Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-15, 00:26
  #253
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Vissa OU hävdar fortfarande att SD ligger på 16-17 %, när de i själva verket ligger ca tio procentenheter över det. Hur ska de bete sig strax innan eller efter valet?
Höjer lite sista året. Efter valet så skyller man på de onda rasistnazisterna som inte vill hjälpa dom att mäta rätt. "-De vägrar ju svara när vi kontaktar dom, är ju inte vårt fel!!"

OnT/ Bara jag som är glad över att C redan nu aviserar att de är slampor?
Alliansen är död, lång död åt alliansen.
Allt som skadar den gamla blockpolitiken är positivt. Konstiga konstellationsutspel redan nu visar hur rädda de är. Må de bli skräckslagna.
__________________
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2017-03-15 kl. 00:31.
Citera
2017-03-25, 12:33
  #254
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Höjer lite sista året. Efter valet så skyller man på de onda rasistnazisterna som inte vill hjälpa dom att mäta rätt. "-De vägrar ju svara när vi kontaktar dom, är ju inte vårt fel!!"

OnT/ Bara jag som är glad över att C redan nu aviserar att de är slampor?
Alliansen är död, lång död åt alliansen.
Allt som skadar den gamla blockpolitiken är positivt. Konstiga konstellationsutspel redan nu visar hur rädda de är. Må de bli skräckslagna.
Håller med.
För övrigt märklig löpsedel idag typ "Annie Lööv ska leda alliansen" eller något liknande. Centern ökar osv.
Min fråga är - vad fan har C gjort för utspel på sistone som förklarar detta !?!
Citera
2017-04-01, 18:50
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag skiter i hur de gör bara de gör någorlunda rätt och är trovärdiga. De går knappast i konkurs pga det. Har de en politiskt agenda som Demoskop och Sifo, som fö haft kraftigt fel vid flera val, så blir det så. Sentio och Yogov har mitt förtroende. Av förklarliga skäl. Litar man på Sifo och Demoskop så saknar man både kunskap och erfarenhet i ämnet.

De kommer undan rättsliga konsekvenser naturligtvis, men trovärdigheten sjunker för varje val. Nu har dock MSM anammat dem flitigt och gemenesvensk är seg. Det är tex därför så många blev förvånade över både Trump och Brexit. Av förklarliga skäl kan inte folk låta sig luras så ofta.

Etablissemanget skyr inga som helst medel och kommer naturligtvis försöka med samma tjuvtrix till nästa val, men i samband med att fler och fler börjar vakna så kommer det (ånyo) te sig tämligen pinsamt. Ungefär som de senaste resultaten, fast pinsammare.

Vissa OU hävdar fortfarande att SD ligger på 16-17 %, när de i själva verket ligger ca tio procentenheter över det. Hur ska de bete sig strax innan eller efter valet?

Klart dom gör, ett företag som år efter år inte levererar går under. Status är de som i regel är närmast det riktiga valresultatet år för år, det är fakta.

I övrigt, fanns en politisk agenda så skulle dom ju säga att SD var större än de var.. Menar, om du inte menar att deras agenda är att stödja SD??

Personligen callade jag både Trump å Brexit samt har även sagt att Trump kommer hamna infölr riksrätt och avsättas. Den sista är den enda som inte kommit sann än, och det verkar vara på G.

Troligt resultat för SD är mellan 20-25% till valet, enligt Jimmie själv. Med ett M på ca 15 blir det ingen makt alltså.
Citera
2017-04-17, 10:55
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Klart dom gör, ett företag som år efter år inte levererar går under. Status är de som i regel är närmast det riktiga valresultatet år för år, det är fakta.

I övrigt, fanns en politisk agenda så skulle dom ju säga att SD var större än de var.. Menar, om du inte menar att deras agenda är att stödja SD??

Personligen callade jag både Trump å Brexit samt har även sagt att Trump kommer hamna infölr riksrätt och avsättas. Den sista är den enda som inte kommit sann än, och det verkar vara på G.

Troligt resultat för SD är mellan 20-25% till valet, enligt Jimmie själv. Med ett M på ca 15 blir det ingen makt alltså.

Trump kommer aldrig avsättas denna period och förmodligen bli omvald nästa gång. Det är vad jag tror. Brexit är redan hugget i sten.

Men SD kommer få över 30 % och M närmare 20 vilket kommer räcka, med god marginal, för att bilda majoritetsregering. Även med ett femtonprocentigt M, eftersom Mp och KD är ute ur leken. I sann demokrati. Sen kan antidemokrater och vänstermedia gnälla bäst de vill. Det kommer inte hjälpa ett dyft. Lika lite som brexit- och Trumpmotståndares gnäll gör.

Ett tämligen svagt M med förmodat ny partiledare tvingar dem nästan att bilda regering med SD och vi får ett ytterst sannolikt scenario med JÅ som statsminister. Om de väljer "den andra sidan" förlorar de fler röster, eftersom 60% av deras väljare vill se ett sammarbete med SD.

Nu har M redan sått ett frö. Varför skulle de riskera att ens göra det om de inte tänker gå all in? För att bli av med öppna-era-hjärtan- moderater? Som dessutom tycks vara färre i antal än de som vill sammarbeta med SD Knappas. Allt tyder på ett SD-M block.
__________________
Senast redigerad av barfotalasse 2017-04-17 kl. 10:58.
Citera
2017-04-17, 19:21
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Trump kommer aldrig avsättas denna period och förmodligen bli omvald nästa gång. Det är vad jag tror. Brexit är redan hugget i sten.

Men SD kommer få över 30 % och M närmare 20 vilket kommer räcka, med god marginal, för att bilda majoritetsregering. Även med ett femtonprocentigt M, eftersom Mp och KD är ute ur leken. I sann demokrati. Sen kan antidemokrater och vänstermedia gnälla bäst de vill. Det kommer inte hjälpa ett dyft. Lika lite som brexit- och Trumpmotståndares gnäll gör.

Ett tämligen svagt M med förmodat ny partiledare tvingar dem nästan att bilda regering med SD och vi får ett ytterst sannolikt scenario med JÅ som statsminister. Om de väljer "den andra sidan" förlorar de fler röster, eftersom 60% av deras väljare vill se ett sammarbete med SD.

Nu har M redan sått ett frö. Varför skulle de riskera att ens göra det om de inte tänker gå all in? För att bli av med öppna-era-hjärtan- moderater? Som dessutom tycks vara färre i antal än de som vill sammarbeta med SD Knappas. Allt tyder på ett SD-M block.

Sedan 1984 har professor Allan Lichtman vid American University i Washington DC alltid haft rätt (seriöst, 100%), kolla upp vad han säger kommer hända.. Han förutspådde både Trumps seger och Brexit.

30 + 15 = 45.. Rödgröna kommer ligga under emot det, förmodligen runt 35% tillsammans, då kan tex kan C, L, och KD skapa ett block som blir vågmästare i det läget, vilket skulle ge dem samma makt som SD haft som vågmästare, mycket attraktivt för dem. Sen e det rätt tveksamt att SD får över 30%..

M når inte 20, dom ska vara glada att nå 15. 16,8% nu. Å droppar varje månad. C kan gå om M till valet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback