfest? Vet inte vad som brukar vara populärt på Torsdagskvällar i Uppsala, känns som det är mest studenter som festar mitt i veckorna (undantag onsdag).
Nja, med tanke på att lokalen ligger vid Stora Torget (jag missade att ge den infon tidigare... ), så kan studentspåret nog strykas. Fel del av stan.
Citera
2017-01-27, 13:11
Bannlyst
Till 99% sannolikhet kränkta blattar.
Citera
2017-01-27, 16:02
Medlem
harems avatar
Var det i direkt anslutning till krogen?

Kan ju vara vilken som helst annars, alltifrån "Baren Baren" (fyfan) till Allstar till Etage till Interpool.
Citera
2017-01-27, 22:06
Medlem
jannesvansloss avatar
Märkligt, var vid stora torget runt ca kl 3, märkte ingenting.
Citera
2017-01-28, 01:12
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Märkligt, var vid stora torget runt ca kl 3, märkte ingenting.
Ska man välja på oconnors och terassen så är ju terassen fyllehaket nummer ett. Oconnors är ju i mitt tycke lite finare och lugnare. Och då det står stora torget så är det ju nån av dom.
Citera
2017-01-28, 01:15
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ska man välja på oconnors och terassen så är ju terassen fyllehaket nummer ett. Oconnors är ju i mitt tycke lite finare och lugnare. Och då det står stora torget så är det ju nån av dom.
Båda skall tydligen vara sk. pundarhak med billig öl o skitmat
Citera
2017-01-28, 01:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Båda skall tydligen vara sk. pundarhak med billig öl o skitmat
Skulle snarare säga att båda har riktigt dyr öl, speciellt oconnors. Maten på oconnors är riktigt fin. På terassen är det lite sunkigare men absolut inget pundarhak. Jag har inte ätit där nån gång. Men är man på fyllan är det lättare att komma in där.

Läste nogrannare nu och såg att en entrevärd gnällde på dom. Det talar väl för Terassen, dom brukar ha en kille vid entren medans Oconnors inte har nån där vad jag vet då dom står efter att man gått upp för trappan.
Senast redigerad av Sook 2017-01-28 kl. 01:39.
Citera
2017-01-30, 05:00
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Skulle snarare säga att båda har riktigt dyr öl, speciellt oconnors. Maten på oconnors är riktigt fin. På terassen är det lite sunkigare men absolut inget pundarhak. Jag har inte ätit där nån gång. Men är man på fyllan är det lättare att komma in där.

Läste nogrannare nu och såg att en entrevärd gnällde på dom. Det talar väl för Terassen, dom brukar ha en kille vid entren medans Oconnors inte har nån där vad jag vet då dom står efter att man gått upp för trappan.
Jag var upp på Terassen och hälsa på en gammal polare runt denna tid. Jag måste dragit hem precis innan detta hände. Hur som helst så var entrévärden som stod där då väldigt trevlig som alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in