Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-01-24, 01:33
  #1
Medlem
Audacias avatar
Min tripp-rapport på 4-AcO-DMT!
---
Information om användaren.
Kön: Man
Längd: 182 cm
Vikt: 90 kg
Övrigt: Magsäcksopererad, Gastric Bypass
---
Tidigare erfarenheter.
Hallucinogener: Psilocybe Cubensis B+ (1 gång)
Psykoaktiva/Sedativa: Alkohol, Stesolid, Xanor, Stilnoct (Lugnande endast när jag flyger)
Centralstimulantia: Amfetamin, Kokain (ca 2 ggr per substans)
Opioider: Oxikodon, Morfin, Ketogan, Fentanyl, Kodein, Buprenorfin, Tramadol, Hydromorfon, Oximorfon
---
Set and setting - Introduktion.
Har under en ganska lång tid, cirka 20-25 år, funderat mycket på spiritualitet, andlighet, religion/tro, men aldrig riktigt haft några anmärkningsvärda upplevelser att tala om. Har alltid känt det som om det är något som håller mig tillbaka, som förhindrar mig från att verkligen öppna upp mig och så att säga, ställa in mottagaren på rätt kanal.
Detta har då lett mig till att fundera på om någon form av hallucinogener skulle kunna hjälpa till med detta?! Då jag inte har några som helst kontakter som skulle kunna sälja mig magiska svampar, DMT eller liknande, så letade jag efter någon RC-variant som skulle kunna vara tillräckligt nära besläktad med den substans som jag läst mest om, nämligen DMT, och hittade då 4-AcO-DMT, som enligt recensioner skulle kunna generera en tripp tillräckligt likt rent DMT, så jag slog till och köpte 600mg.

Den dagen, då jag fick den intensiva känslan att ta steget från en teoretisk idé, till en praktiskt utövad dito, kom, helt oväntat, och jag kände att nu är ett lika bra tillfälle som nästkommande tillfälle, och varför inte göra "lidandet" kort och bara köra på?!
Kortfattat så tog jag tillfället i akt och svalde mina 50mg utblandat med cirka 100ml Coca Cola!

Trippen.
Redan efter cirka 15-20 minuter så började jag känna en värme sprida sig igenom kroppen, med magen som startpunkt. Redan efter bara 5-10 minuter så kändes värmen "okontrollerad", och det började kännas lite obehagligt, men ändå hanterbart.
Efter cirka 50-60 minuter så började jag känna mig aningen paranoid. Inte sådär jätteallvarligt, men ändå en stark känsla av att någon skulle märka på mig att jag var påverkad, även fast det inte fanns någon där jag var, som kunde märka något över huvudtaget. Den paranoida känslan blev värre och värre allt eftersom tidsuppfattningen blev skevare och skevare. Det kändes inte som det fanns en linjär tid, utan det kändes som att framtid, dåtid och nutid existerade samtidigt på något väldigt märkligt sätt. Detta pågick under cirka 60 minuter, fast det kändes som det hade gått cirka 5-6 timmar.
Jag började under denna timme också att svettas okontrollerat.

Jag försökte att ta tag i mig själv genom att mer eller mindre upprepa ett mantra bestående av orden, "Det är lugnt, det är ingen fara, det kommer gå över!", och det hjälpte faktiskt till att dämpa de värsta paranoida tankarna, även om det inte gick att få kontroll på dem totalt.

Detta pågick vidare under ungefär 30-45 minuter till, och efter flera försök att lägga mig ner i soffan och bara sluta ögonen, så lyckades jag somna till. Eller ja, somna och somna, jag befann mig i ett sorts djupt viloläge, även om jag inte riktigt sov.
När det hade passerat totalt cirka 2-2½ timme så började jag få otroligt starka tankar, och jag misstänker att jag även började rabbla, något om 12 änglar och om Jesus och Gud. Det kändes, efter att ha funderat på det här efter ruset hade lagt sig, som om jag på något sätt blivit inkopplad på en informationskanal, som jag tidigare inte haft tillgång till. Jag vet helt plötsligt medveten om Gud!
Så fort jag "fått" denna "information" så försvann ruset med de paranoida tankarna, den skeva tidsuppfattningen, och allt annat som jag upplevt under denna tripp.

Jag blev väldigt energilös och skalade två äpplen, skar dem i bitar och slängde i mig dem, och det gav mig energi nog att känna mig "normal" igen, om än otroligt omskakad av denna "information"!

Slutsats.
Jag vet inte om den här "informationen" bara var en del av trippen, och att mitt undermedvetna mer eller mindre bara gav mig det jag sökt, eller om det faktiskt är så att denna substans gav mig en sneak-peak in i ett förhöjt medvetande!?
Jag har funderat otroligt mycket efter det här, om huruvida DMT (och dess kemiska kusiner), finns inom oss alla just för att kunna känna Guds närvaro!? Att det är, som den brukar beskrivas, en spirituell molekyl, skräddarsydd av Gud, för att ge alla varelser en möjlighet att höja sitt medvetande och bli varse om det spirituella universum vi faktiskt lever i!?

Det är intressant hur som helst, men inget jag direkt skulle rekommendera! Hur som helst inte utan en nykter kompanjon som kan hjälpa en att dämpa dessa paranoida tankarna, något jag dumt nog själv inte valde att ha!
Det är hur som helst inte en rekreationell drog, utan snarare ett redskap för spirituella tankar och äventyr!

Hoppas detta kan hjälpa er som är intresserade till att ta ett beslut om huruvida Du är redo för detta eller inte!

Med vänliga hälsningar
Audacia
Citera
2017-01-24, 07:39
  #2
Medlem
ParanormalParanoias avatar
Rapporten var på tok för kort enligt mig, men ska inte bara klaga. Du har skrivandet inom dig märker jag!.
Citera
2017-01-24, 08:39
  #3
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanormalParanoia
Rapporten var på tok för kort enligt mig, men ska inte bara klaga. Du har skrivandet inom dig märker jag!.
Jag får först och främst tacka för den komplimangen, för jag upplever det sista du skrev som en komplimang!

Angående längden på rapporten så tänkte jag faktiskt själv att den kanske blev för kort, men hur jag än vände och vred på tankarna och minnena om upplevelsen, så vet jag faktiskt inte ärligt vad mer jag skulle skriva!?
Att beskriva paranoian mer ingående tror jag inte skulle påverka rapporten positivt, utan skulle nog snarare bara göra den tjatig. Det jag skulle kunna skriva mer, och mer ingående om, är väl hur slutet på trippen kändes på ett spirituellt plan, och hur tankarna gick dagen/dagarna efteråt, och om det är något som efterfrågas, så skriver jag gladeligen mer om det!

Får jag fråga om du själv har någon erfarenhet av 4-AcO-DMT? Och hur du i sådana fall själv upplevt trippen/tripparna? Det skulle vara intressant att jämföra upplevelserna; Dosmässigt, utgångsmässigt etc!

Jag tackar än en gång för ditt svar, och hoppas på mer korrespondens!

Med vänliga hälsningar
The paranoida rymdturisten Audacia
Citera
2017-01-24, 15:12
  #4
Medlem
ParanormalParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Jag får först och främst tacka för den komplimangen, för jag upplever det sista du skrev som en komplimang!

Angående längden på rapporten så tänkte jag faktiskt själv att den kanske blev för kort, men hur jag än vände och vred på tankarna och minnena om upplevelsen, så vet jag faktiskt inte ärligt vad mer jag skulle skriva!?
Att beskriva paranoian mer ingående tror jag inte skulle påverka rapporten positivt, utan skulle nog snarare bara göra den tjatig. Det jag skulle kunna skriva mer, och mer ingående om, är väl hur slutet på trippen kändes på ett spirituellt plan, och hur tankarna gick dagen/dagarna efteråt, och om det är något som efterfrågas, så skriver jag gladeligen mer om det!

Får jag fråga om du själv har någon erfarenhet av 4-AcO-DMT? Och hur du i sådana fall själv upplevt trippen/tripparna? Det skulle vara intressant att jämföra upplevelserna; Dosmässigt, utgångsmässigt etc!

Jag tackar än en gång för ditt svar, och hoppas på mer korrespondens!

Med vänliga hälsningar
The paranoida rymdturisten Audacia
Just 4 aco dmt hae jag faktist väldigt lite erfarenhet av.

Den enda gången jag prövade denna var en gång på fyllan då jag hade fest hemma.

Jag och mitt sällskap drog i oss kokain och hade det allmänt trevligt.

Vi bjöd dit några gemensamma vänner, en av dom bjöd oss på några linor som jag gladeligen snorklade i mig i tron av att det var just kokain.

Det skulle senare visa sig att det var 4 aco dmt vi hade blivit bjudna på.

Fick senare berättat för mig att jag hade dragit i mig en tablett.
25 mg tror jag. (det var på den gamla goda tiden tt var den enda webshoppen som hade dessa, och dessutom kunde tt faktist leverera bra saker!)

Till en början så var trippen väldigt ljus och euforisk, såg lite mysiga fraktaler oxå.
Vill minnas att jag satt på en gunga vid en lekplats och gungade, detta var hysteriskt roligt!.

Dock urartade det ganska fort då jag fick i mig någon syntetisk cannabinoid.
Trippen gick från ljus och euforisk till mörk och mystisk.
Hela världen såg dessutom ut som en tecknad film ala miyazaki.

Nu var detta några årsen men vill minnas att trippen påminde starkt om en svamp tripp men mer kemisk och plastig och inte lika djup.

Däremot har jag desto högre erfarenhet av svamp, även tagit 4 aco met två gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback