Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-02, 09:19
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad har pengar med mer död att göra?
Och vem som sitter på pengarna, det vet vi ju i princip redan, och det är kriminellanätverk och karteller.

Svartenbrant är både okunnig och ljuger så mycket han orkar.
Och han hatar när jag rättar till hans felaktigheter.

Och jag älskar när du rättar hans felaktigheter.
Citera
2017-02-02, 14:29
  #26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Det är inte mer död jag menade. Däremot finns det människor som tjänar pengar på det nuvarande systemet och det är inte bara kriminella nätverk och karteller. Man kan även dra in pengar helt vitt, helt lagligt. Tänk rättsväsendet. Svartekaptenen har själv uppgett att han jobbar som nämndeman till exempel. Han tjänar alltså på ett fortsatt förbud och tar därför till alla knep han kan för att folk inte ska vakna upp.

Det finns även folk inom läkemedelsindustrin och trä/papper för att nämna några som gärna vill behålla våra nuvarande lagar. Finns säkert inom ett par områden till.
Jo, det finns ju en del saker kopplat till förbudet och mer än rättsväsendet också.
Det är väl bara testningsindustrin som kommer vara en stor förlorare idag, resten av dom verkar ju ha för mycket att göra och skulle nog tycka det var skönt med mindre att göra tom.

Svartenbrant är antagligen bara ett troll, för såpass korkad kan man inte vara.
Citera
2017-02-02, 14:57
  #27
Medlem
Fan Klyban, du lägger ner mer tid på dessa postare som svarte än vad dom förtjänar,


Sen så tycker jag även om vi inte hade portugal och spanien som lyckade exempel, så är det en rätt så logisk följd att det land som straffar hårdare är snarare det som leder folk mer in i skiten och potentionellt missbruk av andra droger. Bara läsa här på forumet, folk som blir tagna för ringa i stan, måste böna och be så dom inte förlorar körkortet, trots att man inte kört rattfull. Jag hade ju tappat jobbet om jag blev av med kortet. Sen så är det kränkande att som vuxen behöva bevisa regelbundet för andra vuxna att man inte tar dödsknark.


Men om samma sak hände i portugal och det hanterades inte i syfte att straffa individen, ja då är man ju klart mycket mer positivt inställd till det hela när man inte behandlas som en ligist. Får prata om sitt cb bruk och påverkan på ens liv etc, man kanske rent börjar röka mindre. Man behåller sitt körkort, och i mitt fall igen mitt jobb.


Om det är sk "gateway drug" till tyngre missbruk ni oroar för, vilken av dom två tror ni har seriöst störts risk för det?.


Men så har vi dock portugal som en bra bevisning
Citera
2017-02-12, 15:31
  #28
Medlem
persie91s avatar
hahahaha "gateway teorin" gammalt påhitt!

Själv så började det med alkohol för min del och inte cannabis.
Efter alkoholen prövade jag meth, kanske gateway teorin stämmer för alkohol..?
Citera
2017-03-05, 17:25
  #29
Medlem
svarttaxins avatar
Israel avkriminaliserar cannabis, typ.

http://www.haaretz.com/israel-news/1.775331
Citera
2017-03-05, 18:02
  #30
Medlem
tj.s avatar
Trevliga nyheter!
Citera
2017-03-06, 01:57
  #31
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persie91
hahahaha "gateway teorin" gammalt påhitt!

Själv så började det med alkohol för min del och inte cannabis.
Efter alkoholen prövade jag meth, kanske gateway teorin stämmer för alkohol..?
Gateway teorin är en jävla lögn och bygger på föreställningen att alla droger är samma drog fast i olika styrker. vilket får idioter att påstå tokiga saker som att man kommer börja skjuta Heroin efter man har rökt Cannabis då man kommer behöva ”något starkare” vilket givetvis är ett så korkat och ovetenskapligt påstående att klockorna stannar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback