Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-25, 00:49
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Fördelar och nackdelar med dem båda?

Vilka är fördelar och nackdelar med Facebook och Twitter för att nå ut till så många människor som möjligt?

Ponera att du driver en bilverkstad och du vill marknadsföra dig som allra bäst, vad väljer du då, att lägga upp bilder på Facebook eller på Twitter. Vilket slår bäst?
Citera
2017-01-25, 00:52
  #2
Medlem
mr2cools avatar
Jag tror att facebook slår bäst för företag, twitter är lite mera en privat sak.

Några nackdelar med twitter är att hur många tecken man får skriva är begrensat, samt att användarna är mycket mer sluga, och cyniska.
Citera
2017-01-25, 00:55
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr2cool
Jag tror att facebook slår bäst för företag, twitter är lite mera en privat sak.

Jag trodde att Facebook var mer privat än Twitter.
Citera
2017-01-25, 08:37
  #4
Medlem
Kort svar: Båda.

Facebook kanske aningen mer lämpligt för svenska företag, särskilt nu när kundbetyg från Facebook har integrerats i Google. Så när någon tex googlar ditt företag så kommer inte bara kontaktinformation och adress, utan även kundbetyg från Facebook.
Citera
2017-01-25, 13:59
  #5
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Kort svar: Båda.

Facebook kanske aningen mer lämpligt för svenska företag, särskilt nu när kundbetyg från Facebook har integrerats i Google. Så när någon tex googlar ditt företag så kommer inte bara kontaktinformation och adress, utan även kundbetyg från Facebook.
Håller med. Inte speciellt svårt att spegla/anpassa innehållet när det väl är uppfunnet.
Citera
2017-01-29, 20:53
  #6
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hej.

Fördelar och nackdelar med dem båda?

Vilka är fördelar och nackdelar med Facebook och Twitter för att nå ut till så många människor som möjligt?

Ponera att du driver en bilverkstad och du vill marknadsföra dig som allra bäst, vad väljer du då, att lägga upp bilder på Facebook eller på Twitter. Vilket slår bäst?

Prova Google AdWords istället. Nyttja sedan FB / Twitter när du byggt upp en kundkrets.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback