Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-23, 23:55
  #1
Medlem
Killer-queens avatar
Jag har länge tvekat inför journal, men tänker att det kan vara dags för en nu.

Ålder: 40+
Längd: 173cm
Vikt: varierar mycket, men vanligtvis runt 80kg. "Snygg" runt 73.
BF: DYEL? (15,7 enligt US army)

Mark: 235kg
Bänk: 125 (135 brostyle, 117,5 tävling)
Böj: 185 (205 med lindor och diskutabelt djup)
Press: 75
Chins: 5x105

Diet: ingen just nu. Äter efter aptit + två proteinshakes.

Mått:
Nacke: 38,5
Mage (bredast): 84cm. "Snygg" runt 75. Stagedshredded runt 70.

Schema: under ombyggnad.
Mål: "ge inte upp" för tillfället.
Skador: viss känning vänster axel sedan november. Vissa problem med vänster höft till och från.

Träningshistorik är förmodligen en separat post, men har varit i gamet länge. Fokus styrkelyft cirka fyra "ordentliga år" ungefär.
Citera
2017-01-24, 00:07
  #2
Medlem
Killer-queens avatar
Dagens träning:
Har varit riktigt sjuk i influensa senaste veckan så tog det lite chill.
Knäböj:
1x5 @ 140
Känningar i höften direkt efteråt, så la av. Ganska bra fart på stången ändå och uppvärmingen utan bälte kändes som vanligt.

Bänk:
5x5 @ 100kg
Inga problem, bara 5 minuters vila och bra tempo på stången.

DB incline
4x10 @ 28kg
För tungt, men kändes bra i axeln. Låste inte ut

Triceps "Rippetoe" Extensions:
53kg X 3
För tungt, helt slut i triccarna. Siktade på 3x5 :/
3x10 @ 44kg
Sista set segt.

Ganska hyfsat pass ändå med tanke på att jag inte tränat ordentligt på nästan två veckor. Böjen brukar vara keff om jag är ur form, men glad för att bänken kändes lätt. Hantelpress har jag inte gjort på säkert 1,5 år, men kändes helt okej.
Citera
2017-01-24, 00:29
  #3
Medlem
General.Maximus.s avatar
Det var på tiden!

Trodde inte du skulle vara så lätt. Och ung
Citera
2017-01-24, 00:41
  #4
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Det var på tiden!

Trodde inte du skulle vara så lätt. Och ung
Förbannad vare ni ungdomar och eran djävla goda återhämtningsförmåga och eran låga fettprocent. I curse thee!

Jag är för övrigt föredömligt lätt och smärt för att vara gube.
Citera
2017-01-24, 00:52
  #5
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Förbannad vare ni ungdomar och eran djävla goda återhämtningsförmåga och eran låga fettprocent. I curse thee!

Jag är för övrigt föredömligt lätt och smärt för att vara gube.

Jag kan trösta dig med att mitt kroppsfett iaf är högre än ditt, för tillfället.
Citera
2017-01-24, 01:00
  #6
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Jag kan trösta dig med att mitt kroppsfett iaf är högre än ditt, för tillfället.
Skiter väl i hur fet du är, vad som betyder nåt är att du gör tvår eller treor på mina personbästa. Oacceptabelt!
Citera
2017-01-24, 08:18
  #7
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Kul med en journal av någon som man faktiskt känner till!

Hur sköter du maten? och är det magrutor på stranden som lockar?
Citera
2017-01-24, 11:44
  #8
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Kul med en journal av någon som man faktiskt känner till!

Hur sköter du maten? och är det magrutor på stranden som lockar?
Just nu sköter jag inte maten, men av ren vana så hamnar jag ändå inte superlångt ifrån det energiintag jag önskar.

Tänkte eventuellt deffa framåt våren, men orkar förmodligen inte hela vägen ner till shreds (jag klarar ändå inte hålla den fysiken längre). För tillfället försöker jag bara få struktur på träningen igen och hitta något lämpligt upplägg som fungerar.
Citera
2017-01-24, 11:59
  #9
Medlem
Kul kommer att följas.
Vad har du för styrkemål?
Citera
2017-01-24, 12:11
  #10
Medlem
Killer-queens avatar
Under hösten har träningen inte känts särskilt inspirerande. Sommaren 2016 tränade jag inte annat än löpning 2-3ggr vecka samt lite utegym i form av dips, chins och lite stockpress – det var vad som fanns att tillgå runt min sommarstuga på vischan.

Kom tillbaka till gymmet rejält detrained, i synnerhet i knäböj. Vikt och storlek på muskler var ungefär detsamma, men hade lagt på mig massa fett. Körde någon typ av halv-deff samtidigt som jag försökte kämpa mig tillbaka, vilket gick i några veckor innan det blev för tungt. Skulle så här i efterhand varit mer noga med deload och istället för energiunderskott bara "ätit mycket men bra", men körde på för hårt och tungt. Lyften tillbaka i december, men ingen utveckling (förutom i bänkpress) på nästan ett helt år. Det kan jag tyvärr inte säga att jag är nöjd med.

Vad jag ska göra annorlunda 2017
• Planerade deloads var fjärde vecka, i synnerhet för knäböj.
• Lyfta lättare vikter och inte köra hela vägen in i kaklet varje pass.
• Mindre knäböj och marklyft, mer överkropp.
Citera
2017-01-24, 12:13
  #11
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Kul kommer att följas.
Vad har du för styrkemål?
Jag siktade på 200/130/240 för 2016, men det gick tyvärr inte alls. Se inlägget ovan.

För 2017 har jag inte satt några styrkemål, just nu är dessvärre ambitionen mest att "inte tappa" eller bara komma tillbaka till det jag hade. :/
Citera
2017-01-24, 14:09
  #12
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Då ligger våran träning lite på samma nivå i dagsläget. Ifrån ha varit killen som tränar "för mycket" har jag gått till killen med ett nyårslöfte om att försöka träna fyra pass i veckan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback