Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-01, 23:54
  #289
Medlem
Jofs avatar
Tror inte det handlar om så mycket pengar och makt. Inte som när Kriminalvårdscheferna var igång. Nä mer väntjänster, ingen större korruption. Haft en del kontakt med dom. Inte för att det behöver säga något.
Citera
2017-02-02, 07:45
  #290
Medlem
Generaldirektören får kännedom om att det inte står rätt till med Sackleens arbete på myndigheten - istället för att ta reda på om det stämmer så befordrar han honom?
Citera
2017-02-02, 17:24
  #291
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Generaldirektören får kännedom om att det inte står rätt till med Sackleens arbete på myndigheten - istället för att ta reda på om det stämmer så befordrar han honom?

Dom saknar folk som hyr deras stora kåkar/slott. Står där och drar massa pengar. OCH det bästa sättet att ha koll på en byggnad är just att det bor folk i dom.
Försvar? för direktören. Nä, men jag kan tänka mig att han resonerade så. Vet att andra i SfV tänker så.
(Trodde väl aldrig att jag skulle försvara myndighetsmygel, men nu är jag där. )
Citera
2017-02-03, 07:14
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dom saknar folk som hyr deras stora kåkar/slott. Står där och drar massa pengar. OCH det bästa sättet att ha koll på en byggnad är just att det bor folk i dom.
Försvar? för direktören. Nä, men jag kan tänka mig att han resonerade så. Vet att andra i SfV tänker så.
(Trodde väl aldrig att jag skulle försvara myndighetsmygel, men nu är jag där. )

Jag förstår - men tror du att det är svårt att få tag på hyresgäster? Och jag menar då ärliga hyresgäster?

I detta fallet så tömde hyresgästen Mikael Sackleen vinkällaren värd 50.000 kr
Om jag minns rätt så försvann stolar från slottet och dök sedan upp på foton från Mikael Sackleens sommarstuga?

Det jag absolut inte kan förstå är hur generaldirektören Björn Andersson kunde släppa lös Sackleen?
Är manliga chefer så här korkade?
Citera
2017-02-03, 11:34
  #293
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag förstår - men tror du att det är svårt att få tag på hyresgäster? Och jag menar då ärliga hyresgäster?

I detta fallet så tömde hyresgästen Mikael Sackleen vinkällaren värd 50.000 kr
Om jag minns rätt så försvann stolar från slottet och dök sedan upp på foton från Mikael Sackleens sommarstuga?

Det jag absolut inte kan förstå är hur generaldirektören Björn Andersson kunde släppa lös Sackleen?
Är manliga chefer så här korkade?

Att få tag på hyresgäster kan väl inte ha varit svårt, måste finnas massor som vill ha en stor lägenhet på ett slott billigt.

Behöver slottet passas ska man väl anlita vakter till det, vad säger facket (och Skatteverket) om att en förvaltare ska på fritiden förväntas haffa inbrottstjuvar, mot att få en flott lägenhet billigt.

Det stjäls saker regelbundet från de hus fastighetsverket förvaltar så jag tror att de tyckte det var en baggis. Är antagligen (?) någon annan än fastighetsverket som ansvarar för slottets möbler. Kan ju vara hovet som gör (?) det så då kanske man tyckte att det är deras grej att förhindra att den hyresgäst de skrivit rekommendationsbrev åt snor möbler. Gissar bara.

Björn Andersson verkar vara en svag chef som väljer att titta bort när saker blir jobbiga.
Citera
2017-02-10, 19:37
  #294
Medlem
Jofs avatar
Fastighetsverket skickar idag ut brev till alla sin hyresgäster där man "informerar". Men säger ingenting.
Men skvallret går.
Citera
2017-03-10, 14:29
  #295
Medlem
Så går det i Sydkorea:
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/va...akade-sydkorea

i Sverige får han behålla lönen och inte behöva göra nåt, brott lönar sig för vissa högt uppsatta.
Citera
2017-03-11, 15:13
  #296
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tror inte det handlar om så mycket pengar och makt. Inte som när Kriminalvårdscheferna var igång. Nä mer väntjänster, ingen större korruption. Haft en del kontakt med dom. Inte för att det behöver säga något.

Väntjänster ÄR korruption din tomte!
Citera
2017-03-11, 17:55
  #297
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Väntjänster ÄR korruption din tomte!
Så är det.
Citera
2017-03-11, 17:57
  #298
Medlem
Det finns ju som bekant ingen korruption i sverige. Det har politikerna bestämt.

Skall bli roligt att se vem eller vems kompis det är som har blivit mångmiljonär på nya Karolinska t.ex.
__________________
Senast redigerad av banankaka12 2017-03-11 kl. 18:02.
Citera
2017-04-30, 00:10
  #299
Medlem
Jofs avatar
SFV har uppenbarligen tagit detta på allvar om man ska tro deras årsredovisning.

http://www.sfv.se/globalassets/omoss...6-sign-low.pdf

Om nu nån fortfarande är intresserad av denna affär.

Men nån analys om vad och varför det hände har dom inte velat presentera. Men självklart har dom inte gjort annat än att skvallra om det de senaste månaderna. Konstigt vore det ju annars.

Och. I lite perspektiv är det en skitsak i sig. Intressant är om det är symtom på något mer.
Citera
2017-10-09, 13:00
  #300
Medlem
Utredningen pågår fortfarande...

I avvaktan på den går det att läsa om en liknande historia där Stockholms stad är ägare.

(FB) Fladdermuskvinnans osannolika fynd: Hyresrätt för 30kr/kvadratmetern - i Stockholm!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback