Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-25, 12:12
  #1
Avstängd
Jag har planer på att öppna en blogg om kost och hälsa på svenska, hemsidan ska byggas med Wordpress så gärna en webbhotell som stödjer detta.
På GoDaddy har de ett paket där det inkluderar sökmotor, hjälper till antal besökare allt mellan 100.000-500.000 per månad, vilket passar mig bäst för att marknadsföra mig och folk ska hitta mig lätt men sen tänkte jag på om jag köper från GoDaddy så får jag typ besökare från USA kanske? För sidan är på svenska och målet är besökarna ska komma från nordiska länderna.

Finns det sådan webhotell som är bra och har sådana paket?


Ps här är paketet jag pratar om https://se.godaddy.com/websites/wordpress
__________________
Senast redigerad av bbnation 2017-01-25 kl. 12:15.
Citera
2017-01-25, 12:22
  #2
Medlem
Diverges avatar
Om jag förstår dig rätt har du nog missuppfattat det hela.
Godaddy pushar inte några besökare till din site, antalet besökare du ser på siten är deras limit.
Citera
2017-01-25, 12:41
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
Om jag förstår dig rätt har du nog missuppfattat det hela.
Godaddy pushar inte några besökare till din site, antalet besökare du ser på siten är deras limit.

Jaha okej, men är det så på alla webbhotell att de har en limit besökare?
Citera
2017-01-25, 12:43
  #4
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
Jaha okej, men är det så på alla webbhotell att de har en limit besökare?
Nej. Jag har aldrig sett en sådan begränsning. Däremot har vissa en begränsning i hur mycket bandbredd som får nyttjas.
Citera
2017-01-25, 12:46
  #5
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
här är paketet jag pratar om https://se.godaddy.com/websites/wordpress
Tänk bort rabatten och jämför med priset på privatpaketet hos Loopia (som jag varmt rekommenderar och som inte har någon begränsning i antalet besökare) https://www.loopia.se/webbhotell/
Citera
2017-01-25, 12:49
  #6
Medlem
deadhead.s avatar
Rekommenderar varmt Citysites (Citynetwork). Har aldrig haft problem med dom.
Citera
2017-01-25, 13:16
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
Jag har planer på att öppna en blogg om kost och hälsa på svenska, hemsidan ska byggas med Wordpress så gärna en webbhotell som stödjer detta.
På GoDaddy har de ett paket där det inkluderar sökmotor, hjälper till antal besökare allt mellan 100.000-500.000 per månad, vilket passar mig bäst för att marknadsföra mig och folk ska hitta mig lätt men sen tänkte jag på om jag köper från GoDaddy så får jag typ besökare från USA kanske? För sidan är på svenska och målet är besökarna ska komma från nordiska länderna.

Finns det sådan webhotell som är bra och har sådana paket?


Ps här är paketet jag pratar om https://se.godaddy.com/websites/wordpress

Har du bläddrat i denna tråd?

(FB) Diskussioner om Webbhotell
Citera
2017-01-25, 13:20
  #8
Medlem
Diverges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
Jaha okej, men är det så på alla webbhotell att de har en limit besökare?

Nej, men beroende på hur hostingen ser ut kan det finnas andra begränsningar, resursbrist om det blir en väldigt välbesökt site exempelvis kan bli väldigt tydligt på en shared hosting.

Det var en anledning att jag flyttade från Citycites till Digitalocean, annars kan jag bara hålla med deadhead. att Citycites är utomordentligt bra.
Citera
2017-01-26, 23:38
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Rekommenderar varmt Citysites (Citynetwork). Har aldrig haft problem med dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
Nej, men beroende på hur hostingen ser ut kan det finnas andra begränsningar, resursbrist om det blir en väldigt välbesökt site exempelvis kan bli väldigt tydligt på en shared hosting.

Det var en anledning att jag flyttade från Citycites till Digitalocean, annars kan jag bara hålla med deadhead. att Citycites är utomordentligt bra.

Sluta göra reklam för era kusiner eller vänner vem det är.
Citera
2017-01-27, 11:26
  #10
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
Sluta göra reklam för era kusiner eller vänner vem det är.
Jag bara säger vad min erfarenhet är utav webbhotellen och har ingenting att göra med reklam? Det är väl detta som kallas gott omdöme?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback