Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 22:38
  #1
Medlem
Ziayas avatar
Många här tror att fittan/vaginan/slidan kan töjas ut av mycket sex och förslappas. Detta är en myt. Fittor har olika storlekar däremot. Liksom kukar. Så vissa passar bättre för varandra rent storleksmässigt och det har inget med förslappning att göra.

Nu skulle jag vilja få lite åsikter om den fakta jag just gav er. Vad tänker ni kring slappa fittor?
Tror ni ändå att myten inte är en myt och varför? Eller håller ni med mig och varför?
Citera
2017-01-23, 22:40
  #2
Medlem
JellyJansens avatar
Nja, fittor kan reglera slappheten med hjälp av muskler.
Citera
2017-01-23, 22:50
  #3
Medlem
en graviditet kan påverka musen rejält.. samlag? nja marginellt i så fall om man kör riktigt hårt och ofta med stora objekt

Att kvinnans kropp förblir oförändrad och vacker trots livets slitage är en myt som RFSL och andra lobbyister sprider för att vidhäfta att kvinnan bör leva ut sina böjelser i ett promiskuöst liv utan konsekvenstänkande. Säga vad man vill om det men så äre
Citera
2017-01-23, 22:52
  #4
Medlem
pandaees avatar
Tror det är en myt som du säger fittan återgår till ursprunglig storlek ett tag efter sex, tror jag.
Citera
2017-01-23, 22:55
  #5
Medlem
HighwayDelights avatar
Vältränade slidmuskulatur torde väl knipa om och få det att "upplevas som trångt", spända muskler blir ju hårda, nu har jag förvisso ingen kuk, så jag vet inte, bara en teori jag har.
Citera
2017-01-23, 23:11
  #6
Medlem
Ziayas avatar
.
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
en graviditet kan påverka musen rejält.. samlag? nja marginellt i så fall om man kör riktigt hårt och ofta med stora objekt

Att kvinnans kropp förblir oförändrad och vacker trots livets slitage är en myt som RFSL och andra lobbyister sprider för att vidhäfta att kvinnan bör leva ut sina böjelser i ett promiskuöst liv utan konsekvenstänkande. Säga vad man vill om det men så äre
Födsel påverkar vaginan tillfälligt. Men den kommer att återgå till sitt ursprungliga tillstånd. Varför har du rätt och gynekologerna fel?
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-01-23 kl. 23:37.
Citera
2017-01-23, 23:22
  #7
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JellyJansen
Nja, fittor kan reglera slappheten med hjälp av muskler.
Ja. Jag har också läst detta men det gäller nog främst efter en graviditet.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-01-24 kl. 00:10.
Citera
2017-01-23, 23:31
  #8
Avstängd
När jag hade sex med min mors väninna så var hon 65 när vi började. 68 När vi slutade. Ingen slapphet där. Mjuk, var och spände på ett härligt sett. Den bästa smaken hade hon också. Behövde inte ens tvätta kuken efter samlaget då det inte luktade nåt.
Citera
2017-01-23, 23:33
  #9
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Vältränade slidmuskulatur torde väl knipa om och få det att "upplevas som trångt", spända muskler blir ju hårda, nu har jag förvisso ingen kuk, så jag vet inte, bara en teori jag har.

Det är en uppfattning som jag delar med dig. Vissa äldre kvinnor kan vara lika trånga som yngre så det ligger mycket i det.
Citera
2017-01-23, 23:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Vältränade slidmuskulatur torde väl knipa om och få det att "upplevas som trångt", spända muskler blir ju hårda, nu har jag förvisso ingen kuk, så jag vet inte, bara en teori jag har.
Jag har ungefär samma teori.
Jag har vad vi kan kalla för "vältränad fittmuskel" och den tillsammans med ganska lång avhållsamhet har gjort att det känns väldigt trångt. Det är tydligen uppskattat av snoppbärare.

Men för att svara ts: Jag tror att om tjejer sköter sina knipövningar, varje dag så kommer denna myt att dö ut och en annan kommer födas.
Citera
2017-01-24, 00:07
  #11
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Jag har ungefär samma teori.
Jag har vad vi kan kalla för "vältränad fittmuskel" och den tillsammans med ganska lång avhållsamhet har gjort att det känns väldigt trångt. Det är tydligen uppskattat av snoppbärare.

Men för att svara ts: Jag tror att om tjejer sköter sina knipövningar, varje dag så kommer denna myt att dö ut och en annan kommer födas.
Knipövningar är för att motverka inkontinens. Urinröret bäckenet alltså.

I övrigt detta är vad jag vet om det du säger: Att en tjej känns trång beror inte på att hon inte haft sex på länge. Det beror på 1. Hon har en fitta XS 2. Hon är inte tillräckligt upphetsad. Från 1177: "Slemhinneväggen är omgiven av tjocka muskellager och har rikligt med blodkärl som fylls när du blir sexuellt upphetsad. Slidan är mycket elastisk och kan bli större och längre när du blir upphetsad eller när du föder barn.".
Citera
2017-01-24, 00:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Knipövningar är för att motverka inkontinens. Urinröret bäckenet alltså.

I övrigt detta är vad jag vet om det du säger: Att en tjej känns trång beror inte på att hon inte haft sex på länge. Det beror på 1. Hon har en fitta XS 2. Hon är inte tillräckligt upphetsad. Från 1177: "Slemhinneväggen är omgiven av tjocka muskellager och har rikligt med blodkärl som fylls när du blir sexuellt upphetsad. Slidan är mycket elastisk och kan bli större och längre när du blir upphetsad eller när du föder barn.".
Det är även en uppskattad övning man kan utföra tillsammans med partner.
Edit:Träningen är effektiv, tar inte speciellt lång tid och kan göras med eller utan knipkulor. Med knipövningar håller man bäckenbottenmuskulaturen i trim, vilket kan förebygga och bota urinläckage så väl som livmoderframfall samtidigt som man tränar upp förmågan att knipa åt vid samlag.
http://www.knipkulorna.se/knipovningar/ Så var det utrett.
1, Vissa känns mer trängre om man varit avhållsam under en längre tid. Det är jag ett levande bevis på även om jag ursprungligen är petit.
2, Och oavsett hur upphetsad jag blir så är det fortfarande trångt.

__________________
Senast redigerad av emmagbg 2017-01-24 kl. 00:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback