Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-01, 19:54
  #193
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Först vill jag be dig låta bli att tillskriva mig karaktäristikor du inte har belägg för. Därutöver vidhåller jag att det var lågt av TS, oavsett vad min åsikt är om islam eller religion överhuvudtaget. Om TS haft lite karaktär skulle han ha bett folk ange allt som är negativt med islam. Men vi lägger ner här. Den här diskussionen har gått tillräckligt långt.
Kan jag gärna låta bli med.

Fast åsiktstaket är högt ställt, varför det slinker in lite "ovidkomligheter" en å annan gång, var inte alltför tunnhudad eller skör för jag har noll intresse av någon tillfällig el långvarig parsonlighetsanalys av dig, noll.

Som jag ser det , blir enkelriktade frågor av denna typ som TS "vill ha svar på" svårbesvarade, dels utifrån att islam är en egentligen modern sentida tillkommen religion som aldrig egentligen rotfästs, eller skjuter ifrån något genomtänkt rotsystem som blir teologiskt bärkraftigt, islam är SED och invanda traditioner, fastlåsta inlåsta i en kostym som är skräddarsydd så märkligt att minsta försök att sy ut kostymen som kräver syning i sömmarna, får bäraren att gå i taket, men nej.. islam har inte den där universella giltigheten i att ha en perfekt skräddarsydd och attraktiv kostym som man kan gå omkring i utan att det blir "udda" som t.ex kristendomen tillerkänts och sitter säkert med där de troende kan beundra sig och känna "ooh.. vad vi åstadkom..." , mer eller mindre - islam jagar fortfarande de liksom äkthetsstämplarna som kan låta islam falla till ro, vart islam än vänder sig.. förutom inåt mot sig självt.

Så smickrande-anspråket, "vad gjorde vi så bra" , går ju aldrig riktigt hem, vad femton och trettio generationer gjorde och tänkte tyckte om islam äer dött och begravet, det räcker att se fyra fem generationer bak så ter sig islam väldigt eländigt ut... är eländighet och dåligt förtroende med existensen/naturvalarna något som TILLFÖR?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback