Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 03:20
  #1
Medlem
Någon som har fått OTA uppdatering av Android Nougat till sin Galaxy S7 i Sverige än?
Citera
2017-02-10, 21:22
  #2
Medlem
Dropdead96s avatar
Nej men du kan tanka ner det från sammobile, polska N7 men det spelar ingen roll det är samma.

Tanka ner ODIN och flasha. Enkelt som faaaaaaaaaaaaaaaan.

Googla lite så hittar du guider
Citera
2018-06-17, 23:53
  #3
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Tappade funktioner på kameran och blev påtvingad en massa bloatware.

Samsung Pay är alltid igång. Den går att stoppa men varje gång den uppdaterats så är den igång igen. Drar en massa mobildata och använder GPS. Kommer man åt den av misstag, rufft 10% av nedre delen av skärmen är en enda stor popup, så vill den att jag accepterar att kreditkortet jag använt i play store skall övergå i Samsungs ägo och att 2.5% av allt jag köper med hjälp av nfc istället för kortet skall gå till Samsung.

Fuck that. Det blir till att roota bort skiten.

Samsung pass vill lagra alla lösenord (och skicka dem till Samsung såklart), man måste stoppa den för att få mata in lösenord själv.
Citera
2018-06-18, 18:45
  #4
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Tappade funktioner på kameran och blev påtvingad en massa bloatware.

Samsung Pay är alltid igång. Den går att stoppa men varje gång den uppdaterats så är den igång igen. Drar en massa mobildata och använder GPS. Kommer man åt den av misstag, rufft 10% av nedre delen av skärmen är en enda stor popup, så vill den att jag accepterar att kreditkortet jag använt i play store skall övergå i Samsungs ägo och att 2.5% av allt jag köper med hjälp av nfc istället för kortet skall gå till Samsung.

Fuck that. Det blir till att roota bort skiten.

Samsung pass vill lagra alla lösenord (och skicka dem till Samsung såklart), man måste stoppa den för att få mata in lösenord själv.

Borde väl bara att inaktivera appen, eller menar du att den återaktiveras igen?
Citera
2018-06-18, 20:30
  #5
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Borde väl bara att inaktivera appen, eller menar du att den återaktiveras igen?

Den åkteraktiveras igen. Ibland tar det ett dygn mellan varven, men snart är skiten tillbaks och de återaktiverar sina rättigheter, så har jag väl sagt att den inte skall ha tillgång till platstjänster, mina kontakter, kameran, epost osv eller för den sakens skull överlagring så är den snart tillbaks med sitt spionerande.

Det värsta av allt är de där 10% av skärmen som man helt plötsligt inte får röra längre, för då kommer man direkt till "Acceptera Avtal för Samsung Pay".

Det är möjligt att popupen döljs om man faktiskt säljer din själ till Samsung, men det är ju ett fullständigt underbart sätt att bedriva affärsverksamhet på. Det vill man ju verkligen belöna.

"Jag kommer att följa efter dig och göra helikoptern framför dig vart du än går tills du accepterar att jag får bli din stalker livet ut och du skall betala mig för det dessutom".
__________________
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2018-06-18 kl. 20:47.
Citera
2018-06-19, 17:23
  #6
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Den åkteraktiveras igen. Ibland tar det ett dygn mellan varven, men snart är skiten tillbaks och de återaktiverar sina rättigheter, så har jag väl sagt att den inte skall ha tillgång till platstjänster, mina kontakter, kameran, epost osv eller för den sakens skull överlagring så är den snart tillbaks med sitt spionerande.

Det värsta av allt är de där 10% av skärmen som man helt plötsligt inte får röra längre, för då kommer man direkt till "Acceptera Avtal för Samsung Pay".

Det är möjligt att popupen döljs om man faktiskt säljer din själ till Samsung, men det är ju ett fullständigt underbart sätt att bedriva affärsverksamhet på. Det vill man ju verkligen belöna.

"Jag kommer att följa efter dig och göra helikoptern framför dig vart du än går tills du accepterar att jag får bli din stalker livet ut och du skall betala mig för det dessutom".

Ja, det lät ju onekligen ganska så värdelöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback