Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 14:45
  #1
Medlem
julepumlans avatar
Hej min dator saknar 3.5mm uttag så kör ljudet via skärmen som är ansluten via HDMI men får inge kräm i högtalarna. Provat lite olika inställningar men inget blir bra.. Hör knappt ljudböcker osv, är förövrigt en soundbar med baslåda jag har som högtalare som spelar väldigt bra då jag haft den till TVen.
Tips eller måste jag köpa nå logitech dator högtalare? Känns som att outputen är låg bara.
Citera
2017-01-24, 16:33
  #2
Medlem
Soluss avatar
Förslagsvis skaffar du dig ett ljudkort om du vill ha ljud. Väldigt märkligt att din dator totalt saknar 3,5mm-utgång. Ljudkort finns inbyggda på i princip alla skapligt moderna moderkort.
Citera
2017-01-24, 16:49
  #3
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Förslagsvis skaffar du dig ett ljudkort om du vill ha ljud. Väldigt märkligt att din dator totalt saknar 3,5mm-utgång. Ljudkort finns inbyggda på i princip alla skapligt moderna moderkort.
Det har egentligen gått sönder. Fastnat en kontakt där inne som jag inte får ut.
Citera
2017-01-24, 19:19
  #4
Medlem
Testa limma en tandpetare på kontakten som har fastnat, sen dra ut
Citera
2017-01-24, 20:26
  #5
Medlem
ekmannens avatar
Kan du inte köpa ett nytt ljudkort, kostar inte mycket? om du inte vet hur man kopplar in det (dock väldigt enkelt, går att googla fram) så kan du köpa ett externt som du kopplar in som usb. Du är ju beredd att köpa nya högtalare. då e de ju mycket billigare att köpa ett ljudkort istället
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback