Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 20:37
  #1
Medlem
Har tänkt köpa en skoter och har svårt för vilken jag vill ha.. Två jag har kollat på är Arctic Cat XF800 SP 141" -2013. Eller någon slags XRS? Kan ni som har mer erfarenheter än mig skriva Negativt/Positivt om dem? Eller om ni har andra förslag på skotrar!

Budget 30-60k

Krav: Vill att den ska gå få upp på rulle, gå bra i djupsnö,hoppa vid småhopp och kunna hålla sig på leden.
Vill GÄRNA ha en som är längre än (130")men kortare än (153").
Ingen Lynx eller Yamaha eller Polaris!

Ski-Doo & Arctic Cat är de jag söker!
Tacksam för svar!
Citera
2017-01-23, 20:58
  #2
Medlem
Vill du skruva mycket köp en arctic cat. En Ski-doo summit är bra. Själv kör jag Polaris Rush
Citera
2017-01-23, 23:59
  #3
Medlem
Ski-doo Freeride 137" eller 146" är fina maskiner. Går att få loss en 2011-12 för runt 60.000:-
Citera
2017-01-25, 14:31
  #4
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Ja vill du skruva mycket är det bara välja jänkare.
Själv åker jag Yamaha och har aldrig några bekymmer
Citera
2017-01-25, 19:54
  #5
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja vill du skruva mycket är det bara välja jänkare.
Själv åker jag Yamaha och har aldrig några bekymmer
Ja,en nytro xtx eller ännu bättre ttx går att hitta i din prisklass eller längre maskin beroende på din körning.
Kör själv numera nytro x-ride 2012 som är 153 tum "388 cm matta" och jag tackar gudarna för den.
Underbar komfort utan att slå igenom i hoppen tack vare luftdämpningen i fox float 2 runt om.
Slipper stanna för illamående efter lite guppig led i högt tempo jämfört med 2003 ski-doo mxz:an
jag hade innan.
Fast en summit eller renegade eller freeride 600 e-tec är inte tokiga maskiner som hamnar i din prisklass. Nyare 800 e-tec är minst lika bra men vad jag gillar med yamahas fyrtaktsmotor är att vridet kommer redan i början och inte vid 8200 varv som på tvåtaktarna.
Själv jag är då obenhörligen fast för fyrtaktare hädanefter.
Underbar motorkaraktär på nytron,driftsäker som attan, när andra byter kolvar vid 500-600 mil så har man en ventiljustering att se fram emot vid 3000 eller var det 4000 mil. Ja,vilket som. Dit kommer man aldrig.
Efter första turen så gick jag till kärringen som satt i köket och sträckte fram ärmen på skoterjackan och sa "lukta".
Och hon sa "vadå?jag känner inget.".
Och hon har alltid klagat på tvåtaktskläderna innan.
__________________
Senast redigerad av Barney Calhoun 2017-01-25 kl. 20:31.
Citera
2017-01-25, 21:07
  #6
Medlem
Barney Calhouns avatar
Och om du nu skulle köpa en arctic cat xf 800 se till att lagren i diamonddriven är bytta eller gör det själv omgående.
Citera
2017-01-29, 09:47
  #7
Medlem
Vad blev det för skoter?.
Citera
2017-01-29, 16:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abb3zo
Har tänkt köpa en skoter och har svårt för vilken jag vill ha.. Två jag har kollat på är Arctic Cat XF800 SP 141" -2013. Eller någon slags XRS? Kan ni som har mer erfarenheter än mig skriva Negativt/Positivt om dem? Eller om ni har andra förslag på skotrar!

Budget 30-60k

Krav: Vill att den ska gå få upp på rulle, gå bra i djupsnö,hoppa vid småhopp och kunna hålla sig på leden.
Vill GÄRNA ha en som är längre än (130")men kortare än (153").
Ingen Lynx eller Yamaha eller Polaris!

Ski-Doo & Arctic Cat är de jag söker!
Tacksam för svar!


Vill du köpa remmar till ett värde högre än värdet på skotern? köp en Ski-doo.
Jag hade köpt en Arctic-Cat alla dagar i veckan.
Citera
2017-01-30, 12:43
  #9
Avstängd
Glasikalsongens avatar
Bästa rådet........Köp ingen skoter överhuvudtaget.
För att hoppa med en skoter i en vecka-hyr.
Jag har ägt skoter sedan 1961 (skidoo 9 hk) och slutade med eländet när jag blev vuxen (55 år)
Köpa en 150K++ maskin för att hoppa......
Far till närmaste skidbacke och hoppa så mycket du vill där.
Du får kondis, blir slank å fin i kroppen, å slipper buller helvetet å bensin lukten.
Citera
2017-01-31, 12:24
  #10
Medlem
Zteffen81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasikalsongen
Bästa rådet........Köp ingen skoter överhuvudtaget.
För att hoppa med en skoter i en vecka-hyr.
Jag har ägt skoter sedan 1961 (skidoo 9 hk) och slutade med eländet när jag blev vuxen (55 år)
Köpa en 150K++ maskin för att hoppa......
Far till närmaste skidbacke och hoppa så mycket du vill där.
Du får kondis, blir slank å fin i kroppen, å slipper buller helvetet å bensin lukten.
Klart att TS ska ha en skoter!
Bensin luktar gott!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback