Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-26, 02:59
  #13
Avstängd
DRD4s avatar
Om du ska leva på endast en sak så är det hampafrön som gäller.
Citera
2017-01-26, 07:55
  #14
Medlem
Mjöl är bara ett format.
Vad är det du ska äta?
Spannmål eller vad menar du?
Citera
2017-01-26, 09:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men fy vilken dålig idé. Googla vitt mjöl så har du att läsa hela natten om dess dåliga konsekvenser.
http://www.svd.se/inflammationsdriva...ill-depression
Så det är bara psykologiska besvär som mjöl ger? Inflammationsrisken borde gå att undvika om jag motionerar.
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Visst går det att äta direkt, men jag skulle nog baka något istället. Finns bröd med endast mjöl, vatten och jäst. Och det lär fortfarande vara billigt.
Problemet med bröd är ju att det är fullt med luft och jag vill inte trycka i mig 2 limpor om jag kunde ta några dl mjöl i vatten bara.
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Blanda mjöl och vatten i en skål och ät? är det västerländskt ris (ris smakar troligen 100 gånger bättre, men även det kräver sjukt mycket vatten...)
Det är typ så jag tänker.
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Jag har några höns. Varför komma på idén? Visst, mjöl är billigt, Ligger runt 10% men du kommer blir hungrig, torr i munnen och få väldigt många kolhydrater = kalorier på köpet. Livnär dig på ägg istället.
Ägg är ju svindyrt i jämförelse.
Citera
2017-01-26, 09:19
  #16
Medlem
Fenjal888s avatar
Skitdum idé om du frågar mig. Visst, många gram protein per krona men sen då? Proteinet i mjöl är inte ens fullvärdigt, dessutom får du ju brutalt mycket kalorier per protein, det borde väl vara en faktor också? 100 g protein från mjöl (som inte ens är fullvärdigt) ger samtidigt ~3600 kcal. Dessutom innehåller det minimalt mer vitaminer, mineraler och enzymer. Antagligen kommer du må dåligt också.
Citera
2017-01-27, 11:55
  #17
Medlem
Frisims avatar
Varför inte satsa på havregryn istället, ligger ju nästan vid samma PPK samt att du kan göra gröt av det? Annars är ju brödbakning roligt, äter hellre en limpa eller två än att försöka skeda i mig mjöl.
Citera
2017-01-27, 12:09
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Så det är bara psykologiska besvär som mjöl ger? Inflammationsrisken borde gå att undvika om jag motionerar.

Problemet med bröd är ju att det är fullt med luft och jag vill inte trycka i mig 2 limpor om jag kunde ta några dl mjöl i vatten bara.

Det är typ så jag tänker.

Ägg är ju svindyrt i jämförelse.

1 ägg kostar över 2 kronor =svindyrt! Ja jag tycker det är dyrt - för bara 1 år sen kostade 1 ägg 1 krona.
__________________
Senast redigerad av Grobil 2017-01-27 kl. 12:32.
Citera
2017-01-27, 12:16
  #19
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
1 ägg kostar över 2 kronor =svindyrt!

I jämförelse. I runda siffror ungefär 4-5 gånger dyrare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback