Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-25, 22:58
  #1
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har en creative live sync webcam som ljudet har börjat strula på.

provade att använda den till min laptop istället för till min stationära och först gick det utan problem. sen så började det strula. när jag videochattar med någon så börjat det tjuta som fan. är då tvungen att stänga av ljudet från den jag pratar med, men personen jag pratar med hör mig bra.

trodde först att det var fel på min laptop då kameran funkat bra på min stationära men det visade sig att det blev samma sak där.

kan man göra något åt det eller är det bara att köpa ny?

jag kan inte minnas att jag ändrat någon inställning heller
Citera
2017-01-26, 00:18
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Det har ett namn som jag just nu inte kommer ihåg vad det heter... hehe

Men du får någon typ av loopback av mic/högtalar ljud...

Troligen har du något inställning som där det du säger går ut till dina högtalare och din mic plockar upp detta ljud... som går till dina högtalare och din mic plockar upp detta ljud och dina högtalare avger detta ljud och din mic plockar upp detta ljud... osv osv... :-)
Citera
2017-01-26, 17:39
  #3
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Det har ett namn som jag just nu inte kommer ihåg vad det heter... hehe

Men du får någon typ av loopback av mic/högtalar ljud...

Troligen har du något inställning som där det du säger går ut till dina högtalare och din mic plockar upp detta ljud... som går till dina högtalare och din mic plockar upp detta ljud och dina högtalare avger detta ljud och din mic plockar upp detta ljud... osv osv... :-)
jaha..och hur löser jag det då?
Citera
2017-01-27, 20:15
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jaha..och hur löser jag det då?

Din laptop säger du... den kanske har en inbyggd mic? som sätts igång och skapar rundgång (heter... vart så trött igår)...

Men hmm.. lösa det enklast?... koppla in ett headset med mic...

Eller ett headset utan mic som du lyssnar på men använder mic'en i din web/laptop cam borde också fungera dock...
Citera
2017-01-27, 21:42
  #5
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Din laptop säger du... den kanske har en inbyggd mic? som sätts igång och skapar rundgång (heter... vart så trött igår)...

Men hmm.. lösa det enklast?... koppla in ett headset med mic...

Eller ett headset utan mic som du lyssnar på men använder mic'en i din web/laptop cam borde också fungera dock...
äh det blir nog en ny cam. ska kolla om jag har garanti kvar först.
blir likadant på min stationära btw
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback