2017-01-24, 17:07
Medlem
bonobonos avatar
Tidigare för några år sen vet jag att man kunde kolla upp vad man hade för krediter på sig själv gratis hos UC, nu verkar det som allt kostar på deras sida.
Är de någon som vet vilken tjänst man ska använda för att se om man har "vilande" krediter som man bör ta bort?
Vill alltså inte bara se ATT man har krediter utan VILKA man har krediter hos.

(skulle ringt UC och frågat men dom stängde för 30min sen)
Citera
2017-01-24, 17:17
Medlem
Parnborrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Tidigare för några år sen vet jag att man kunde kolla upp vad man hade för krediter på sig själv gratis hos UC, nu verkar det som allt kostar på deras sida.
Är de någon som vet vilken tjänst man ska använda för att se om man har "vilande" krediter som man bör ta bort?

Brukar vara gratis en gång om året.
Citera
2017-01-24, 17:18
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Kontakta dem och begär ut dina uppgifter. Kostnadsfritt en gång per år enligt lag.
Citera
2017-01-24, 17:21
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Kontakta dem och begär ut dina uppgifter. Kostnadsfritt en gång per år enligt lag.
Var de ja hade för mig, men vill minnas att ja hittade de på deras sida sist ja kollade för nåt år sen. Nu är jag antingen blind eller så står de inget om de längre...
Citera
2017-01-24, 17:57
Medlem
Citat:
Var de ja hade för mig, men vill minnas att ja hittade de på deras sida sist ja kollade för nåt år sen. Nu är jag antingen blind eller så står de inget om de längre...

Det kostar 19:- och är tillgängligt i 48 timmat. Gå in på uc.se

Dom har ändrat sina villkor och det är inte gratis längre.
Citera
2017-01-24, 18:05
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Då är frågan om den för 39 kr (Kreditkollen) innehåller samma sak (och lite till), i 12 månader?
Kan va värt lite mer för att kunna kolla så de man velat få bort verkligen försvunnit efter någon månad också.
Citera
2017-01-24, 21:41
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Då begär man ut det skriftligt, dvs på hederligt papper - detta är de enligt lag tvungna att lämna ut en gång om året.https://www.uc.se/download/18.797507...t%2Bperson.pdf
Citera
2017-01-25, 18:45
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr

Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Då begär man ut det skriftligt, dvs på hederligt papper - detta är de enligt lag tvungna att lämna ut en gång om året.https://www.uc.se/download/18.797507...t%2Bperson.pdf
Ringde UC idag och fick förklarat vad dom olika alternativen innehöll.
Kunde inte hitta något om att de skulle gå att få ut nåt gratis som förr och påpekade detta till en sur kvinna i telefonen och hon sa då bara att man får begära ut de skriftligt.
Riktigt dåligt att dom inte kan ha den informationen så att man enkelt kan hitta den, men dom vill ju så klart tjäna pengar.
Blev ett utdrag för 19kr. Den dyrare hade varit lite mer intressant och gjort att jag även sett om några uppgifter ändrats senare (tex krediter) men då var ja tvungen att binda mig i 1 år och betala 39kr per månad under dom 12 månaderna.
Citera
2017-01-25, 20:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ringde UC idag och fick förklarat vad dom olika alternativen innehöll.
Kunde inte hitta något om att de skulle gå att få ut nåt gratis som förr och påpekade detta till en sur kvinna i telefonen och hon sa då bara att man får begära ut de skriftligt.
Riktigt dåligt att dom inte kan ha den informationen så att man enkelt kan hitta den, men dom vill ju så klart tjäna pengar.
Blev ett utdrag för 19kr. Den dyrare hade varit lite mer intressant och gjort att jag även sett om några uppgifter ändrats senare (tex krediter) men då var ja tvungen att binda mig i 1 år och betala 39kr per månad under dom 12 månaderna.

Ja. Lagen är sådan. Du måste begära det skriftligt. Så har det alltid varit
Citera
2017-01-25, 23:04
Bannlyst
Citat:
nej, man har kunnat begära det via hemsidan innan.
Citera
2017-01-26, 01:22
Medlem
bonobonos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av smurfmamma
nej, man har kunnat begära det via hemsidan innan.
Ja jag har gjort de på hemsidan förr, kanske för 2-3 år sen... kändes inte heller som surkvinnan i kundtjänst egentligen ville berätta om de heller förrns jag själv började dra det ur henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in