Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-26, 17:38
  #1
Medlem
edm4lifes avatar
Har en late 2011 MacBook Pro 13" uppgraderad med SSD och skulle nu behöva en ny laptop för mina behov. Datorn är tänkt som min nya huvuddator och jag kommer att jobba med programmering på den och även musikproduktion och eventuellt någon VM med linux på.

Jag vill ha en dator mellan 13-15 tum som ska vara lätt att ta med sig i ryggsäcken när man reser eller är utomhus som vill ha en relativt liten och nätt dator (under 2 kg)

Den ska gå att ladda via USB-C så att man kan koppla in en powerbank och då kunna sitta ute en hel sommardag utan att batteriet tar slut.

Helst quad-core processor och 16 gb ram så att den orkar köra musikprogram med många plugins osv.

Skärmen ska vara minst 1920x1080 med grym bild och bra ljusstyrka så att man kan använda den ute i solen utan allt för mycket reflektion.

Helst senaste snabba SSD genom PCIe NVMe.

Kommer från MacBook Pro så är bortskämd med bra tangentbord och trackpad så det är ett måste att den är bra.

Dedikerat grafikkort är ett plus men prioriterar batteritid och låg vikt/portabilitet högre och kommer nog inte spela så mycket på datorn.

Hade tänkt mig lägga ca 15 000 kr max på datorn.

Tacksam för alla råd!
__________________
Senast redigerad av edm4life 2017-01-26 kl. 17:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback